• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • gladeligen

Sweetstreet;
    såg först nu din fråga, nej vi har inte gjort något särskilt men jag hade länge misstänkt att det skulle bli besvärligt för oss pga av min oregelbundna mens. Vi har försökt att inte stressa upp oss i onödan men det är klart att det har malt på lite i bakhuvudet "tänk om något är fel". Men det var tack vara stickorna som vi lyckades pricka in rätt dagar. Men även om man kör verkstad på rätt dag så är chansen bara 20 procent att bli gravid. Jag tycker absolut inte att du ska ge upp eller tänka att det är något fel, 6 månader är inte länge, det är vanligt att man håller på i ett år utan att det är ovanligt länge. Om ni inte lyckas då kan ni vända er till sjukhuset, man jag tror inte att de tar emot er för utredning innan ett år har gått.

• start september

Lapinette och Sweet - NEJ!!!!!

Jag som höll tummarna så hårt.

För egen del har jag jobbat hela helgen (BLÄ!) och hoppas på böj imorgon.

• start september

Skönt att det inte var lika djup dipp i humöret den här gången Sweet.

Egentligen ska man inte stressa upp sig efter ett halvår men jag har också börjat fundera på att kolla upp mig. Maken funderar också.

Fast jag fick lite perspektiv när jag hörde om Gladeligen. Grattis till dig!

• Snart så....

Godmorgon i det underbara snövädret

Äntligen kom det snö och massor dessutom :) :)
    Hoppas bara att det får ligga kvar på träden så fint som det gör nu. *mysigt*

Igår var verkligen det värsta dagen för mig sen plusset kom och då menar jag inte kroppsligt. Humöret var som en riktig jojjo, ena sekunden rann tårarna och andra var jag arg som ett bi. Stackars sambon, han höll sig borta och lät mig vara ifred. Ojoj jag som knappt har PMS vid mens

Men vad är det jag har läst??
    Varför kunde inte den satans tanten hålla sig borta från Sweetan och Lappis?!?!?
    Massa kramar till er

• Liten med Mindre

Oj, tröstekramar till dig Sweetstreet. Skönt ändå att det inte känns så nattsvart denna gång.

Massor med Grattis Gladeligen! 2 år - vilken uthållighet!

Själv sitter jag med min "gravid-look alike" mage. :( Uppblåst och öm. Efter dagens morgonfralla blir det inget mer mjukt bröd denna vecka, och inga sötsaker, och inget med kål i. Nåt mer att låta bli?
    *gnäll gnäll*

• Bröllopstokiig

God Morgon i tråden!

Sweet o Lappis, jätte trist verkligen! Jag lider med er!
    Sweet, du hade rätt förrästen ag artikeln du hade hittat, det är hos den BM jag går. Jätte kul att de blev årets företagare på Mamamia! Nu känns det ännu bättre att just gå där

NYTT: Igår var jag och inhandlade mammakläder!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag kan ju fortfarande ha min vanligt kläder, men det var REA på Polaren och Pyret och inte mycket kvar i min storlek, så jag passade på att köpa jeans och jeanskjol! Det säger väl POFF snart och då är det skönt att ha mammakläder och jag är så himla nöjd att jag fick dem så billigt. Gick in på HM och kollade, men de rear ju så klart inte mammakläder! Så jag rekommenderar Polaren & Pyret!

Nu måste jag läsa mina mail, jag min hemska människa prioriterar att läsa ikapp här först

• Storasystern

Morning!

Både Sweet och Lapinette!! Nääääeee! Skit också!!! Ingen lycka alls denna månad i tråden?

Ska ju till JÅ på MamaMia imorgon och hoppas att få någon rätsida värken i ägg-ledare/-stockar. Hoppas på att det inte är endo...
    Fick förresten reda på i helgen att en av mina kompisar som just nu är gravid med sitt andra barn minsann har endo!!! Och hon har lyckats med två barn minsann! Så det måste ju gå för oss andra också!

Mindre, jag är helt inne på din linje! min mage strejkar också lite. Blä! Det känns nästan som att jag försöker undvika fler saker än jag klarar...
    Nåja. Det är fantastiskt vackert ute med all snö och jag får äntligen använda min min viterkappa! Hurra!

• Snart så....

Härligt Cicci! Fast tror inte att det kommer säga POFF om dig, du kommer säkert få en elegant snygg mage :)

Var ni och fikade i söndags?

• _koko_

Nä, för jag for söderut och åkte pulka hela dagen i stället... Men det var ju lika bra så cicci fick shoppa lite. :D

Är superledsen för lilla kaninen och sweetie, känns grymt orättvist. Hoppas mina bisolvon kommer fram nu och inte blir konfiskerade som anthrax... ;)

• Bröllopstokiig

Snartis: Det blev inte fika i söndags, koko var i pulkabacken och jag passade på att shoppa.
    I fredags hörde en gammal kompis av sig till mig och bad om att vi skuklle äta lunch, så jag kände att jag skulle ju träffa er nästa helg och det var länge sedan vi träffade (kompisen och jag) så då blev det bättre att avboka. Jag hade inte kunnat fika förrän halv4tiden och det kanske var lite sent för er...

Jag HOPPAS magen vill visa sig, men den kan gott vänta lite till.... Jag tror när man är runt vecka 22 så bör det ju ha hänt lite! (vecka 16 nu).

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???