• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Storasyster - höll tummarna hårt för dig! Stackare, trodde verkligen att du skulle plussa denna gång.

Cissi - skoj att se vad som stämde.

September - boka in något! Vi åker ju snart till Sydafrika. Hade också bara en vecka (i Italien) direkt efter bröllopet och tanken var att sticka under vintern lite längre bort. Man behöver ha något att se fram emot!

• Bröllopstokiig

Syrran, jätte ledsen jag med för att tanten kom på besök, jätte trist verkligen!
    Vilket försök var ni på?
    De flesta här inne har lyckats på 5-6e försöket om det kan vara till någon tröst.
    Drick extra vin i helgen och sen tar du nya tag nu inför nästa ÄL!

• mugglesfan

Kusligt Page! Stämde tom mer än jag trodde...

Syrran: NEEEEEEEJ, fasen också. Och vi som tyckte att du hade "riktiga" symptom. Fan, vad grav-symptom och mens-symptom är lika - fortfarande blir vi lurade även om vi borde fatta vid det här laget. Attans!!!

• Lapinette

Cissi - vi har passerat sjätte försöket! Fast snittet ligger ju på sjunde så någon måste väl hålla upp statistiken...undrar bara varför just vi.

Pratade med en väninna i telefon igår som är som en frögurka (blir med barn trots att de försöker skydda sig). Hon frågade då om en annan väninna till mig var gravid (denna frögurka gillar även att skvallra). Sa då att de hade lite problem i verkstan och då säger hon "liksom er"?!!! Vad då, vi har inte problem, inte vad vi vet än så länge. Blev ledsen och stött och kunde inte alls förklara eller prata då hon så taktiskt pratade om dett när jag satt på mitt jobb (delar rum med en kille). Förstår inte folk att man blir ledsen?

• Storasystern

4:e försöket denna gång. Som vanligt asdeppig och dessutom mensvärk from hell. Vill ligga i fosterställning och skrika... Kanske inte borde vara på jobbet idag... :(

• Storasystern

Det konstiga är att det verkligen inte var mens-symptom den här gången. Jag brukar inte få speciellt mycket PMS, utom möjligen godis-sug, men nu har jag haft riktigt om i äggledare/livmoder i flera dagar.
    Blir lite nervös. Om det inte är p.g.a. graviditet, vad är det då? Är det något som är jätte-fel??

• Storasystern

Hörni, ni är rarast i världen som brur er, men jag orkar nog inte hänga här idag. Vill deppa lite ifred ett tag. Ses nästa vecka!

• Bröllopstokiig

Många får tidigt missfall, jag har haft det en gång och hade alla konstiga symptom innan BIM, sen när jag fick blödningen så hade jag fruktansvärt ont, verklige mensvärk from hell, som du säger!
    Tänk inte på vad det var bara, det får dig inte att må bättre gumman. Utan blicka framåt, har det gått för oss så går det för er, och som Lapinette skriver, så är genomsnittet 7 månader!

lappis: Väldigt osmakligt sagt av din värninna! Fy, jag hade blivit ledsen jag med. Jag bad mina värninnor i höstas att inte fråga mig om ngt ag barn. Och att jag inte var intresserad av att höra alla som var gravida eller ej. De har respekterat detta och de har inte frågat, vilket är bra. De vet fortfarande inte om att jag är gravid

• _koko_

Först och främst STOR KRAM till syrran, förstår hur du känner och att du vill deppa i fred. Men vi finns här om du vill när du behöver skrika eller gråta!

• _koko_

Sen är det ju kusligt att page avslöjat min och fruLlans hemlighet, vi ÄR systrar. :D :D :D Tänk att ingen annan kopplat hittills, hahaha...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???