• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

Bra jobbat pirr.
    ska du inte ta och testa idag redan
    jaaaa jag är nyfiken!

men du har vel gått över ett tag nu?

• Snart så....

Ja tror helt klart att tidpunkten är ALLT. Varannan dag kan funka om man vet på klockslaget när ägget är redo. OCH hur ofta vet man det??
    Varjde dag tycke jag kändes mer som en garanti/livlina att verkligen inte missa rätt tidpunkt.
    Vi körde varannan dag förra gången och varje dag denna och kan konstatera vilket som fungerade bäst för oss.

Sen är det inte det "roligaste" med varje dag men lite får man uthärda för det som kommer om 9 månader :)

• pirr!

Jo jag tror det. Är på dag 38 i cykeln och vet inte riktigt vad som är normalt för mig eftersom det varit lite rörigt sedan p-rings-stoppet i augusti. Allt mellan 30 och 36 dagar..
    Är bra sugen att testa, men tror att maken skulle uppskatta att få "vara med".. Vi bestämde igår att testa på lördag morgon!

• pirr!

Håller med!
    Problemet för oss var att vi itne har riktig koll på när ÄL var och inte kände oss redo att lägga massa pengar på ÄL-test med vår skrala kassa, så för att orka körde vi varannan till var tredje dag under 3,5 veckor.. phu! Varje dag hade

• pirr!

..blivit för tufft!
    Ja, vi får väl se hur det funkade!

• nu är jag fruL

hoppas hoppas pirris
    bra att testa med maken, oavsett resultatet!

Snartis, då är vi inne på samma spår...

jag är så glad att du känner dig lite bättre idag gumman!

• Jessie76

Seeenara sejjor!

Hur går det Muggles och Sweetie - kom det nåt mer blod eller? Var det blod?
    Det sista som lämnar människan är hoppet och min gode gud vad JAG hoppas för er alla!!

Jag funderade på en sak: OM man nu - vilket någon här inne borde - inte har ÄL varje månad. Borde man inte testa samma metod, oavsett varannandag eller piller eller nåt, minst två-tre gånger innan man byter?
    Jag menar egentligen är det väl tokigt att byta direkt och säga att det inte funkar för att det inte tog den här gången?
    Jag vet inte?

• nu är jag fruL

hejsan jessie
    kul att se dig här

ha ha ha jag är knäpp i roten...
    jag fick läsa ditt meddelande två gånger innan jag fattade hur du menade.
    men det är klart det har du rätt i...en gång är ingen gång. Man kanske inte ska utesluta en metod för att den inte funkar en gång.

det är ju bara det att man blir så attans desperat och vill försöka alla sätt. i allfall jag. Inte rationell och tänkande för fem öre...

• Jessie76

Jag menar, jag verkar vara sådär superfertil och min mans smågrabbar oxå. Men vi tog ut spiralen i början av juni och "det tog" inte förrän nu.... Missförstå mig rätt - jag är ju superlycklig och vi har ju inte försökt så hårt som ni gör med stickor och sånt. Men faktum är att jag får då 190% mer 6lust vid ÄL av någon konstig anledning så nog har vi varit i zonen så att säga. Så om vi hade haft ÄL stickor och kört med RR och Bisolvon KANSKE det hade tagit tidigare men man vet ju faktist aldrig....

• Jessie76

Nä jag fattar. Och som jag funderade igårkväll när jag tänkte på vad jag Omsan å Snartis diskuterade på den andra tråden. OM man nu har verkligen FÖRSÖKT och jobbat på att få barn ett längre tag, är man nog X-tra nervös när det väl tagit att det ska vara nåt fel....

Men hallå! Jag HAR ju förklarat för dig att jag inte KAN skriva vad jag menar Jag svamlar ju jämt!

Förlåt att jag är så kollrig
    Ni andra, säg till om jag är otydlig

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???