• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Det är väl bara att inse att det inte finns några tydliga graviditetstecken. Men vad fasen hjälper det när hela hjärnan och kroppen letar och letar. Shit! Jag som varit så avslappnad till det här de senaste månaderna varför jag ska jag bli nojjig igen .

Får väl sukta alla gravida med att ikväll blir det vin. Förhoppningsvis Apremont som man ska drickas till en god ostfondue. Är nämligen bortbjudna till några schweizare ikväll (samma svenskakurs som maken).

• nu är jag fruL

mindre
    NYTTIGT att vara nykter
    är du HELT från vettet människa. Det kan vel ALDRIG vara nyttigt att vara nykter en längre period.
    Näe du gumman dmig lurar du inte

maken har faktiskt dragit ner på sitt alkohol intag också. det är ju inte så kul att dricka vin framför brasan när jag sover i soffan...

kokos
    vaddå SKA man vara nöjd
    nääääääääääääääääe
    som den gnälliga kärring jag är så måste jag ju just gnälla

• Jessie76

Ååh det har jag aldrig provat! Vanlig fondue dock, svingott! Och jag älskar ost.. Kan man göra det i en "vanlig" fondue gryta eller?
    Vi ska äta raclette - det är oxå supergott

• Liten med Mindre

Ååå, jag vill också ha ostfondue och vitt vin, och gott te till. :)

Vår ostfonduegryta har nog dammat igen. Bjöd ofta när jag kom från Genève, men nu har alla fått det, och är nog inte lika pigga på det som vad jag är.

Ät några bitar för mig med Lapinette!

• Lapinette

Jessie76 - Tror man kan göra det i en "vanlig" gryta men det går inte med vilken ost som helst. Ikväll är osten inköpt i Schweiz men om du går till en ostaffär och talar om vad du ska göra så vet dem nog. Sen ahr jag för mig att det är vin i grytan också. Har bara gjort det själv en gång och då köpte vi ett "kitt" i Frankrike. Älskar även raclette och tartiflette (det sistnämnad är svärmor riktigt bra på att göra). Eller ska jag utrycka mig så här - looooove chhheeese! och vin! Så kanske inte så konstigt att jag gifte mig med en fransman tillslut.

• Liten med Mindre

Jessie - min gryta är i keramik, men jag har även ätit ur såndana där glaserade gjutjärnsgrytor (fondue-varianten då). Vet inte hur det funkar ifall grytan inte är glaserad.

• Lapinette

Ser att vi har en expert här gällande ostfondu - Mindre!

• Liten med Mindre

Ostfondue à la Mindre

(har proportionerna hemma)
    lika delar vällagrad Grevè och Cheddarost
    vitlöksklyfta
    maizenamjöl
    vitt vin
    citronsaft
    kirch körsbärsbrännvin

Baguette eller lantbröd (helst smala så det blir skorpa på alla bitar)

Drick vin eller te till. Ej kall dryck utan alkohol.

• Liten med Mindre

Orginalet har lika delar emmenthaler och gruyère.

• Liten med Mindre

Och så skulle det ju stå Grevé och inte Grevè förstås.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???