Japp Lapinette, tanten kom hit till New York också. Fasen vad hon är snabb att ta sig från kontinent till kontinent...
Konstigt nog känner jag mig inte alls så ledsen och nere som förra gången. Besviken JA, men ändå på ett mer "vanligt" vis.
Alltså det där med fasta tror jag inte jag ska ge mig på. Är förövrigt skeptsik till att det är så jättebra inför en ev graviditet?? Man "renar" ju kroppen från gifter jo, men detta betyder ju i praktiken även att gifterna som annars är ganska "harmlösa" i kroppen blir "fria", vilket faktiskt i vissa fall kan vara mer farligt för hälsan.
Ett typexempel är ju bly som kan lagras i kroppne i skelettet eftersom blyjonerna är 2-värdigt positiva (Pb2+) och därför liknar kalciumjonerna (Ca2+). Självklart är det inte bra med bly i skelettet, men faktum är att det gör mins skada om det stannar kvar där. Om det däremot kommer ut i blodomloppet kan det göra mer skada eftersom det då tar sig runt i kroppen igen och då kan ta sig till olika organ.
Så nja, jag skulle nog inte fasta medan jag försöker bli gravid? Känns inte som ett hyperbra upplägg.
Fast et var ju kul att dina vänner blev med barn Fast jag tvivlar på att det var just fastan som var nyckeln? Så ät du din goda mat i lugn och ro Lapinette!! :)