• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Det känns fel att klaga egentligen så jag ber om ursäkt i förskott, men jag var nog naiv innan jag blev gravid, jag trodde att det skulle vara lite mysigare liksom. Nu är det mest ont i ryggen, ont i revbenen, halsbränna, andfådd, trött, risigt hår, dålig hy, dålig aptit och så för den lille ett jäkla liv och slår frivolter så fort man försöker lägga sig och sova på kvällarna. Jag vill också vara en av de där som strålar och går runt och tycker att allt är toppen. Finns de eller har jag kanske inbillat mig det?

• Lapinette

Godmorgon girls!

Har nu läst ikapp fast jag borde jobba (är här inne så mycket denna vecka då jag har det luuugnt på jobbet).

Page - härligt att läsa dina beskrivningar. Nu vill jag veta om de stämmer Cicci och Koko? Så du tycker jag är en "hemlig typ"? Kanske är jag ganska så anonym här på tråden men desto mer vet dem om mig på min "standard tråd" här på BT. Fast även där sa de att jag höll distans (typ för 6 månader sedan). Har nog släppt lite mer på anonymiteten sen dess. Skulle du våga beskriva mig? Antagligen inte då jag inte är så öppen.

Sweet - angående choklad. Jobbade på ett engelsk företag förut och några av kollegorna där ville alltid att vi skulle ta med oss Marabou's choklad när vi skulle dit på besök. De tyckte den var underbar.

Muggles - ha, ha jag har tillgång till fotoalbumet men är inte med. Har varit inne och kikat extra noga nu när Page har skrivit sina beskrivningar.

Gällande barntillverkning - inga vitaminer, ÄL som är över och jag har MASSOR med sympton ...som alltid!

• Liten med Mindre

Massor med kramar Brudsommar!

Vet hur svårt det är att se det positiva när man mår kasst, känner sig kass och tycker sig se kass ut.

Det positiva sett utifrån är att det är en liten därinne, och att han/hon är pigg och slår frivolter! :)

Kanske kan det pigga upp om du skämmer bort dig lite extra med någon massage, hudbehandling, fotvård, dyra hårprodukter...

• BrudSommar2006

Nåja, i helgen åker alla julsaker ut och sedan kan man kanske börja räkna in våren i stället och då blir det mindre och mindre tid kvar att vänta antar jag. Fast om det ska börja komma snö nu så vet jag inte om jag vill vara med.

• Lapinette

BrudSommar - Trist att inte må bra och bli så där härligt äppelkindad som vissa blir när de är gravida. Har några praktexemplar som aldrig varit så snygga som när de burit barn.

MEN du har ju åtminstone blivit med barn. Titta på mig och C. För oss tar det inte!

• nu är jag fruL

hmmmm
    massage ska man vel inte gå på som gravid va? fast det är klart det finns säkert speciell gravid massage.

brudsommar: vas trist att du inte känner dig gravid lycklig MEN jag tror att det är mest en myt att man går omkring och myser. Jag tycker man mest hör om elände som ansamlingar av vatten, svettningar, svullnader, foglossning osv.
    fast det är klart...det tror man ju är mest på slutet av graviditeten.
    Men tiden går ju fort, snart ploppar illbattingen ut
    och precis som mindre säger. Man ska vel egentligen vara glad över att barnet är livligt, det är säkert ett friskhets tecken.

själv känner jag nada och börjar längta efter sparkar

• nu är jag fruL

fast vinter och snö kan jag också vara utan könner jag. Vill inte har en mardrömsvinter som förra året med istid till slutet av mars.

• Liten med Mindre

Rättning - istid till slutet av maj. Det kändes ju som att snön inte smälte förrän veckan före bröllopet eller nåt...

• mugglesfan

Vad tråkigt BrudSommar! Jag tycker inte du behöver be om ursäkt för att du gnäller - här gnäller vi väl lite till mans?! Kanske lättar det lite att få gnälla av sig? Det låter som om du har en lite jobbigare graviditet men jag har hört om flera som har haft en jobbig och en lätt graviditet så det är väl bara så det är tyvärr. Kanske att nästa (om du nu vill ha en till, kanske för tidigt att börja tänka på ) blir bättre? Men försök att skämma bort dig själv tycker jag!

• Storasystern

Ingen lycka denna gång heller... Mens imorse... :( :(

Jag orkar inte mer, jag blir bara så j-la deppig varje gång, och inte hjälper mannen direkt heller... :( :( :(

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???