Hej hej!!
Här kommer en lägesrapport från en klotmagad Göteborgare!
Har nu gått in i vecka 25 och mår väldigt bra för tillfället. Äter medicin mot gaser varje dag (Dimetikon, typ samma som Miniform som man ger bebisar med kolik) eftersom jag så lätt får magknip. Spänningshuvudvärk får jag också lätt, men det botas rätt lätt med massor av vatten. Lite jobbigt att hela tiden komma ihåg att dricka så stora mängder dock (särskilt mitt i natten). Springer ju dessutom ofta nog på toa som det är.
Upptäckte idag att jag knappt tappar hår längre. Brukar tappa en halv kalufs när jag tvättar det, men nu var det stor skillnad. Har hört (av min frisör) att man tappar desto mer sen efter amningen.
Vill så tipsa er alla om att göra mycket knipövningar!!! Jag trodde jag hade koll på dessa muskler, men jag har nog mest tränat de man använder när man sexar loss och inte de man använder när man kissar. Har upptäckt nu flera gånger att det är jättenära att jag läcker när jag nyser, så nu ligger jag i hårdträning. Vill inte behöva blöja till både mig och bebisen sen, hemska tanke!
Ha ha, såg att ni hade en liten diskussion eller vad man ska säga om mitt vara eller icke-vara på listan. Jag åkte ur den när jag var på bröllopsresa i 3 ½ vecka och inte skrev nåt under den tiden (det hade jag skrivit innan jag stack att jag inte skulle kunna göra heller) och sen var Muggles snäll och la tillbaka mig senare. Jag bryr mig inte alls om ifall jag är med på den eller ej och skulle inte bett om det själv, men det är kul att bli ihågkommen och när man bor i samma stad har man nog lite extra koll på varann. Fast om nya Göteborgare kikar in här och förstår att vi är några stycken kanske de också vill hänga här och då kan ju vi också ha sådana trevliga träffar som stockholmarna brukar ha, så då är det förstås bra att vara med på listan!
Mitt senaste inlägg var för övrigt i torsdags för en vecka sen, sen var jag datorlös över helgen. Men ni skriver ju så mycket så om två stycken t.ex. plussar med 5 dagars mellanrum tror ju många att det är flera veckor mellan de, eftersom det kommer hundratals inlägg emellan, så tidsperspektivet blir nog lätt lite skevt. Men det är ju bara positivt! (Att det skrivs mycket alltså) Gravid blev jag på första försöket, så aug-06 ska det väl stå om jag nu ska stå med alls.
Själv hade jag säkert skrivit mer om inte ni skrivit så fasligt mycket, för när jag väl läst ikapp och slängt iväg ett inlägg har jag redan suttit så lång tid vid datorn att jag inte orkar eller har tid längre. Och på jobbet har min chef perfekt blickfång över min skärn, så att skriva där är inte att tänka på! Hmmm. Kanske ska fundera på att inte läsa ikapp hela tiden utan skriva mer när jag väl är inloggad. Får fundera på vilket som känns roligast. Vill ju inte missa nåt heller.
Ha ha, jag skriver i alla fall långa inlägg när jag väl skriver!
Ha en trevlig kväll allihopa och lycka till ni med BIM snart! Och hurra för Snart så, vad lättad jag blev gällande din myom!! Och ledsen för er som fick besök av ?tanten?.