• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Jag slutade med alkohol helt så fort jag plussat, förmodligen onödigt men jag tänkte att det var dumt att chansa. Jag har resten av livet på mig så inte behöver jag dricka de här nio månaderna. Har tänkt likadant med de saker man inte ska äta. Varför chansa bara för att man tror att de överdriver, det är inte så svårt att låta bli. Men att det är överdrivet tror jag säkert, jag orkar bara inte bestämma mig för till vilken grad så då låter jag hellre bli. Det där känner man ju själv hur man vill göra med. Det kändes viktigare att vara duktig med allt i början när man var som mest orolig. Nu känns allt mer avslappnat men nu har jag fått in rutinen i alla fall.

• Snart så....

ähhh strunt samma nu skriver jag vidare

Myomer kan tydligen ge mkt mer sammandragningar på slutet av graviditeten. Så hon tyckte det var helt klokt att vara ledig 1 månad innan om jag inte blev sjukskriven.

• Liten med Mindre

Hehe, vi läser, men kanske inte kommenterar så mycket.

Sitter och är nervös för mitt möte med ledningsgruppen som jag ska hålla. Har bara hållit i detta en gång tidigre, så det har inte riktigt blivit en vana, och jag har inte riktigt pejlat in om jag förbereder rätt saker inför mötet.

• Page

Mitt i Victorias tragedi och FruLs spya skrattar jag hysteriskt här hemma!

Mina semesterkläder har kommit! Ni vet, de där färgglada lättklädda som ska ändra min stil totalt? Och jag säger bara:

HAHAHAHAHAHA, frust, frust!

Sitter alltid trekantbikini så illa??? Sitter här med den på, ett bar turkosa frottehotpants och en vit gigantisk tunika. Jag ser ut som en komplett idiot!!!

• Snart så....

Precis Brudsommar :D
    Barn nr 2 kanske man har en helt annan syn på allt kring graviditeten. Men när det är nr 1 som gäller nu så är man nog extra försiktig

• Snart så....

Nääää då page överdriver du inte nu?? färgerna som chockar?? :D
    Fast jag skulle ALDRIG våga beställa bikini själv på nätet
    Nog svårt att hitta i butik *ryser* trekantsbikini fungerar väl bra för de som har perfekta bröst som pekar rakt fram, inte som mina som är ganska breda och liksom "hänger" mer utanför än innanför trekanten *asg*

• Snart så....

hörrni tjejer som är gifta, gick ni på bröllopsmässor innan bröllopet?
    Tänkte om Grand Hotell den 2-4/2 var något att gå på??

• BrudSommar2006

Lycka till på mötet Mindre!

Barn nr 2 ja, hoppas att man kommer så långt så småningom och jag tror absolut att allt är betydligt mer avslappnat då. Fast då tror jag möjligen att jag kommer att fundera extra noga på fostervattenprov när man redan har ett barn.

Bara att ta sig förbi den mest överhängande missfallsrisken i vecka 12 kändes som ett stort steg den här gången. Fast nu har man ju fått höra om alla som fått MF i typ vecka 32 så det är ju inte så upplyftande att höra.

• Snart så....

men shit snart blir jag väl portad från BT, sluta skriva så mkt!!

• nu är jag fruL

hallojsan
    Det är inte det att det är svårty att låta bli alkohol eller nåt sånt. det går faktiskt mycket bra. Utan vad jag irriterar mig på är att det är så otroligt många olika budskap
    OM det nu var så lifsfarligt som vissa Bm säger så tror jag att ALLA skulle veta om det och varna för alkoholen mera.

Vad jag menar är att jag tycker det är sjukt att man får olika råd om man går till olika människor. Och hur kan det vara så att läkare utomlands tycker det rär helt okej mwed några öl i veckan? är det så att de har dålig sjukvård och dåligha läkare? det tror inte jag.
    Är det då så att sverige är ett samhälle som är uppbyggt på att skrämma folk till lydnad ( överdrivet jag vet...) eller?

Hur kan det vara så olika råd.

Sen avskyr jag när man försöker skrämma folk och ge folk dåligt samvete. Självklart kan folk låta bli alkohol MEN man ska inte behöva få ångest och få pekpinnar av en BM när den i rummet brevis stöttar och kommer med andra råd.

Snett system tycker jag.

SEn för min del tycker jag att alkoholfri cider fungerar super bra! Så mig går det ingen nöd på.... men jag gillaer inte hur detta sköts.

Page: varför i hela friden köper du färgglada kläder om du inte trivs i det????? skulle aldrig jag göra.
    Det funkar med svart linne och svarta shorts...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???