Oktober 2006 - tråd 6
Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!
Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!
Tittut
onsdag i oktober - fniss!
nu ska jag sova... mår verkligen ruttet och MÅSTE bli piggare... isch.. bröllopet är väl en sak, det klarar jag säkert trots förkylning men HUR skoj blir det att dra på bröllopsresa?!?!?
*petar in vitlök i öronen på sovande viktualia*
iihihihihihihihihi *ler pillimariskt*
Halloj!!
Vi har fått vårt andra paket idag men det första som levereras hem! det låg ett postogram i påsen också så jag gav det till Toastmadame som passande var här :)
presnten är från Duka! hoppas de kollat på listan som finns där, håller på att dö av nyfikenhet!!! vårt första kommer från föräldrars grannar som lämnat in ett litet paket.. kul att de vill uppvakta!
har kollat in lokalen med Toastparet idag och arit förbi kyrkan som ligger på landet och såg fin ut i spöregn och ljusen från bilen.. :/ inte lätt att se något men nu hittar de iaf..
vädret här?! soligt enligt SMHI!!!! håller tummarna för det!
spännande med paket!!!
Vi väntar fortfarande på ett som ska komma med posten *hoppistuds*
Krya på dig viktualia!
Hos oss spår man regn på lördag, men jag väljer att strunta i det. Enda farhågan skulle möjligen vara att sambon tvärvägrat att ha en plan B till hästtransporten... Vi får väl kura ihop oss
Är lite oroad över sambon som är rätt stressad. Själv behöver jag stress för att jobba bra och få något gjort, han fungerar betydligt sämre under stress. Jag som inte ens tycker att vi har så mycket kvar, iallafall inte i förhållande till all tid vi har. Vet inte hur jag ska förmedla mitt lugn till honom. Det tenderar att få motsatt effekt när jag säger att det är lugnt.
lana2810: du har helt rätt i att inte försöka lugna honom med "det är lugnt" eller "det fixar sig" - jag blev superstressad när man man(!) sa så. För saker och ting ordnar sig inte bara hur som helst - de blir ordnade för att någon (jag alltså) ordnar dem.
Bättre att komma med en konstruktiv "plan" om han klagar. Fråga vad det är han tycker känns stressande och svara honom när ni/du/han har tid att göra det.
Nennes inpetade vitlökar har inte gjort nån nytta än i alla fall. Skulle inte påstå mig vara på bättringsvägen utan jobbar hemma en dag till.
Känner mest att kombinationen förkylning och Mexcioresa känns rutten... men hoppas att jag kryat på mig innan det är dags att dra....
Här är festprogrammen fortfarande inte färdiglayoutade... hm.. jag ska trycka dem på mitt jobb så det gör ju inte så mycket men men...
De första bilderna från vårat bröllop ligger ute på vår blog:
www.bella-springerspaniel.just.nu
ååå vad skojigt att se bilder Haggis!!! himla cool bukett!!!