• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Annelie,

Finns det inte någon form av piller som man kan äta under en viss tid och då slippa mens? Jag har för mig att det finns. Fråga på apotetek tycker jag. Ev. kan du behöva recept på det, men de borde iallafall veta hur du ska gå till väga.

Om du slutar med p-piller innan så kan du ju annars inte vara garanterad att inte ha mens under bröllop o resa. Det enda som garanterar detta är ju om
    1) du blir gravid innan
    2) din mens inte kommer igång innan
    Och inget av ovanstående alternativ är ju något du kan garantera.
    Så kolla efter de där tabletterna så kan du ju kanske börja äta dem innan bröllopet även om du sloutar med p-piller innan?

• sweetstreet

Oj du hann före mig Vickan!

• ~Annelie~

tackar för era svar..
    ska höra med apoteket! :)

det hade vart nice att veta på bröllopsresan att jag inte åt p-piller.. men jag vill verkligen inte ha mens på bröllopet å på resan..

Man får väl offra det ena för det andra :)
    Typiskt livet *L*

• Lapinette

Shit, så även du Sweetstreet fick påhälsning i helgen! Jag blev nog mer besviken nu än tidigare då jag tycker det fanns stora chanser nu efter julledigheten. I november var vi så stressade i samband med flytt och renoveringar.

Gladeligen - har ni försökt så länge och nu gick det. Ett stor grattis! Vad var det som gjorde att det tog denna gång?

Pratade med mina kollegor i fredags och för en av dem tog det 1 år (andra gången) och de lyckades efter att båda gått igenom en fastekur (och rensat kroppen). Hmmm... jag som inte klarar mig utan mat!!!

• Izzie

Annelie
    Det finns piller som heter Primolut nor som är ett form av gulkroppshormon. Genom att äta dessa piller ett par dagar innan förväntad mens (och fortsätta sedan), kan du skjuta upp mensen ett par veckor. De funkade bra för mig. Jag slutade äta p-piller ett par månader innan bröllopet för att "rensa" kroppen och sedan hade jag hoppats att jag skulle pricka in en bra period med bröllop och resa, men eftersom det inte blev så, kunde jag äta Primolut Nor och bada och ha det trevligt på resan. Det du ska tänka på är att kolla så du säkert inte är gravid när du börjar äta primolut nor för de tabletterna kan vara fosterskadande. Primolut Nor finns bara på recept i Sverige, så du får ta kontakt men din gyn. Lycka till!

Sweetstreet & Lapinette,

Trist med era tanter! Vi BIMade ju ungefär samtidigt och allas tanter kom på besök. Aptrist. Men vi får väl köra en runda till. Tänk att jag alltid tyckte att tiden mellan mens-perioderna gick så snabbt innan. Nu tycker jag att jag bara går omkring och väntar på antingen ÄL el BIM. Och väntan känns låååång. Tänkte köra en omgång Bisolvon den här omgången iallafall. Hoppas på bättre lycka denna gången. Men först en lååång väntan...

söndagskramar till er alla!/Izzie

• sweetstreet

Japp Lapinette, tanten kom hit till New York också. Fasen vad hon är snabb att ta sig från kontinent till kontinent...

Konstigt nog känner jag mig inte alls så ledsen och nere som förra gången. Besviken JA, men ändå på ett mer "vanligt" vis.

Alltså det där med fasta tror jag inte jag ska ge mig på. Är förövrigt skeptsik till att det är så jättebra inför en ev graviditet?? Man "renar" ju kroppen från gifter jo, men detta betyder ju i praktiken även att gifterna som annars är ganska "harmlösa" i kroppen blir "fria", vilket faktiskt i vissa fall kan vara mer farligt för hälsan.

Ett typexempel är ju bly som kan lagras i kroppne i skelettet eftersom blyjonerna är 2-värdigt positiva (Pb2+) och därför liknar kalciumjonerna (Ca2+). Självklart är det inte bra med bly i skelettet, men faktum är att det gör mins skada om det stannar kvar där. Om det däremot kommer ut i blodomloppet kan det göra mer skada eftersom det då tar sig runt i kroppen igen och då kan ta sig till olika organ.

Så nja, jag skulle nog inte fasta medan jag försöker bli gravid? Känns inte som ett hyperbra upplägg.
    Fast et var ju kul att dina vänner blev med barn Fast jag tvivlar på att det var just fastan som var nyckeln? Så ät du din goda mat i lugn och ro Lapinette!! :)

• sweetstreet

Izzie,
    Ja nu är det nya tag som gäller.
    vi får hoppas att februari är en mer lyckosam månad än vad januari blev.

• ~Annelie~

Izzie

jättetack för tipset!
    ska höra mig för :)

• gladeligen

Lapinette: tusen tack!
    Anledningen att det funkade denna gång är att vi lyckades pricka ÄL med hjälp av stickor. Har extremt oregelbunden mens och tror inte att jag har ÄL så mång gånger per år egentligen. Så det var väl tur antar jag. Hoppas bara att det stannar kvar och att det inte händer något.
    Vill ge en stor kram och håller mina tummar för alla er tjejer här som försöker. Tänker på er idag!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???