Tjena brudar!!
Här är det full fart som vanligt ser jag!
Jag kan inte vara uppkopplad här på sajten på jobbet längre, så jag kommer lite efter i era diskussioner etc. men jag tänkte i alla fall skriva några rader nu.
Jag har haft väldigt ont i magen och extrem magknip i några dagar, men nu har det äntligen släppt. Det skar som knivar i magen efter att jag ätit, men det blev bättre och bättre allt eftersom jag tog medicin (samma som man ger kolik-bebisar). Jag blev orolig för bebisen såklart eftersom jag inte visste säkert vad magsmärtorna berodde på, även om jag kunde känna att den rörde sig (kände första rörelserna i söndags, jippie!). Men nu är jag väldigt lättad över att det släppt och det verkar som att det helt enkelt blivit för trångt i magen och att tarmar kommit i kläm eller nåt sådant.
Såg att ni skrev lite om träning (igår tror jag). Jag är ju i vecka 20 nu och jag kommer träna så mycket jag orkar så länge jag orkar. (Kör 3ggr/vecka nu) Jag älskar nämligen att träna och blir en mycket gladare, friskare och piggare människa av att göra det. Min BM sa att det är jättebra att träna, så länge man inte glömmer att lyssna på kroppen.
Jag antar dock att min träning kommer ske under lugnare och lugnare former allt eftersom veckorna går. Anmälde mig till yoga för gravida på SATS i början av nästa år och så tänkte jag komplettera med lättare styrketräning och promenader med eller utan stavar och kanske simning. Vad tror du om det Mindre? Fast egentligen är jag mer för gruppträning. Vet du nåt om Satsbaby? Hur jobbigt det är och när det kan vara lagom att börja med det?
Såg också att ni skrev om NUPP-tester och är lite förvånad faktiskt att ni alla verkar vara inställda på att göra det (ni som skrivit). Själv kände jag att jag inte vill göra det, helt enkelt för att jag vill ha det här barnet av hela mitt hjärta oavsett om det har tre armar och sju ben. För det är VÅRT och kanske det enda vi kommer få, det vet vi ju inte. Så vad ska jag då med en sannolikhetssiffra till? Dessa tankar var jag dock inte helt klar över innan, men när embryot väl var bosatt i magen kändes det glasklart. Nästa gång (om vi skaffar fler alltså) är det dock möjligt att jag tänker annorlunda för dels kommer jag vara äldre då (är 31 nu) och dels kommer vi ha ett annat barns liv (det vi redan har) att ta hänsyn till också, vars liv också förändras om det får ett handikappat syskon som tar stor kraft av mor och far.
Sen tycker jag att en missfallsrisk på 2 % vid fostervattenprov är hög. Det innebär ju att om det sitter 50 kvinnor i ett rum för att göra testet så är det en av de som förlorar sitt barn pga av det. Det tycker jag är en för mycket.
Jag förstår hur ni tänker och respekterar det till fullo och diskussionen kanske skulle ses som avslutad, men jag ville bara inflika hur jag tänker så att ni inte tror att "alla gör NUPP" för det är inte min bild av det. Jag känner många som inte har gjort det. (De är dock under 35, eller så är de över 40 så att de känner att de inte har så mycket tid på sig utan vill som jag ha de barn de får). Lycka till hur ni än väljer och välj såklart det som känns bäst för er!
Slutligen, grattis Jessie och välkommen hem Mugglesfan!! Thailand ÄR paradiset!