Oktober 2006 - tråd 6
Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!
Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!
äh, det var mest alla andra som var nervösa, och så funderade jag om man inte skulle vara mer nervös eftersom _alla_ frågade det hela tiden. På bröllopsdagen var vi toknervösa i bilen från fotograferingen till kyrkan, men så fort vi klev ut ur den så släppte det. Och sen blev det bara hur cooolt som helst! AAAHHH! Men nu känns det mest overkligt....
min mamma är nervös och det är rätt skojigt.. ha ha ha... tyvärr är jag hemskt lik mamsen och därför ungefär lika odräglig... ha ha.. men förkylningar oskadliggör odrägligheten lite lagom...
... och japp.. bilen från fotograferingen till kyrkan... det är DÄR fjärilarna kommer vara... sen överlämnar vi ju oss i våra prälles trygga hand och då kan inget farligt hända!
oohohoho jag blev också toknervös precis när jag fattade att "nu frågar han snart" och så visste jag inte hur jag skulle låta! skulle det komma ett jaaeeaaaakraaaaxkrax? men det gick bra
nenne - min m2b och jag hade talövning i soffan i fredags kväll: Ja! Jaaaaa Jaaaiii Japp Jomänvisst Jaaaaooooaaaa osv... *fnitter*
joråsatteeee...
jo, vi hade också övat... Men man vet aldrig vilka tuppar som gömmer sig i halsen ibland. Min man (iiiiiiiih) brukar få målbrottspjåpar ibland, det hade ju varit fnissvarning!
Jaiiiiöööö skulle ju vara ett fint svar... *asgarvar*
Äsch.. nu pratar vi om nåt annat.. annars kommer jag bara ha den här diskussionen framför ögonen när jag står där framme... är ändå rätt dålig på att hålla mig för skratt när det blir FÖR högtidligt... tur att prästen känner mig så HIMLA väl och kan titta argt på mig när jag behöver skärpa mig.. är det nån som har koll på mitt otaktiska fnissande så är det han... hi hi hi hi.... (*börjar grubbla på div galna händelser från när vi var tonåringar.... *skratt* (för den som glömt bort bakgrunden så är vår vigselpräst min barndomskompis))
hihihi..vi har också övat fast inte på att säga ja utan dessa käcka löften som vi ska kunna utantill.. vi har valt de som finns från kyrkan så det är inga egna men tonfallet är inte det lättaste.. så fort min sambo säger mitt namn så vill jag svara- ja vad vill du? för att har ett sånt tonläge...skulle vara rätt kul om man svarade faktiskt :)
nu måste jag ju öva på att svara ja.. hur ska detta gå, räcker det med att svara mhmm och nicka samtidigt???? hihihihihi
nu pladdrar jag verkligen för mig själv här men jag vill också få lite tröst.. är förkyld och min hosta är på väg neråt mot lungorna i full fart.. än så länge gör det inte jätteont att hosta så det är ju bra.. men när jag skriattar låter det som om jag har rökt i över 40 år och det är nästan dubbla min livslängd.. inte dåligt?!!!
Linnea... du är alltså också med i olyckliga 28-brudars klubb... dvs vi med förkylning... inte bra! sök utträde direkt! det gjorde jag men det hjälpte inte.. ha ha
har just pratat med min kompis som ska servera och det kändes braaaaaa!!! fyra snälla tjejer som tycker att det ska bli överskoj att servera! *lycklig*
nu ska jag försöka samla på mig lite jobb att ta med mig hem... så jag kan jobba hemifrån imorgon i alla fall!