• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Go Page! Med ditt nya liv alltså! Jag beundrar alla som vågar pröva nya saker! Målet måste ju vara att inte sitta där när man är 80 bast och ångra att man INTE gjorde saker...

• gladeligen

Nytt test idag! Ännu ett plus! Denna gång på ett digitalt test! Jag är gravid! Marken gungar och allting svindlar. Jag är så fantastiskt glad!

• sweetstreet

Tja, här kan jag också meddela att tanten gjort entré. :( :( :( :( :(

Jaja, denna gång känner jag mig ändå inte lika förkrossad som jag gjorde förra månaden konstigt nog. Utan lite mer "jaha" bara. Lite uppgiven självklart inte glad, men ändå inte helt deprimerad. Och det känns iallafall skönt. För jag var faktiskt rädd att det skulle bli som förra månaden och det var väldigt tungt.

Nu känns det mer som om jag måste ta nya tag och imorgon ska jag ringa en gynekolog för att boka tid för en undersökning. Det känns bra. Man vill ju som sagt se hur allt är med kroppen. Min man har också sagt att han ska kolla sig nu eftersom vi båda vill veta om något är fel.

• sweetstreet

gladeligen!
    Grattis förresten! Glömde säga det.
    Har ni försökt länge eller var det "första-försöket"?

• sweetstreet

Ja, jag får väl ta och kolla upp vilken gynekolog jag kan kontakta också. Det är ju som sagt lite av en djungel här med sjukvårdsförsäkringarna och jag är inte riktigt hemma på det än.

• gladeligen

Sweetstreet: tack!
    Nej, det är verkligen inte första försöket. Vi har försökt i nästan två år.

• gladeligen

Hoppas att du också får glada nyheter snart!

• ~Annelie~

Hej!! Är ny på trådenoch vill fråga en sak. Vet inte om detta har tagits upp tidigare, men känner mig inte direkt manad att läsa in över 10000 inlägg ;)

Jag tänkte sluta äta p-piller nu när mina kartor är slut i slutet på februari.
    Men jag börjar lite fundersam.

Gifter min den 2 juni, och åker sen direkt iväg på en 2 veckors bröllopsresa.

Om jag slutar med mina piller nu, hur kan jag GARANTERAT veta att jag inte har mens under bröllopet och på vår resa?

• sweetstreet

gladeligen

Oj, 2 år! Det var länge!!! Jag förstår ju verkligen att det måste kännas helt otroligt fantastiskt för er!!!!!! :)
    Själv håller jag på och "ger upp hoppet" efter ett halvår... *skäms* :?

Måste fråga en sak (men du behöver absolut inte svara om det känns personligt) men har ni gjort något särksilt för att försöka öka chanserna till graviditet? T ex någon form av kosttillskott, hälsopreparat, bisolvon eller annat? Har ni "fått hjälp" t ex IVF eller liknande ellr har ni "kört på" som vanligt och tänkt att "det blir när et blir"?

Jag undrar mest eftersom jag själv nu börjat fundera mycket över varför det inte vill bli något för oss trots att vi verkligen försöker kolla ÄL etc för att få rätt timing. Ska nu göra en vanlig gyn-undersökning tänkte jag för att se om allt är okej så det inte är några medicinska problem.

• viktualia

~Annelie~

Enda sättet att garantera dig själv från att vara mensfri på bröllopet är nog att fortsätta äta p-piller.

Det finns piller som man kan äta om man inte äter p-piller men ändå vill flytta mensen. Problemet är väl att det är risk att du inte hinner få en regelbunden menscykel mellan februari och juni (det kan ju ta TID att få ordning på mensen igen) och då är jag inte så säker på att de där pillren fungerar.

Så om jag var i dina kläder skulle jag nog skaffa mig p-piller som räcker precis över bröllopet! För att vara på den säkra sidan!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???