• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • ljuvlig

Hejsan alla!
    Nu tittar jag in en stund, förmodligen när alla andra är på väg från jobbet och mot en lååång härlig helg!!

Har precis suttit och klämt i mig en stooor räkmacka så jag orkar åka och shoppa mat inför helgen!

Lista över alla graviditetssymtom hittills:

- Äter var 3:e timme
    - Mår illa men utan att spy
    - Molnande värk i underlivet
    - Ena stunden känner jag mig glad och vips så känner jag mig nere och allt känns tråkigt
    - Inget sug efter varken kaffe & godis. Har slutat dricka kaffe helt och hållet
    - Värk i brösten men mest vid beröring

• Jessie76

Ljuvlig - du å ja känns det som
    Jag har nog exakt samma symtom som du just nu, liite ondare i boobsen (eller så är jag känsligare... ) men annars lika.

Gasig i magen som tusan och förstoppad som en stångkorv oxå

Puss å kläm å trevlig helg!

• ljuvlig

Hi, hi!!

Jag har också varit gasig som sjutton idag, glömde det på min lista...

Trevlig helg

• Page

Åh, matprat! Det är min stora passion här i livet. Både att äta och prata om mat! Nu knorrar det i magen och jag har ingen aning om vad jag ska laga i dag.

• Page

Storasystern,
    Fy vad trist när kärringen kommer på besök. Vi kan väl blöda ikapp istället för att testa ihop?

• Page

Jag är så förundrad över att något i mina "analyser" har stämt med verkligheten.

Nu har jag plitat ihop en till dig Muggles och denna gång kan jag inte ha det minsta rätt. Det borde vara så pass detaljrikt så att man inte kan läsa det som ett horoskop, dvs att man tar till sig det man vill!

Ha det så skoj när du läser detta på måndagmorgonen!

• Page

Muggles:
    Bakgrund: Du var ett barn som lät sig vänta på, förmodligen gick din mamma över tiden med dig. Du kom med ett gallskrik och allt sedan dess har du gått din egen väg. Du var inte det minsta intresserad av dockor och du älskade att läsa faktaböcker redan som liten. Kanske sådana om dinosaurier eller vad moln består av.
    Du är uppväxt i ett medelklasshem och din mamma läste mycket för dig när du var liten men du trivdes allra bäst med din pappa.
    Som liten var du lite av ett ?svart får? i din familj och intresserade dig för saker som en flicka normalt inte intresserar sig för (enligt din mamma). Jag tror att du var den första tjejen i karateklubben.
    Du är inte född i Göteborg men inte långt därifrån.

Du ääälskade skolan och var den typen som var duktig i alla ämnen men du var speciellt bra på matematik och naturvetenskapliga ämnen. Trots din naturliga intelligens och tidiga verbala förmåga var du inte lärarens favorit men om du var det så upplevde de andra eleverna det inte. Du kunde ses som en liten besserwisser under de första skolåren för att du gärna deltog i alla typer av diskussioner och hade många frågor och åsikter. En tendens som du dämpade sedan till högstadiet.

Du hade många vänner och lika många intressen och var därför omtyckt av många olika människor. Det bodde nog en liten smyghårdrockare i dig men den sidan av dig har du aldrig bejakat.

Självklart läste du någon typ av naturvetenskaplig utbildning på gymnasiet men du funderade ett tag på att söka byggprogrammet ett tag, mest för att irritera din mamma. Du hade också en mycket intensiv festperiod under gymnasiet. Ingen fast pojkvän bara några enstaka ?möten?.

Utseende har du aldrig lagt ned mycket tid på, det behövdes inte. Du stod dig bra i konkurrensen i alla fall. Jag tror att många tjejer var avundsjuka på din naturliga skönhet och din förmåga att umgås avspänt med killar.

Gillade att sporta men inte för att trimma kroppen utan för att det gör dig gott mentalt. Du kunde gå upp tidigt på morgonen för att ta dig en joggingrunda.

Du gick vidare direkt till universitetet efter gymnasiet men det är mycket troligt att en del av tiden har du pluggat utomlands.

Sexuella preferenser: Du har inte haft så mycket tid för några fasta pojkvänner utan hade mest tillfälliga förbindelser. Lite kräsen var du också förmodligen. Du träffade din man sent i livet men kände på en gång att han var ?rätt? för dig så ni flyttade ihop snabbt.

Personlighet: Du är energisk och många människor tror att du är väldigt tuff och extremt självständig. Det är du också men du har en mjuk sida som vissa kanske missar. Du är känsligare än vad du vill själv erkänna. Du avskyr när människor i din omgivning mår dåligt så du hjälper och stöttar men tycker själv att du gör det för lite. Du är väldigt känslig för stämningar i din omgivning och gör allt för att ingen ska känna sig utanför. Jag tror också att du är den som ofta får fungerar som en medlare och kanske en ofrivillig ledare. Har en liten tendens till att oroa sig för vad andra ska tycka om dig (absolut inte dåligt självförtroende!!), den ödmjuka sidan av dig är lite väl utvecklad. Du har ett gott minne och är alltid den som minns andras högtidsdagar så ibland kan du bli utarbetad, för människor i din omgivning förlitar sig på att du ska ordna allt.

Du tar alltid tag i saker och är en god planerare. Kan tänkas att du skriver tom planeringslistor. Du stör dig på när något inte går som du vill eftersom du är så van att styra ditt liv i den riktning som du vill.

Är mycket praktiskt lagd så du väntar aldrig på att maken ska fixa något eftersom du är minst lika bra på det.

Nuvarande situation: På senare år har du upptäckt en lite pyssligare sida av dig och du börjar intressera dig mer för ditt hem, bygger bo. Du och din man bor i en liten lägenhet i centrum men ni ska snart flytta till en större. Ditt hem är praktiskt och du har inte mycket krimskrams i bokhyllan, kanske några minnesfotografier. Hemmet är en trygg punkt för dig eftersom det händer att du reser för arbetets skull. På fritiden gillar du fortfarande att sporta även om tiden inte alltid tillåter det. Du har nog dragit på dig en och annan skada när du åker på skidsemester.

Du är fortfarande lite nyförälskad i din man och är glad för att ha hittat den rätte. Tillsammans försöker ni resa så mycket som möjligt och jag tror att båda tycker att det är kul att gå på olika föreställningar. Även om du ibland kan tycka att du är oskyldig i jämförelse med andra kan du säkert förvåna din man genom att laga en middag naken.

Du gillar att läsa men har oftast inte tid så det ligger säkert en Larsson på ditt nattduksbord. Ni har en god ekonomi men inte så att ni kan slösa så extremt mycket. Du gillar dessutom att spara pengar.

Du arbetar på ett mansdominerat ställe där du är omtyckt och högt skattad, både av medarbetarna och av chefen.

• Page

Oj, den blev visst längre än vad jag hade tänkt mig och dessutom ville du ha en kort. Jaja, du får läsa varannan rad!

Jag är absolut inte en god människokännare som någon här sa. Jag får ofta ändra min uppfattning angående människor, åt båda hållen. Min tendens att bedöma människor är något som jag egentligen inte gillar i min personlighet men jag fann lite tröst när jag pluggade psykologi att det är ett vanligt fenomen. Vi är skapta för fördomar och så länge man är medveten om det så är det ingen fara.

Jag är dock förtjust i att hitta på saker om människor. Lätt hänt om man pendlar mycket. Det är så trist att sitta på tåget att jag brukar glo på min närmaste granne och fyra av massa fördomar ( mentalt så klart). Skor och händer tillhör favoriterna när man är på fabulerahumör!

• Page

Det var den sista analysen, jag lovar.

Nu kan det inte vara många timmar kvar till tantbesök, jag tycker mig se henne redan. Fattar inte det, jag VET (med största sannolikhet iaf) ju att det inte kommer att fungera naturligt ändå kan jag inte låta bli att hoppas. Usch, det är dags att börja äta p-piller så jag återfår min vanliga depressiva lynne och håller mig borta från allt som heter hopp!

• start september

Än en gång, du har en helt fantastisk förmåga Page! För min del behöver du inte sluta med analyserna, det är jättekul.

Funderar lite på om man ska försöka analysera dig, men det kommer nog inte alls bli lika bra som dina, så jag avvaktar lite.

Nej! Ingen tant ska komma til dig! Håller tummarna!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???