• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Storasystern

Jodå, ska fortsätta borsta, men än är det inte dags... Så tills vidare blir det kanske lite "vanligt" trevligt 6 så länge! :)

• Snart så....

Brudsommar, ska göra ultraljuden på sös, vilket känns väldigt bra :)

sös gör tydligen enbart Nupp för alla över 35, vill man göra det privat så får man sköta det själv. Hon tyckte jag skulle prata ordentligt med läkaren på sös så kanske de gör ett undantag.
    Känns bara som jag inte kan vänta hur länge som helst med att boka detta så ska sätta mig imorgon och ringa runt.

Hahahha ja min sambo såg lite chockad ut över dammsugningen :D :D
    men det är inte jobbig för mig än men hon tyckte iallafall att man ska spara på ryggen så mkt som möjligt innan det blir tungt.

Frullan, usch spytt!? hoppas att det inte håller i sig för dig och att du bara kan skylla på X2000. Hur mår du annars?

Victoria, din chef låter helt labil!! Har liknande tendenser visat sig tidigare? skulle inte heller vilja jobba kvar på ett sånt ställe men se till att du får hjälp av facket/jurist gå vidare. Kanske kan du få kompensation eller liknande??

• Snart så....

jaaaa klart man har myskläder!!! Finns inget annat att gå runt i hemma

Sitta i jeans i soffan och kolla på film?? ohhhh nej inte hemma hos oss

• Bröllopstokiig

Snartis: Du får nog sätta fart att kolla upp NUPP för man gör det endast i vecka 11-13! Så du vet!

• Snart så....

Cicci, Ja vet därför ska jag ringa runt imorgon, inga har ju telefontider nu.
    Odenplan har telfontid 13-15 så ska ringa dem efter lunch.

• BrudSommar2006

Tittut gör inte nupp-tester, de gör inte ultraljud alls innan man har varit på sitt vanliga i vecka 18-20 och så måste man ha med sig det papperet för att få komma dit. Jag har bokat tid där bara för att få en andra chans att få veta vad det blir.

Ring runt och red ut det här med nupp så fort du kan eftersom efter vecka 13 är det försent och det kan ju vara väntetid eller behövas remiss.

• BrudSommar2006

Måste man vara över 35, har de så ont om resurser, suck. Hoppas du hittar ett annat, bättre ställe då.

Själv tycker jag att det är så jobbigt att man inte kan kissa ordentligt, man är lika kissnödig efteråt och så får man gå ett varv och sedan försöka igen. Först trodde jag att jag hade urinvägsinfektion men icke, det är tydligen så här det ska vara till i maj nu.

• Storasystern

Snartis, det låter grymt skönt att slippa dammsuga! Det ska jag komma ihåg om jag nu lyckas bli gravid någong gång! :) Det är alltid jag som dammsuger! :(

• BrudSommar2006

Jag har slutat dammsuga för länge sedan, jag fick ont i ryggen precis i början när jag mådde så illa att jag blev tvungen att försöka sova med flera kuddar. Tror att jag sträckte mig eller nåt, det har inte riktigt släppt sedan dess. Det blir lite damm kvar i hörnen och under mattkanter ibland när man inte gör det själv men det får man ta. Här har sjukgymnasterna rygginfo varannan fredag eftermiddag men jag har inte tagit mig i kragen och ringt än, tror inte att jag hinner gå dit innan februari.

• mugglesfan

Lapinette: jag tycker det låter som att det kan vara grav-symptom: svullen mage och mensvärk, plus snuva.

Rent statistiskt måste vi ju få ngn plussare i tråden, det är väl du och Sweet kvar nu i närtid?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???