• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

oj jag ser nu att det ser ut som om jag skriver "8typ 9 månader)" Men 8:an skulle vara ( inte en 8:a.

Tydligen höll jag inte nere shift-tangenten ordntligt.

• Izzie

Måste tillägga en trist del till "tappa håret"-inläggen...
    En vän till mig som är frisör säger att de flesta tappar håret vid hårfästet. Man får alltså kilar, som killar brukar få. Antar att det är därför de flesta skaffar lugg...

Hmm om man inte visste bättre, skulle man kanske strunta i hela barn-prylen. Det finns tillräckligt med "biverkningar" för att kunna skrämma bort den tuffaste...

Fortfarande inte ett enda ruttet litet symptom... BIM på torsdag-fredag.

Ha en skön lördagkväll alla!
    Kramar

• Izzie

Måste bara säga att frisören ändå sa att håret växer tillbaka sen... :)

• sweetstreet

Äsch, jag är inte ett dugg orolig för hårtappning!
    Ingen av mina vänner såg konstig ut i huvudet efter att de fått barn. Tror att man märker det mycketg själv typ när man duschar o tvättar håret och så, men jag tror inte att det är så vanligt att man blir typ "kal" på skallen. ;)

Jag har hört att det inte sker "fläckvis" utan att det är just de hårstrån man normalt skulle tappat under den tiden man var gravid och inte tappade hårstrån alls. Alltså jämnt utspritt. Jag menar, normalt tappar man ju jättemånga hårstrån varje dag, så man kan ju bara tänka sig hur många "extra" strån som sitter kvar på skallen efter flera månaders uppehåll av "hårstråfall".

Tror inte alls det är något att oroa sig för! :)

• sweetstreet

Kan även tillägga att ingen av mina vänner skaffade lugg efter att de fött sina barn. Och jag såg ingen som helst skillnad på deras hårfäste eller kalufs i övrigt.

Fast kasnke berodde det på att man mest kollde in bebben???
    Och det som förändrat sig mest rent kroppsligt hos mammorna, och som man faktiskt la märke till, var att de alla fått rejäla hyllor!!! Så kanske var det därför man inte såg håret, det satt för högt upp...!!! :D :)

• nenne78

h e l l o u ö

how YOU doin'?

Jag har varit borta några dagar och inte haft tid att knappa på datorn. har skummat lite bland slumpmässigt utvalda sidor men inte fått något sammanhang. Något nytt, eller? Page verkar ha fått upp ångan här på personanalyserna, kul att läsa! HAHA!

• Moppy

Hello girls!
    Har oxå varit ute och rest med jobbet och varit borta från tråden ett tag. Tyvärr har den j*la, äckliga tanten kommit på besök, blev alltså inget denna månaden heller. BLÄÄÄÄ!!!!! Har nu laddat upp med rosenrot och bisolvon till både mig och mannen så nu J*LAR ska det ta nästa gång!

Har det hänt något plussivt i tråden annars? Behöver lite positiva nyheter.

KRAM!

• Lapinette

Inte mycket plussitivt på tråden denna vecka utan tyvärr ett par "tanter" på besök. Januarimånad ser inte ut att bli lika positiv som december då många plussade här på tråden.

Själv har jag ägnat mig åt vindrinkning i helgen...utifall jag plussar i veckan. Fast...jag känner inget!

• start september

Stackars dig Moppy, lider med dig. Men du verkar ha rätt inställning, nästa gång ska det ta!

Något eller några små pluss vill vi se i januari - det finns ju några kvar med BIM i januari!

• start september

Lapinette, det verkar ju nästan vara bäst att inte känna något! Vis om har känt en massa nu har ju inte plussat! Håller mina tummar hårt för dig senare i veckan!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???