• okt2006

Oktober 2006 - tråd 6

Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 6
  • Fru Kroon

WOW!!!! Helt otroligt det var bland det häftigaste jag har varit med om, helt otroligt!!!
    Jag skulle göra vad som helst för att dra tillbaka tiden till igår när vi stod i kyrkan och blev man och fru.
    Vi hade en helt fantastisk dag igår!!
    Kram till er alla!!

• Fru Brorsson

Hihihi! Tackar!!! Längtar till fotografens bilder kommer!!!

• nenne78

GRATTIS alla 28/10 brudar, nu är vi alla i mål!!!!! Nu börjar livet som fina fruar

• Fru Brorsson

Här är vår dag i ord:

7:20
    ringde väckarklockan hos mej och min tärna Frida på Okéns Bed & Breakfast i Varberg.

8:00
    gick vi ner till frukosten. Fotografen satt och väntade på oss. Tog dagens tidning och bläddrade fram till vigselannonserna. Blev fotade när vi satt och åt det lilla vi fick i oss till frukost. Kändes lite konstigt att bli fotade när man åt och borstade tänderna. Sen vande man sej och märkte nästan inte att han var där.

8:40
    kom vi tre till Salong Monika. Frisören Therese började med håret. Såg helt förfärlig ut i början. Håret tuperades ordentligt innan det lockades. Efter lockarna var gjorda började håruppsättningen ta form.

10:40
    åkte fotografen till Falkenberg och fotade Anders när han klädde sej.

11:30
    var håret färdigt och Therese började med makeupen. Åt en halv fralla och en yalla drickyoghurt under tiden.

12:30
    var mekeupen färdig och jag och min tärna klädde oss. Kändes väldigt stressat eftersom chauffören med Rolls Roycen skulle komma 12:45.

12:45
    kom fotografen tillbaka.

13:05
    kom chauffören 20 minuter för sent!!!

13:15
    var vi vid fästningen och jag och Anders mötte varandra för första gången på vår bröllopsdag. Kunde nästan inte ta ögonen från varandra! Fotogafen tog porträttbilder på oss.

14:20
    var vi på kurorten där vi skulle bo på bröllopsnatten och lämnade våra väskor. Jag och min tärna passade på att låna toaletten. Tärnans axelband på klänningen gick av!!!!! Panik!!! Hade hört sen innan att det skulle finnas nål och tråd i bilen. Vi hittade en säkerhetsnål som funkade bättre.

15:10
    var vi inne i kyrkan. Vigsel skulle börja 15!!!

15:13
    började ingångsmusiken spela. Vigseln känns lite som en blackout, såg inte ens rosorna i altargången och ljusen i fönsterna som vi beställt extra.

15:45
    gick vi ut ur kyrkan som man och hustru! Massor av kramar och ris i ansiktet.
    16:10
    hoppade vi in i Rolls Roycen och åkte mot Varberg igen. Stannade till i Skogstorp och skålade med champagne.

17:00
    anlände vi vid fästningen. Togs emot på borggården av gästerna och fick champagne och chokladdoppade jordgubbar.

17:20
    gick vi in i Eskills källare. Var helt betagen av hur fint allt var! Gick omkring och bara tittade på allt.

17:45
    Började kockarana presentera maten som var en väldigt stor buffé.

Efter det här har jag ingen koll på klockan över huvud taget. Det var bröllopsdans till ?vår låt?, bröllopstårta, sånger, tal mm.

Verkligen en perfekt dag! Vi hade tur med vädret. Det regnade rejält när jag var hos frisören och när vi var på väg till kyrkan efter poträttfotograferingen, men uppehåll när vi var ute, så vi fick inte en endaste droppe på oss. Vi kände att vi bjöd helt rätt personer. Allt var så vackert och sagolikt. Lite synd bara att tiden rusade i väg så snabbt.

Var nog på hotellet vid 1:30.

Och bilderna igen: ;)www.pixbox.se/alb_show_id178904_page0.html

• lana2810

Går fortfarande omkring och myser. Åhhh vad det var bra! Jag var i ett sånt konstant lyckorus och det bästa av allt var att gästerna också verkade vara i det.
    Vigseln var urfin och kändes personlig. Vi har varit på fyra bröllop med vår präst förut och trodde oss kunna vigseltalet utantill- så chockar han oss med det allra finaste tal som kändes så riktat till oss. Det tillsammans med den underbara musiken och de ursöta näbbarna gjorde vigseln helt magisk.
    Festen var super, maten fantastisk, stämningen hög, talen roliga och rörande, spexen fick jubel och dansgolvet var knökfullt från första dansen till sista.
    Våra gäster såg så glada ut, det liksom lös om fler än oss. Vi uppfattade att de var så ärliga när de öste lovord över festen, maten och allt. Folk tyckte även att det var personligt och så genomgående vi, vilket känns jätteroligt.
    Vi var tydligen oerhört vackra med

Jag var i ett sådant lyckorus att de negativa delar som dock fanns där inte bekom mig:
    Att min bror med familj inte kom pga sjukdom
    Att mamma var dragen redan när hon kom och att hon och pappa varken satte sig längst fram eller på vänster sida i kyrkan. Att de dessutom var de första att lämna brunchen på söndagen utan att säga hej till mina svärföräldrar (som slet i köket).
    Att det hällregnade hela bröllopsdagen.

Vad gör väl det när man är så lycklig och haft en sådan magisk dag!

Imorgon bär det av på bröllopsresa. Glad över att ha haft några dagar att plocka i ordning, titta på alla fina presenter och smälta lite, innan vi åker iväg.

Fina bilder Tiima. Jag kunde ana mig till att vi hade samma präst!

• aircondition

Åhhh, vilken underbar bröllopsdag vi hade! Mannen var så snygg, min klänning blev kanon, maten var toppen, gästerna var underbara, festen låååång och jättelyckad, ringen blingar så fint, barnen var som änglar.... skulle kunna hålla på hur länge som helst!

• Zemiramis

Tänkte bara kika in och berätta att vår bröllopsdag blev helt fantastisk! Vi är nöjda med allt! Sen blev det bröllopsresa dagen efter till Rom också det var underbart. Vår son fick vara hemma med min mor .

Hoppas ni andra har haft det minst lika bra!

• Bröllopstokiig

nenne78
    vad fina ni var!!! vill se fler bilder!!!

alla oktoberfruar
    hoppas ni alla haft lika fantastiska dagar som jag och C hade...

vi började dagen med lugn frukost, mys och bubbel, innan jag var tvungen att gå upp till frissan där jag skulle vara kl 11... kl 12.30 mötte C mig hos frissan och så gick vi och lämnade in en väska på hotellet. Därifrån gick vi till torget, men där var ingen som sålde blommor den dagen (!) så vi fick gå till blomsterhandeln bredvid istället... tre stora vita rosor och en bunt med små blev det...
    så gick vi hem och åt rester till lunch, och efter lunchen var klockan nog strax efter två... då satte jag mig och knåpade ihop ett corsage till C och precis när det var klart så gick det sönder, så C fick knåpa ihop eget corsage medan jag fixade brudbukett av de stora rosorna plus tre av de mindre... klockan han bli nästan tre innan jag bytte om till klänningen och sminkade mig, så vi fick ta en taxi till växthuset vid halv fyra istället för att promenera vid tre som planerat...

vigseln var jättefin, särskilt C's systers tvärflöjtande, fast jag grät bara nästan, inte riktigt...

sen åkte vi fin bil till festen, där bordet brann lite just innan vi kom, så de fick bråttom att byta ut en duk lite snabbt... maten var fantastisk och pappa höll ett tal så att jag fick torka tårar ur ögonvrårna, och C's mamma höll ett fint tal hon med...

efter middagen kom alla vännerna och det var sagolikt som en bal på slottet... och jag klarade till och med av valsen utan att snubbla...

har inte hunnit gå igenom alla bilder än, men har valt ut några från de vi hunnit titta på och lagt upp på min blogg...
    dustandfannings.blogspot.com/

• MiaMoore

Så är oktober över och vi har lyckats bli gifta allihopa! Grattis till er som tog steget i helgen!

Vi har ÄNTLIGEN fått bilderna från fotografen, och jag har lagt upp några på www.familjeliv.se/hem/alekto/galleri

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 6