Oktober 2006 - tråd 6
Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!
Inte många dagar kvar av oktober 2006, men en ny tråd behöver vi nog ändå!
Grattis Anna25, ni var jättefina! Vilken läcker tårta ni hade, den ser supersmaskig ut!
Jag hänger fortfarande på BT.. var så säker... dock kanske inte i den här tråden..
För egen del är jag riktigt nöjd över att vi drog på resa direkt efter bröllopet.. för jag har inte kännt nån tomhet efter bröllopet.. det har liksom gått i ett...
Men visst är det en skum känsla att en av mitt livs största dagar är över... vuxenpoängen stormar och partynerven rycker det vidare i.
Tur att det finns nya saker att sikta på. I mitt fall siktar jag på: min 30 årsdag i april, att min man och jag bestämt oss för att spara pengar och åka till Sydafrika nästa år, att nästa steg efter den resan blir att köpa hus och sen våga sluta med p-piller... kanske vågar jag... ujuj.... Och varför inte toppa det hela med att skaffa ett fastare jobb än vad jag har.... hm....
grattis Anna! Vilekt fint par ni var!!
IOR1
jo visst känns det helt overkligt! Men boken med bilder från hela dagen hjälper en hel del, vi tittar i den ofta! Gör en sån du med, eller fixa ett fint album av allas bilder och dröm tillbaka. Men titta även framåt och hitta nya saker ni kan se fram emot!
IOR!!
I dag var vi på simningen och jag attackerade Williams pappa och berättade om mitt inlägg som jag trodde du missat så om han säger ngt så bara glöm det - jag hade inte sett att du sett mitt inlägg.
Nu har jag tittat på alla bilderna - ni var jättefina!! Vilka härliga färger i buketten, snygga ringar, vackra tärnor och söta näbbar. Vad fin William var i sin lilla kostym - söt som socker!!
Intressant att höra hur ni andra känner det EFTER bröllopet.
IOR: Jag saknar också bröllopsspänningen men är samtidigt sååå glad att det är över. Kul att planera och all förväntan är underbar. Men dagen har varit och det blev så speciellt. Minnenen, korten och alla som pratar om bröllopet förgyller dagen ytterligare. Hänger i en del andra trådar men känner inte samma "sug".
Okej Lilltrolle då vet jag, att jag ska glömma det han säger :)
Hej!
Vi funderar över bröllop i oktober. Vad har ni haft för tema/färger ni som gift er i oktober?
Tack!
hej Tinelina
vi hade inget tema mer än oss själva "tyyyypiskt P & E att göra så här..." Men däremot ahde jag två färger som gick igen i alla trycksaker: falurött och varmgrått (vi gifte oss i sundborn och hade festen vid falu koppargruva).
Min bukett var röda rosor, orange gerbera, höstglöd, lönnlöv, mossa och rönnbär. Kika gärna här: www.pixbox.se/alb173443
Tinelina - vi hade vinrött, lila och blått - i brudbukett, dukar, servetter, blommor på borden osv.
Tinelina-
Utgå från vad som passar er - så tänkte vi. Vi är enkla, bonniga typer som älskar hösten. Alltså blev trycksaker i oblekt lite grövre papper som vi band bast runt. I inbjudan stack vi även med ett veteax. Kring servetter band vi bast och stack ner ett ax samt satte dit en etikett med namn på.
För att få lite färg (även om jag faktiskt tycker att beiget är fint - jag är kanske konstig) så satte vi ut lerfat (blomfat) som vi satte små klotljus på samt lite av varje vad naturen kunder erbjuda (nypon, höstlöv, kastanjer etc).
Brudbuketten var höstig och lite vild, naturligtvis med veteax i.
Hösten är rätt enkel tycker jag med alla varma, härliga färger som finns. Hösttemat går det ju att göra mycket av.
Det var många som tyckte att det var typiskt vi och min rekommendation är att du ska hitta det som är typiskt er. Om det är det reagerar folk, annars tror jag faktiskt inte att gästerna bryr sig så mycket över tema och så.
Alltså, är ni glamorösa och moderna så ska ni tänka tvärtom jämfört med oss
Övriga-
Känner faktiskt ingen tomhet efter bröllopet utan går fortfarande omkring och myser, när jag tänker tillbaka.
Har andra stora planer på G så det är rätt skönt att inte ha ett bröllop att planera.