• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • start september

Brudsommar, jag tycker absolut att du får klaga lite också. De tycker jag att vi andra kan bjuda på, även vi som inte fått till det än. Hoppas ni andra håller med!

• start september

Åh storasyrran, stackars, stackars dig. Det är fördj-ligt med tanter
    Var rejält ledsen om du känner behöver det, skäm bort dig och försök göra något roligt ivkäll och i helgen. Kram!

Minns hur det kändes när tanten kom som om det vore igår, fast det var i förrgår .

• BrudSommar2006

Visst har man väl vetat om alla otrevliga symptom man kan råka ut för men det är främst de där äppelkindade glada blivande mammorna jag haft i bakhuvudet. Fast det är väl så man är funtad!

Jag har absolut inte slutat hålla tummarna för er, Lapinette! Det bara måste ju vara er tur snart.

Muggles, barn nummer två ja, jag har inte slutat hoppas på det än, det ska ju vara lättare andra gången säger de, i alla fall förlossningen. Fast man kanske ska vänta till den biten är avklarad innan man med säkerhet kan säga att man tror sig fixa allt en gång till...

• Liten med Mindre

ÅÅÅÅÅÅÅåååå, NEJ! Inte tant hos dig med syrran. :(

Att det ska vara så förbaskens svårt att få till det. Skickar massor med kramar!

(Deppmanteln finns ju fortfarande, laddad med öl och champagenkran vid behov.)

Känner migsjälv väligt tudelad inför ÄL - så full av hopp och så rädd att bli besviken, igen.

• start september

För att muntra upp mig själv började vi igår planera en resa i senare vår. Tjoho! Malaysias östkust var tanken. Lite extra bröllopsresa, vi hade bara en vecka pga jobb precis efter bröllopet, och jag hade väl lite fåfängt hoppats att vi skulle få till det så att vi inte var ressugna i vår, men nu känns det som att man lika gärna kan boka. Gjorde underverk för humöret!!

• nu är jag fruL

Åh nnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeee syrran
    det är inte sant
    vad otroligt ledsen jag blir

faaaaaaaaaaaaaaaaaan
    VARFÖR????
    det är min st'ändiga fråga men jag ställder den ingen
    VARFÖR ???
    varför ska det vara så svårt för motiverade människor som försöker allt de kan när knarkande ttonåringar blir gravida på fyllan hur lätt som helst.

Usch gumman
    lag lider med dig för jag vet PRECIS hur jäävla ont det gör

önskar jag kunde hjälpa.
    GRÅT ut det är min lösning. HATA även allt runt omkring, det nrukar hjälpa för mig

usch nu blev jag ledsen
    KRAM

• Liten med Mindre

Å, vad mysigt september! Något sådant behöver jag nog också. Malaysia som har sååå god mat!

• Bröllopstokiig

HEJAN TJEJER.

Ska försök rätta till det LILLA som inte stämmde, uppdelar som Frullan gjorde...

CicciL:
    Bakgrund: Du var ett lugnt barn som gillade att sitta på ditt rum och leka. Jag tror att du var speciellt intresserad av att rita. Du var lugn men absolut inte feg eller jätteblyg. Du var tanternas favorit eftersom du var mycket söt som barn. Du hade en omhändertagande ådra redan som lite så jag tror att du hade me dig en docka i släptåg.

- Stämmer, jätte lugn var jag inte men gillade att rita och snacka med tanter, snacka med alla tror jag. Tycker detta stämmer bra!

Du kommer från en medelklassfamilj där båda föräldrarna hade ganska höga krav på dig. Du fick nog lite extra fickpengar när du fick bra betyg. För pengarna köpte du förmodligen ditt första sminkkitt!

- Jag kommmer från en Överklassfamilj och alla är utbildade. Men min mamma kommer från början från "medelklass" uppvuxen tillsammans med 4 personer i 2 rum o kök (de hade i och för sig ett lantställe på 150 kvm), så jag själv har sett båda världar, men var nog ansedd som bortskämd när jag var barn.
    Kände krav, jepp.

Du var mycket omtyckt i skolan, förmodligen rent utav den "populära" tjejen i klassen. Men du kände dig aldrig som en sådan själv så jag tror att du var den som stod upp för de mindre populära.

- Stämmer!

Du var duktig i skolan, hade egentligen inte något val och du gillade språk. Du läste säkert tyska/franska i högstadiet och var riktigt bra.

- Stämmer, jag läste dock tyska på högstadiet, men på gymnasiet gick jag 3-årig humaniostisk linje o läste franska, italienska, latin, polska mm mm (kommer inte ihåg allt).

Ditt intresse för språk gjorde att du åkte på språkresa eller något liknande i gymnasiet.Du hade många vänner men bara en riktigt nära kompis. Jag tror att du irriterade dig lite i smyg på dina tjejkompisar för att de inte var "djupa" nog.
    - Stämmer delvis, hade säkert en 4 nära vänner. Åkte efter gymnasiet till Florida som aupair och modell, vad var man då? 18 år kanske?

Du var inte så intresserad av musik, var nog en allätare men jag tror att du var politiskt engagerad. Kanske i Muff...

- Stämmer med musiken, är fortfarande alätare, allt från Metallica till Lisa Miskovsky

Du pluggade säkert något språkinriktat på gymnasiet men har bytt bana längs vägen.

- Stämmer, läste sedan 7 år på universitet o det var internationell marknadsföring och ekonomi

Sexuella preferenser: Du hade din sexuella debut ungefär som statistiken talar: 16-17 år. Du hade ingen riktig pojkvän på högstadiet men du hade många "friare". Du hade även en vild period någon gång efter gymnasiet där du har gjort några saker som du ibland ångrar.

- Sexdebuten vid 15, på en fest... Stämmer att jag har gjort mycket bus på denna fronten... puhhhh ångrar mest att jag slutade räkna efter 70?

Du träffade din man på någon resa som du har gjort men din man är svensk. Ni har inte varit tillsammans så jättelänge, 4-5 år.

- Jag träffade min man när jag flög hem en jul för 6 år sedan från Dubai, där jag då bodde!

Personlighet: Människor får ofta fel uppfattning om din personlighet första minuterna. Eftersom du alltid är välklädd och ser väldigt bra ut tror jag att många blir lite rädda att du ska vara någon snorkig typ. Du har dessutom många starka åsikter som gör att vissa kan bli osäkra till en början.
    Du är alldeles för snäll för ditt eget bästa och vill alla väl. Du har säkert blivit utnyttjad någon gång pga din snällhet. Du är absolut ingen mes, du kan ryta i när det behövs men du försöker alltid att vara diplomatisk.
    Du chockar människor i din omgivning eftrsom du har en förmåga att vara rätt fram och kan ibland få folk att tappa hakan genom att säga något grovt. Du är snabbtänkt och är van att ta beslut.

- Stämmer fullständigt

Nuvarande situation: Du bor i en stor tvåa som du har fått hjälp med att inreda. Du har inte köpt någon hjälp utan du har en vän som är inredningsarkitet som har hjälpt dig. Du gillar bekväma och dyra möbler. Du har det mycket sparsamt möblerat i dova, kalla toner. Möjligen "riktig" konst på väggarna.

- Stämmer inte, bor i 3a med stor terass. Är intresserad av inredning själv o har olika stilar och riktig konst hänger faktiskt på 2 väggar Skit, kuslig är du!

Din man kommer från en annan bakgrund än du har men det är skillnaderna mellan er som gör att ni har det bra tillsammans. Ingen kan ana att du är lite dominant och påhittig när det gäller sex.

- Min kommer från samma bakgrund som jag, lika barn leka bäst! (Ibland i allafall).
    - Var nog rätt påhittig ag sexbiten i början, men ju längre tiden går blir det slentrian, men det ska vi ändra på nu. Fick en dildo i julklapp

Du arbetar som någon mellanchef på ett större svenskt företag. Kanske något som har med monopol att göra.

- Jobbar för ett stort företag, ägarna är amerikanska och vi finns i äver 80 länder. Chef är jag inte, men jag har "jobbat upp mig".

- Att jag är sparsam och har lätt att förhålla mig till pengar och inte gör impulsköp... STÄMMER!!
    Min förmögenhet är inte baserad på det (kanske en del av den) utan snarare var jag placerar mina pengar, tex aktier!

Men summan av det hela, är nog att du lyckades! Grattis!

• BrudSommar2006

Storasystern, efter alla tummar och tår vi hållit här... elände!

FruL, egentligen, efter allt man lärt sig nu, så fattar man inte att det ens är möjligt att gå ut på fyllan och lyckas bli gravid på en kväll. Chansen att man skulle pricka in det så precis känns som närmare obefintlig.

Hoppas du får känna sparkar snart. Tydligen beror det på hur moderkakan ligger, på mig ligger den framtill så magväggen blir extra tjock så jag har fått vänta lite senare innan jag börjat känna. Fast sparka tycker jag inte att den gör, mer far runt liksom.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???