• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Men herregud Victoria80 - vad är det som hänt?! Ursäkta (jag vet att jag borde läsa ikapp men jag får göra det ikväll...). Måste bara reagera lite! Här kommer jag och gnäller över en sketen möhippa vilket är en fis i rymden jämfört med dina problem! Jag skäms...

Usch vad tråkigt att din fästman inte kan stötta dig just nu istället. Jag hade en gång en liknande relation (pga att min mamma har psykiska problem och det höll på att förstöra vår relation). Vi tog oss igenom det och vår relation blev bara starkare av det. Enda som hjälper är prata prata prata (inget nytt alltså). Stor kram!

• Bröllopstokiig

Men Victoria: Ring någon jurist innan du går dit, du kan väl även ringa facket, är du med där? Det låter ju helt sjukt! Jag är förstummad! KRAM till dig!

Lapinette: Snuva, eller nästäppa var mitt första symptom! SÅ ge inte upp riktigt än... har du pappersmuffat? Det gjorde jag ju, och det är ganska skönt att få en indikation! Finns det en liten aning på pappret så kan man hinna förbereda sig för det värsta!

Mindre: Tårtspade ska jag med kolla på, tyckte det var en trevlig grej!

• _koko_

Mindre - jag såg tårtspadar för 2-300 kr på duka igår som såg fina ut. Om du vill ha ett tips i den prisklassen. :)

Wow, tyckte sweets analys prickade närmast hittills, coolt!!! Det slår mig hur lika vi som page analyserat är, lustigt att vi alla fastnat i samma tråd...

Det var lite mäktigt att passera 10000 igår faktiskt. :)

Victoria - men vad är det som händer??? Har du någon att prata med, det låter som att du behöver hjälp att ta dig igenom det här!!!

Kram kram, måste försöka jobba ordentligt idag också.

• Lapinette

Victoria80 - säger som Muggles, jag måste ha missat något. Vad har hänt? Vad är det för en galen chef du har? Är du med i facket? I sådanafall ring dem och berätta om din situation. Har själv fått stöd när jag varit på en galen arbetsplats och förstår precis hur du mår. Din karl borde stödja dig och inte begära att du ska gå omkring och låtsas som du mår prima. Du mår skit och det ska du också få göra.

CicciL - är säker på att den snart kommer men har inte hittat något spår av blod ännu...men var så säker inom typ 48 timmar så är den här. Känner hur hon smyger sig närmare och närmare...

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Håller på att läsa igen...attans vilken aktivitet det varit, kommer ta en löiten stund.

Över 10000 inlägg HELT otroligt.

måste bara rapportera morgonens händelser:
    Jag har SPYTT

och cicci det är INGENTING att önska fy faaan vad äckligt, avskyr att kräkas. Jag tror dock att det var kombinationen, graviditet, kaffe och x2000 som gjorde det.
    Och kräkas på en x2000 toalett är ingen höjdare alls. Fy vad det luktade efteråt...

Jag kände redan förra veckan att jag mådde lite illa på tåget, men den här veckan så mådde jag stört illa. Men jag tror som sagt att kaffet bidrog en hel del. Känner aldrig av x2000 i vanliga fall...

Sen såg jag att ni diskuterade katter. Jag har ju två underbara hankatter. Den ena är presis som tjuren ferdinand. Han kan sitta still och titta på en blomma i timmar. Inte den smartaste men den snällaste. Han ska alltid vara med när man jobbar vid datorn. Men det blir väldigt jobbigt eftersom han jagar mus ikonen på skärmen (pucko!) och skriver man ska han fånga bokstäverna.
    SDen andra katten är otroligt ego och lägger sig på tangentbordet för då vet han att han får all uppmärksamhet.
    Jag är nog som page skrev slav under katten. Det han gör får han göra...

Nu ska jag fortsätta läsa ikapp
    PUUUUUSSSSSS

• Liten med Mindre

Hihi - jag som inte har katt minns med nöje det lilla programmet som kom med en datatidning för några år sen.

Installerade det, och sen hade jag en liten skärmkatt som jagade muspekaren. Den somnade sött på skärmen när pekaren stod still för länge.

Undrar om jag har kvar programmet på någon skiva. Den var så söt...

X2000 är lurigt ur illamående synpunkt, även om man inte är gravid. Sitta still och sova funkar bäst för mig. Och starta med lagom full mage.

Fast du är ju förstås expert FruL, med alla dina resor...

• Liten med Mindre

illamåendesynpunkt, förstås *grrr, särskrivning igen*

• Snart så....

Hej hopp,

Nu har jag varit på inskrivning och det tog 1,5 timme
    Massa prat om vanor, kost, motion, sex mm men det var inget nytt som jag inte redan visste om. Fick med mig massa broschyrer och en babybok :)
    Nu har det verkligen börjat "rulla" igång känns det som, de jobbar ihop med Sös så gynundersökningarna verkar bli där *jätteskönt*
    Så nästa vecka ska jag träffa läkare från sös och veckan därpå ska jag till sös för min remiss. De kommer nog ha extra koll pga min myom.
    Tyvärr gjorde de inte Nupp-tester så ska ringa till Odenplan och kolla om de gör det. Annars får jag väl ringa runt och kolla vem som kan göra det.
    Ska även få anmäla mig till en kurs för att få träna upp rygg & bäcken, kostar lite men hon tyckte det var väldigt bra träning.
    BM pratade ganska mkt med sambon om hur han kan hjälpa till med saker för att vara delaktig bla ta över dammsugningen helt :D :D :D
    Det hade jag inget emot :D :D
    hahahah...det var för att spara min rygg under graviditeten

Så himla nöjd idag, inskrivningen gick bra och whhhiiiii fick 6 igår :D
    Det var eviiiiiigheteeeer sen sist och blödde ingenting. *ler nöjt*

Nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit...

• nu är jag fruL

Så där nu har jag tagit mig igenom allt, ohhhhh vad mycket.

Snartis: Fyyyyyy vad skänt att det rullar på. Fasiken vad skönt att du ska få komma på ditt special ultraljud på sös. BRA!!!! Kändes din BM bra?

kokos: fy vad underbart att det rullar på för dig. GRYMT att du har tider inplanerade. Klart att sambon ska hinna kolla sina simmare innan 7e mars. det tror jag. Jag blir så glad av tanken att du kanske kommer bli gravid redan i maj. Ihhhhhh

page: ha ha ha trodde för ett tag att det var MIG sweetans analys gällde, kände igen mig så enormt.

lapinette: Ge inte upp än. Jag var ju HELT övertygad om att mensen skulle komma vid BIM för jag hade så enormt tydliga symptom på mens. MEN den kom aldrig. Så pappersmuffa och fortsätt hoppas lite till. Vi kommer finnas här och stötta eller hurra vad nu än resultatet blir.

syrran och september. Försår precis hur ni känner med att alla andfra plussar utom en själv. SDå kände jag också och tyckte att det var super jobbigt. Usch jag lider med er. MEN ni kommer plussa det vet jag. Det är tyvvär ett helvete att kämpa dit... men ge inte upp.
    Kramar till er.

victoria80: Trist situation på jobbet måste jag säga. men tyvvär till motsats vad alla andra säger så tror jag faktiskt att din chef KAN säga upp dig. I allfall om det är en privatägt firma.
    Jag har själv jobbar på en litenm privatägd firma där min kollega blev uppsagd en dag utan några som helst föraningar eller förklaringar. fack och advokjat var inkopplade men hade inget att komma med. Det finns massa kryphål i lagarna. Bla får man undanta 5 stycken personer från tur ordnings regler så man kan säga upp 5 valfria personer. och skäl...ja hävda ekonomiska skäl så kan ingen säga något. På mitt förra ställe plockades massa pengar undan veckan innan kollegan sas upp så att det såg ut som att firman gick mycket sämre än vad den gjorde. Lagligt kan ingen komma åt det om de plockar pengarna rätt.
    MEN kämpa trots detta OCH det är faktiskt som vickan säger, vill du verkligen jobba på ett ställle dör chefen är en komplett idiot och de beter sig helt sjukt? Det skulle inte jag vilja.

Jag anser det mycket allvarligare att din sambo tvivlar på om han vill leva med dig. Det känns ju verkligen som om det kommande barnet inte kommer få en drömstart precis om han kommer mitt i en separation. Jag skulle satsa allt krut på förhållandet jobbet måste ändå komma i andra hand. tycker jag i allfall. Hoppas allt löser sig.

• BrudSommar2006

Snart så, vad kul att det gick bra! Men nog måste de väl göra nupp-tester på sös, det verkar ju konstigt, ett så stort ställe. Var ska du göra ditt ultraljud?

Victoria, din chef verkar helt galen, hur länge har du jobbat där? Har du aldrig märkt sådana tendenser förut och funderat på att söka dig vidare? Kan du inte försöka leta korttidsvikariat i andra affärer så länge så att du har något att göra tills barnet kommer i alla fall? Sedan har du ju mammaledigheten på dig att leta nytt, bättre jobb. Vad säger juristen?

fruL, usch, att må illa är inte kul, hoppas att det begränsar sig till tågresor i kombination med kaffe i alla fall.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???