• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Hur mår du BrudSommar?

• Bröllopstokiig

Hej igen:

Jag körde RR från mensens första dag fram till böjjdagen. Jag körde stark dos (köpte svaga med tog dubbel så många). Bisolvon likaså, från mensens första dag fram till ÄL.
    Bisolvon funkar för ganska många, verkar det som för det gör att man tunnar ut sekretet i muffen och simmarna tar sig lättare fram.

Min barnmorska sa att det bästa är att köra varannan dag, sen att det funkade för snartis med varje dag är en annan sak. Anledningen till varannan dag är att kvalitén på spermierna är bättre då. Hon gjorde en liknelse med de som inte kan få barn naturlig väg, och sa att när man lämnar sprmier för inseminering ska de vara mellan 2-3 dagar gamla!!!!!! Så med det i åtanke, körde vi på!
    Vi fick böjj på en fredag morgon, körde en ända gång på natten mellan fredag och lördag, det var då det tog. Innan dess hade vi kört lite på tisdagen och onsdagen, för jag tyckte mig se min aladåber då!

Ja, jag är jätte glad att jag inte mår dåligt igentligen, men samtidigt känner man sig lite utanför när man inte har några som helst symptom. Även att jag har gjort vul och sett hjärtat slå, har man enbrännande oros känsla i kroppen att allt kanske inte är okej nu, trots allt.
    Men men jag får min svar på tisdag, är allt bra då så kommer jag vara lungare, då är jag nästa i vecka 11.

• Snart så....

underbart cicci, vår egen levande uppslagsbok ang tabletter :D :D

• Moppy

Muggles och sweet.... faaan jag känner med er! jag lovar om ett par dagar är jag där också och vi kan krypa in under deppmanteln tillsammans.

Jag är riktigt orolig att jag kommer blir SUPERNERE om det inte tar denna gång. Usch pucko-tjejen har låtit förväntan ta överhanden och dagdrömmer om allt från hur vi ska berättade nyheten för kompisar till vad vi gör om det är tvillingar ?!?! OK kan någon just shoot me så mina tankar slutar irra iväg på detta okontrollerade sätt?!? Det är ej normalt....

i vilket fall som helst, jag tänker inte ge upp hoppet förrän fulla syndafloden är här (muggles & sweer rosa flytningarna kan slänga sig i väggen). Nu ska jag dagdrömma vidare *hjääälp....*

• BrudSommar2006

Snart så - jag mår väl sådär, jag kräks inte i alla fall men jag knaprar Lergigan fortfarande och ska till MVC och hämta ett nytt recept idag. Att få det hemskickat var tydligen för svårt och e-recept tror jag aldrig kommer att komma till den där praktiken. Sist jag var där stod de och kliade sig i huvudet och konstaterade att när de nu äntligen kommit sig för med att slå på datorn så kom de inte ihåg lösenordet...

CicciL - ja egentligen har jag ju också läst att man inte ska köra mer än varannan eller var tredje dag men när det nu var frågan om några dagar runt böj bara så körde vi på. Är fortfarande avundsjuk!

• Storasystern

Vi körde minsann också varje dag runt böjen (dagen innan och 4 dagar efter) men inte fasen hjälpte det.... :(

Ska testa varannandagsmetoden denna gång.... :(

• BrudSommar2006

Storasystern - ja, det är det som är så irriterande med det här, inga bra råd verkar egentligen vara speciellt bra råd eftersom det som fungerar för en person verkar vara helt omöjligt för någon annan. Det är ju rent uselt vad naturen verkar ha tänkt ut det här dåligt!

• pirr!

Men ändå rätt fantastiskt att det faktiskt för det mesta fungerar.. nån gång!
    DEt är ju många som lyckats innan så varför skulle inte vi!

Försöker sprida lite plussitivitet såhär på fredagen!!!

• pirr!

Lyckades förresten köpa två-pack CB (ett kändes för vågat) utan att bli upptäckt!

• nu är jag fruL

Ja jag tror att det är det största problemet nästan. Att det egentligen inte finns EN lösning eller metod som fungerar för alla.
    jag tror att ciccis BM har HELT rätt. I teorin så är nog varannan dag den bästa metoden med tanke på friska spermier osv. MEN jag tror också att TIDPUNKTEN är en avgörande faktor. Att man verkligen harv 6 när ägget är på rätt plats att bli träffad av en glad liten spermie.
    och då rasar ju varannandags teorin lite. För att chansen att träffa rätt tidpunkt att ha 6 borde ju då onekligen öka ju oftare man har 6. Alltså bör man ha 6 varje dag.
    För vad spelar det för roll att man har superfriska spermier som kommer varannan dag ocm ägget var moget och redo just den dagen när man hade 6 fri dag.?!

Visst spermierna KAN leva i kroppen 3-5 dgara. Visst. men tänk efter. Om det var vanligt, ja men herreattans då skulle vi vel ALLA varit gravida för länge sedan. Om det var så att spermierna låg där och väntade i flera dagar och var
    på rätt plats när ägget lossnade.

Visst det tror jag är fallet ibland. Men då tror jag killen ska ha super alerta snabba spermier som orkar hur länge som helst. och de som har det är nog de få som blir gravida på försök ett. Så för dom verkar det ju inte vara viktigt med varannan dag eller en gånng i månaden.

näe jag kör på teorin att maken har sega simmare och jag knasiga ägg. och att det då för oss är livsviktigt att träffa rätt tidpunkt. Så vi kör så det ryker runt böj.

Sen är detta kanske fel metod för oss och flera andra. men så är min teori denna månad. Vi får se hur vi gör nästa

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???