• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Ska själv plocka fram den japanska julklappskokboken och göra yakitori ikväll. Får se hur det funkar. Det lät enkelt.

• _koko_

Mmmm, yakitori... Fick en japansk kokbok för några år sedan, men till vår besvikelse fanns varken yakitori eller yakiniku med i den!!

Uäääääh, ostfondue... ;) Jag kan tycka att två tre små brödbitar är jättegott, sen står det mig upp i halsen...
    Men köttfondue (med olja!) är nästan det godaste jag vet. :)

fruL - nä, vad vore livet utan gnäll! :)

• Jessie76

Vi brukar göra med kokosfett. Åååh det är så gott!! Och Fonduea (stav??) Broccoli är sååååå mumzig

Vad är det där andra -lette??? Lapinette Fan va roligt det där lät

• Liten med Mindre

Tartiflette - någon form av potatisgratäng väl: potatis, skinka/fläsk, mycket ost,...?

Ska vara väldigt stadig mat i alla fall.

• _koko_

jessie - ge f*n i mitt fett!!! Det har jag jobbat hårt för att lägga på mig... :D

• Liten med Mindre

Koko - jag tror redan någon har snott det. Det syntes inget i söndags... :D

• Lapinette

Tartiflette är bacon (lardon), potatis, lök (tror jag) och så en hel Reblochon (ost) uppepå. Nu pratar vi stabbig alpmat efter en härlig dag på skidor. Härstammar från samma regioner som racletten och ostfunduen.

När vi var på en blixtvisit i alperna på sommaren så blev det dag 1, lunch ostfundu, middag tartiflette och kvällen efteråt tog vi raclette. Snacka om att maken var kass i magen efter det. Han åt så han nästan sprack...fick springa till hotellet efter restaurangbesöket. Skrattade hjärtligt åt den historien (jag alltså....inte han).

• nu är jag fruL

kokosfett ha ha ha

• viktualia

vad jag är segtänkt!!!!!!!!!!! Jag fattade inte varför Koko protesterade mot Jessies inlägg förrän FruLlan skrev sitt...

baaaaa fredag em och bara skumpa i tankarna.... vill hem!

hälsning till fruLlis i tristhålan... hoppas du får dra till storstan snart!
  • Liten med Mindre

Lapinette - förstår om han mådde kasst. :)

I receptet jag hittade nyss ingick även lök, crème fraîche och vitt vin, utöver potatis, reblochon ost och bacon.

Viktväktarna släng er i väggen!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???