• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Page - kniiip, skräm henne eller spring ifrån henne!!! Inga tanter mera på denna tråd.

Själv ska jag snart ge mig ut i Stockholm och inhandla det sista till vardagsrummet (lampor + matta). Nästa helg inflyttningsfest/cocktailparty! Så vi får se om tanten dyker upp i veckan - då ska jag dränka mina sorger på festen eller om hon inte kommer så får jag kanske tänka att detta blir den sista gången på mycket länge som jag dricker alkohol.

• Lapinette

Ahhh Page, du vet väl att man alltid ska skriva det första som dyker upp i huvudet och inte ändra. Du kanske ska bli spåtant. I sådana fall undrar jag om du kan titta in i min framtid och säga när/om jag kommer att få barn?

• Vänner-fan

Hej tjejer!

Oj, det var inte meningen att skrämma er med hårtappet. Som jag skrev så tappar jag i stort sett inget nu, så det är nog som Sweetan skrev att sen tappar man det man borde tappat nu också. Tur att jag inte skrev vad frisören sa mer ordagrant. Eller jo, nu måste jag ju skriva det ändå. Hon sa att efter amningen kommer jag tappa så mycket att jag kommer tro att jag ska bli flintskallig och sen kommer jag tappa lite till efter det. Men jag tyckte det var bra att veta det, annars hade man ju blivit jätteorolig!

Sen tror jag det händer nåt med hårväxten också. Många klipper lugg efteråt. Kan vara så att det växer ut mycket nytt hår då när man tappar mycket och då får man korta små nya testar runt ansiktet (om man inte är korthårig för då syns det ju inte så väl) och så väljer folk att klippa lugg när de i stort sett redan fått en ändå. Kolla in de ni känner som nyligen slutat amma, så har de som är långhåriga säkert lite kortare testar lagda bakom öronen. Mina vänner och de på jobbet har det i alla fall.

Muggles,
    på din jobb-fråga blir jag nog tvungen att svara ja...
    Själv då, jobbar du på K? (Kan inte så många företag som ligger på L.) På vilken sida av älven kommer er nya lgh att ligga?

Brudsommar,
    När du skrev att du bl.a. hade ont i ryggen, är anfådd, trött och har dålig aptit funderade jag på om du tränar något? Jag tränar ju för fullt (spinning, styrketräning, pilates, går promenader) och har inga av ovanstående symptom just nu mer än att jag blir trött på kvällen och efter träningen, men konstigt vore nog annars. Dålig hy har jag också fått. Fast det kan bero på att jag passar på att äta mycket choklad. Får normalt sett migrän av det, men inte nu när jag är gravid, tjoho!! Lycka!

Ha en bra dag tjejer, SOLEN tittar fram idag såhär dagen efter värsta vädret man kan tänka sig!

• Page

Lapinette;
    I likhet med dig har jag aldrig träffat någon av tjejerna irl så jag har också blandat ihop flera personligheter. Jag minns några detaljer men jag minns inte vem de tillhör. Den personliga informationen är väldigt spridd så det är svårt att minnas och pussla ihop till en hel bild. Men visst minns jag några saker som jag utgår ifrån. Jag föreställer mig personen och hennes grundläggande drag (som jag uppfattar det), lägger till de få faktan jag minns och sen är det bara att låta hjärnan göra sitt och genom fördomar som jag har, förmodligen från min bakgrund, bygga upp en människa som passar ihop med min huvudsakliga bild.

Ex Jag tycker att FruL verkar väldigt empatisk och känslosam (det senare har hon själv sagt) så det blir grunden. Fakta: jag vet att hon inte är förtjust i tuggummipop och tyckte om att någons kompis barn hade en Ramoneströja. Därav FruLlans alternativa stil i unga ålder.

Ex CicciLs var väldigt mycket byggd på fördomar. Jag vet att hon bor på Östermalm (var det väl?) och det förknippar jag med människor som har pengar (jag säger ju att det handlar om fördomar!)Jag tycker dessutom att hon ser väldigt bra ut och i min värld är snygga människor populära. Men hennes personlighet som jag upplever det stämmer inte övverens med min bild på rika och snygga människor så jag hittade på en historia om hur hon har utvecklats till den hon är i dag.
    Koko, gick jag väldigt mycket på känsla samt att hon har gett hintar om vad hon arbetar med.
    Muggles har nämnt någon gång att hennes mamma är humanist (har för mig det i alla fall) men att hon själv är tekniker så jag fick för mig att de var väldigt olika till sättet. Dessutom så tycker jag att Muggles brukar minnas saker om folk här samt att hon är väldigt bra på att människor ska känna sig välkomna in i tråden (ifs så är de flesta det, men jag kände det starkast med muggles). Jag tycker också att Muggles ser bra ut på ett sportigt sätt så det var därifrån jag skapade mig en bild.

Så, trist utläggning om detta men det är ungefär så mina fördomar fungerar.

Hahaha, en sak som jag inte kan sluta fnissa åt (det är sååå fånigt) är att jag föreställde mig CicciLs man som en superöverklass-snubbe. Detta baserar jag på att hans mamma är snål!! Jag tror att alla med ärvda pengar (!!) är snikna mot andra medan att människor som har det sämre ställt är noga med presenter för att det inte ska märkas att de inte kunde spendera så mycket pengar.

• Page

Lapinette,
    Jag kniper och kniper men det verkar inte hjälpa. Kliar samtidigt sönder en massa mensfinnar.

Vad kul att handla saker hem! Det är så roligt när allt är nytt och fräscht, en nystart i livet!

Ja du, den som kunde sia om framtiden!

• Lapinette

Page - det är jätteintressant att läsa vad du har skrivit. Man har ju själv en viss uppfattning om folk här inne (de som skriver mycket) men som sagt, jag blandar ihop en hel del. Utan att skriva en hel story...vad vet du om mig? Vet att jag varit rätt anonym så det kan nog vara svårt men har det dykt upp något som du känner karaktiserar mig?

• Lapinette

Page - det är bra, fortsätt knipa!

• Page

Lapinette,
    Sätt gärna in en bild på dig! Det är så kul att se alla ansikten.

Jag har inte heller någon representabelt kort på mig så därför ville jag inte förpesta nätet med den men jag skickade min bild till Mindre för att andra ska kunna se mig.

• Page

Lapinette,
    Jag tror att jag blandar ihop dig med andra men ungefär så här:

En nomad som har äntligen fastnat på ett ställe. Älskar att resa, har dyra vanor och förmodligen en dyrbart inredd lägenhet!

Bott utomlands och gift med en fransman med italienskt påbrå.

Älskar goda viner och är en matnjutare av största grad.

Har en japansk förälder och du tycker att du väger för mycket.

Har elitidrottat i din ungdom.

• Page

Du har aldrig sagt själv att du har dyra vanor, det var en fördom eftersom du verkar resa en hel del samt att du har köpt nya möbler (till en hel bostad!).

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???