• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

Storasystern - ja, så vitt jag vet har bara ca 40% med endo svårt att få barn, så visst är chanserna att det ska funka stora!
    Det är ju smärtan som är värst - och risken att cystorna ska äta upp äggstockarna helt (vilket jag inte ens hade tänkt på som möjlig konsekvens innan min operation), för DÅ blir det ju svårt att få egna barn...

• Snart så....

Ahhh själv körde jag bror min till arlanda så det tog lite tid på söndagen.

Hmmm....jag har redan mage, vissa dagar syns det mer än andra. Idag har jag en mag-dag så själv tycker jag det syns tydligt. Min sambo ser det men andra tror nog bara att jag blivit grymt tjock

Måste köpa nya byxor snart, nu kommer den där jobbiga perioden där vanliga sitter illa och mamma är för stora. Shit är bara i v11 och har redan problem.

• Moppy

Hej alla söta girls!
    Oj oj vad gott humör man får av rosenrot! Jag flyger fram på små rosa moln. Hi, hi... Någon mer som känt av rosenrot på humöret?

• Bröllopstokiig

Snartis: Det är inte bebisen som gör att du har fått mage, utan tarmar och sånt som sväller. Kan glädja dig med att det kommer försvinna snart. Jag hade sådant problem med i julas när jag var i vecka 11-12, men nu är jag ganska platt, förrutom på kvällen när man har ätit, då sväller tarmarna igen för att det tar längre tid för dem att smälta maten och då sitter man ju mer still med!
    Men som sagt, spring förbi Polaren o Pyret om du vill, de har rea nu och det är ju bättre att köpa något som är mer än 50% rabatt på än till fullpris, när man ändå bara ska ha det ett par månader!

• Storasystern

Moppy, är det därför jag är på bättre humör idag??? Jag som trodde det var det vackra vintervädret!!! ;)

• Bröllopstokiig

Moppy, jag måde med bra av RR, blev piggare, verkligen och är man pigg o så är man glad och mår bra!

• Storasystern

Koko, jag veeeet att jag snöat in lite på det här med endo nu, och du är min guru, så därför får du alla dumma frågor. Har du ont även när du inte har mens? Det är det som gör mig mest fundersam nämligen...

• Moppy

Kanske det goda humöret beror både på det vackra vintervädret OCH rosenrot! Fast å andra sidan är det måndag, vilket borde dra ner humöret ;)

• _koko_

Har ni sett det här? Nu är det ju aftonbladet, men det står även i min eminenta endo-bok:
    www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,980696,00.html

Storasystern - De sista månaderna hade jag ont även mellan mensen, en gång vaknade jag av panikmensvärk på natten under äl, men det har bara hänt en gång. Innan vi började försöka få barn hade jag dock varken konstig mens eller ont annat än under mensen. Vet inte om det är ett sammanträffande.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???