• okt2006

Oktober 2006 - tråd 6

Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 6
  • okt2006

Grattis Haggis!! Håller med vickan: verkligen läcker bukett! Söt brudkrona också! Även tärnbuketten är läcker. Din klänning är väldigt vacker med släpet. Grattis igen!

• lana2810

Haggis-jättefina bilder! Cool bukett och urläcker krona!

okt2006-Ja, jag vet "det är lugnt"-metoden är inte så pedagogiskt. Jag har ett arbetsschema med vad som ska göras vilken dag. Problemet är att det jag ska göra imorgon tycker han att jag skjuter upp- för imorgon ska vi tydligen ha 1000 oförutsedda saker att göra?!
    Nåja, det är bättre nu. Det var nog sömnbrist som slog till igår. Jag har tagit över hans morgonsysslor idag så han kunde sova lite längre och tillämpat "puss- och kram"-metoden. Förutom att den metoden är mysig så verkar den faktiskt ha haft en lugnande verkan . Det var inte värre än så.

Fniss, svärmor kan inte hålla sig. Det kom åsikter om vår trädgård. Tydligen kommer en massa folk och gör äreport hemma hos oss på lördag. Ett annat gäng ska tydligen göra en vid bygdegården . Åh, vad roligt. Jag älskar sådana här gamla bonnatraditioner. Riktigt roligt att visa upp det för gästerna från storstaden!

Nej, nu får jag ge mig i kast med dagens schemalagda bröllopsbestyr!

• okt2006

apropå ni som fått paket i förväg: vi fick ett kuvert från min farfar typ fyra dagar före bröllopet, eftersom han inte ville lämna det på festen. han sa att vi inte fick öppna förrän efter bröllopet, men vi kunde förstås inte låta bli.. grattis alla ni som har bätre karaktär än vi!!

• viktualia

okt2006 - både min m2b och jag har äckligt god karaktär när det gäller att låta bli paket... men samtidigt är jag rätt nyfiken så några varv runt påsen har det blivit.... ha ha ha

• viktualia

men bläääää varför ska jättestormen KNAS (eller vad den nu kommer heta) komma just nu?!?!? tänk om folk som ska från södra sverige till bröllopet inte kommer fram?!?!? Prällen tex....

blääääääääääääää

• Linnea J

Jag håller verkligen tummarna för att alla kommer fram och att vädret är bra på lördag.. på SMHIs hemsida står det inte längre en stor sol utan en sol med ett mörkt moln framför.. allatså risk för skurar en mer lokal, men säkert sämre uppdatering, har fortfarande en stor sol.. hoppas att vädret är med oss på lördag alla tjejer!!

• nenne78

här uppe har jag bara hört storm och SNÖ! Hoppas att det inte blir så för er skull tjejer!! Den där trollkvinnan jag mutade med dollares fixade ju blåst och ösregn på mitt bröllop, annars hade jag gjort en stor transaktion till henne för er skull.

Fast snö i brudkronan betyder ju tur!

• nenne78

och Haggis! GRATTIIIIIIS!!! Vilka fina bilder!!!

• nenne78

Förresten, idag låg ett paket i postlådan, inte det vi väntade på utan något ännu bättre....

Vår älskade vän Fotografen har gjort en egen bok av bilder som han tog på vår dag, från alla förberedelseer innan (sminkningen, P äter mat med hakklapp för att skydda kläderna, mötet) till vår fotografering med honom i lokstallarna, vigseln, minglet, festen... Så himla fina bilder! Trots att vi är med på nästan alla... Jag visste ju att han är riktigt bra (han har bl a vunnit årets bild) men vi blev ändå helt chockade! *gråter en skvätt* Vill bara bläddra från pärm till pärm om och om igen.

*pling*
    guess what våra päron får i julklapp!!

• onsdag i oktober

Nenne78: låter ju helt underbart. Vill också ha en sådan (fast på oss förstås )

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 6