• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

hahahah passa jämföra hunger oxå kanske?? Magar??
    :D :D :D

• nu är jag fruL

snartis
    Usch jag tycker det är mega jobbigt med hungern. jag försöker se till att jag äter ALLT som man behöver men likförbannat så blir jag hungrig direkt
    Vilket syns på min stora mage....

usch jag vill inte vara hungrig jämt. MEn jag ska ändå vara gla för jag mår ju inte illa och kräks, vilket ju trots allt är min stora skräck.
    Så...
    var glad och ät....

• Snart så....

Frullan, vilken vecka är du i nu?
    för mig gick den värsta hungerna över efter V9

• nu är jag fruL

ska jag vara helt ärlig snartis så har jag inte ens fattat hur man räknar det där med veckor.... från ÄL eller sista mens?
    Hmmmmm
    enligt gravid.se så är jag i v 8
    va???????
    sjukt !!!!!!!
    men de tror jag räknar från sista mensen. Från sista ÄL då jag borde blivit gravid är det vel bara 6 veckor antar jag.

Men då finns det hopp i allafall, jag menar att hungern släpper.

• mugglesfan

Snartis: är dina blödningar helt över nu? Vad skönt i så fall!

• mugglesfan

fruL: de räknar alltid från sista mensens första dag. Du är alltså i graviditetsvecka 8 men fostret är bara 6 veckor...

• Snart så....

Ja mina blödningar är helt borta nu, helt sjukt skönt!! tyvärr försvann inte flytningarna men det kan jag leva med.

Frullan, ja hoppas hungern ger med sig lite som för mig. Åhhh då kommer du få se en ca 20 mm stor Boris nästa vecka (huvud till rumpa) :D :D
    Det är en helt underbar känsla att få se något som växer inuti en.

• Snart så....

har faktiskt oxå svårt med det där att räkna hur långt gången man är.
    idag är jag 10+3 dvs i vecka 11

• Bröllopstokiig

Jag går in i vecka 17 i morgon, VA? helt sjukt vad tiden går fort.
    Men när jag gjorde mitt Nupp test så sa de att jag var i vecka 14 (13+4) o inte i vecka 13 som jag trodde! Så nu har jag börjat räkna från lördagar i stället från onsdag när jag brukar byta vecka.
    Hur som heslt, den kommer när den är klar och ska man läsa om de olika veckorna så läser jag tex både 16+17 nu för att vara på säkra sidan.

Frullan: Precis som Snartis säger, så går hungern över runt vecka 9, jag kände extrem hunger vecka 6+7. Nu känner jag inte extrem hunger, men jag äter mer än vanligt.

Å det ska bli så nice i morgon, längtar redan efter den där buffén! Synd att inte du är i sthlm Muggles, du kan väl boka in dig upp hit någon helg!
    Jag kommer till gbg den 21/2, så då kanske vi kan ses?? Gå ut och käka på kvällen den 21a kanske???

• Snart så....

Ja jag har lite extra koll när jag äter nu för tiden, märker direkt av om det gått för lång tid mellan måltiderna. Ibland måste jag äta en macka på jobbet om jag inte ska hem direkt.

Mindre, hur går det? Inga mer rosa flytningar?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???