• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Det är jättekul att alla ni som har blivit "bedömda" har kommit med egna kommentarer.

Krulliga lakan är skrynkliga lakan, Sweet! Hahaha, framgick inte det så bra??

Inte kul att kräkas FruL! Hoppas att det var den enda gången för dig. Och så på tåget dessutom....hemskt!

• Page

Jag hade jättegärna kommit men jag får besök nästa helg. Gärna en annan gång!

• Snart så....

Från v9 utvecklas mkt inom fostret med nervbanor, hjärnceller mm
    Som alltid är det upp till var och en att själv välja.
    Vissa mammor kan dricka nästan regelbundet och barnet blir ok men andra har tagit 1 glas och barnet fått skador. Detta vet man ju inte förräns efteråt så hon tyckte inte jag skulle chansa from nu. De hade tydligen just haft fall på senare tid som hade med alkohol att göra. Det finns inga tydliga gränser (med testat) för vad som ger skador eller ej.

Jag tror alla får bilda sin egen uppfattning hur de vill leva men jag håller mig borta från alkohol och några andra saker som hon nämnde. Mkt av dessa äter jag inte ens annars så det var/är liksom inget problem. Insjöfisk, lever och ostar. Ostar varnade hon oxå extra för men resten som alla skriker om tog hon med en nypa salt.

Oj vad jag svamlar, hoppas ni fattar

• Snart så....

page, hahaha jag är nog inte lik nån av dem

• Snart så....

BM kanske även säger olika pga erfarenheter som de fått på resp MVC? Kanske just min BM råkat ut för flera fall där mamman druckit/ätit olämpligt under sin grav och babyn fått skador?

• Snart så....

hohooo var tog ni vägen?

• Page

Snart så, jag vet inte hur jag hade beskrivit dig men jag har en känsla att du inte skulle bli så lik. Har för mig att du är uppväxt med bara din mamma. Eller var det någon annan?

Man skulle aldrig kunna klämma in mig heller i dessa beskrivningar!

• Snart så....

Sen om man har kämpat & längtat efter att bli gravid varför kan man inte bara undvika dessa saker under några månader??
    För mig känns det inte som någon större uppoffring och vågar inte chansa på alkohol/mat som jag egentligen inte "behöver"

men usch vad jag snackar för mig själv här idag *hmmm*

• Snart så....

ohhh skrämmande Page, ja det stämmer...

• Snart så....

kommer inte ens ihåg att jag nämt det

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???