• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

okej det finns alltså en gratis
    mamma Barn som man kan tec´kna från grav vecka 10 och sen en vänta barn försäkring för 950 kr som gäller från v 26 och täcker mer saker.
    Båda från trygg hansa.

• Snart så....

morron i snöyran

Usch första gången på flera år som jag kom för sent till jobbet :( Var tvungen att köra försenade sambon till ett möte innan jag åkte till jobbet.

Ja Muggles, kom du hem igår eller är du kvar i Tyskland??? *orolig*

Frullan, jag kan glädja dig med att den kommer tillbaka gradvis. Jag börjar bli bättre på flåset nu i V10 men är inte tillbaka till normalt än. Illamående, du kanske skulle testa Vickans recept på ingefära dricka?

• Snart så....

Ska genast kolla försäkringarna, då kan ju jag teckna isåfall :)

• Snart så....

Så nu ha jag fixat första försäkringen hos Trygg Hansa :)

• Lapinette

Frullan - tack för att du håller dina tummar. Hittills har det hjälpt! Var helt säker på att mensen skulle komma i natt då jag fredag morgon för två veckor sedan hade "aladåben". Är idag inne på dag 30 (har aldrig fått den senare än så. Den borde komma under dagen. Själv gissar jag på eftermiddag...så där så man blir jättebesviken här på jobbet och inför helgen. Har absolut menskänningar!!

• Frejis

God morgon!
    Ja, jag undrar också om allt gick ok med Muggles resa och väntar på inloggningen... det hjälper kanske om ropar lite till henne... Muuuuuuleeeees! :)

Sweet (som förmodligen sover nu): Kramar är jättebra *ta fram en liten hårdförpackad sweetkram* skickar med några små frejiskramar med stora rosetter :)

Lapinette, hur är läget?

Start september: tack för omtanken och hundtestet. Jag svarade mer än glatt på alla frågor, den äkta hundmänniska som jag är och fick fram hundpersonligheten som frullan råkade "hoppa på" :) det var skoj, återkommer med detaljer strax :)

Frullan: det låter onekligen "intressant" hur fort kroppen förändras när man blir gravid. Menar det du skrev om konditionen och illamående. Håller fortfarande tummar och tår att illamåendet ska gå över, vill inte att du (eller någon annan) ska behöva gå genom något sådant.
    Jag behöver nog fundera lite på detta med ivf. Det blir nog 1,5 år i kön som för koko och vi har inte stått i kön... det ska ju funka om det inte hittas några fel, då tänker man ju inte på någonting sådant. KS lyckas kanske hitta några om de sätter igång och letar, men vad jag förstod på min förste gyn ska de sätta in en behandling. Syftet med dem liksom... Vi får se om vi gör någonting privat till sommaren (tanken har föresvävat mig) och hur det utvecklar sig på KS (först och främst NÄR jag får komma dit).

• Frejis

Frejis hundpersonlighet

ENGELSK BULLDOG (måste säga att jag blev lite förvånad själv, men jag gillar ju rasen så det är ok :)

Engelsk bulldog
    Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

*läser genom det hela* när det gäller slagsmål stämmer det till 100%. Peace, love and understanding :)

• Frejis

Lapinette: jag fortsätter hålla mina tummar och tår! OCh gör fruktanskvärda grimaser för att skrämma bort tanten! :):):)

• Storasystern

Page, du är för härlig! Jag garvade högt här på jobbet åt bikini- och gym-storyn! :) Precis så känner jag mig också när sommaren börjar närma sig. Sen ger jag upp och inser att jag får leva med det - i mitt fall fläbbet på magen och rumpan! ;)

Muggles - fast i Tyskland eller??? Hallååå???

Lapinette, det låter lovande än så länge! Så jag fortsätter hålla tummarna och hoppas!

• Storasystern

Snartis - snabba ryck med försäkringen! :) Inte ens 10 minuter tog det!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???