• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • drömbrud

B & S

Känner igen mig. ALLA våra pengar för nästa år är planerade insatta i för tillfället "fantasikonton"...
    Men sen, efter bröllopet kan man börja leva igen

Hoppas de ordnar sig med katten.

Min mamma är föresten en PINA! Nu har hon ändrat klänning, festlokal och allt. Allt är fel.
    Men hon sa att min klänning kanske såg fin ut på mig för att jag är lång.. Jobbigt!

Nästa torsdag ska jag min mamma min m2b och hans mamma kolla på lokalen som jag och min kille vill ha (den som min mamma strängt tycker är för dyr).
    Mamma vill att jag och min kille ska gifta oss i Västerås istället för stockholm och ha feste där Bara för att då har vi gratis lokal, i min killes egna vardagsrum (han bor i ett mindre slott).
    MEN VEM VILL HA SIN EGEN FESTI SITT VARDAGSRUM?!??!

Inte vi iaf

• MrsNyberg2B

MsNordqvist - Jo, det finns flera affärer som har jättemkt tidningar om femtiosjutton olika saker, men bara ungefär en bröllopstidning (om ens det...)

Drömbrud - Låter jobbigt! Läste i din andra tråd om det där. Jobbigt att hon inte kan tänka på att det inte är hennes bröllop.. Du kan få låna min mamma ett tag, hon säger bara att vi ska göra som vi vill ha det..

• InaHjärtarAdam

usch jag känner igen mig i det där med att pengarna bara flyger iväg... känns så tråkigt! idag har jag strejkat emot det och köpt en ny tröja (sist jag köpte nått nytt till mig själv var typ i augusti...)så för min del blir det ingen Allt om bröllop förrän när pengarna kommer nästa gång...

jag är så nervös över att inte hitta något jobb också sen när jag är färdig med min vårdutbildning. jag har ju en del begränsningar inom det området pga att jag inte får utföra tunga lyft förrän jag har tränat upp mej (och det kan ta ett tag). helst av allt så vill jag jobba med barn, tex autistiska barn eller barn med asbergers syndrom.. gärna som elevassistent eller så. kanske kan bli svårt att hitta bara sådär. så jag antar att jag får ta ett jobb bara vilket som helst och sen byta upp mej när det finns tillfälle.

• InaHjärtarAdam

förresten, nån som ska på hundutställningen på Älvsjömässan till helgen?? :D

• drömbrud

MrsNyberg2B
    Gärna vad har hon för nummer? *flinar*

• drömbrud

Ååh hundutställningen!!! Den brukar jag gå på!!!

HAR HELT GLÖMT!!!
    Synd, annars kasnke jag hade stött på dina smutsiga stövlar i älvsjö?

• B & S

drömbrud

spelar nog ingen roll om man bor i koja eller slott man vill nog inte ha sin fest där! av alla ställen ;) fattar precis....man kaaaaan ju spara så mycket pengar men känns det speciellt? njaaa....men jag förstår dem som har det helt, ibland kan man inte ha råd med allt eller så är andra saker viktigare(vad det än är kanske resan). Och jag förstår också dem som har fest/vigsel i sommarstugan eller dylikt....det e ialf inte riktigt "hemma" det e bara "halvt hemma" hehehehe...samt om det e super fint o gratis...gratis smakar riktigt gott ibland! :D

Vi känner inte ens en enda som äger ett hus....el jo på sätt o vis....moster men de bor i Rönninge! wow så lyxigt o ingen kommer få plats! på andra sidan Sverige också!
    Sen har vi ju hus OCH sommarstuga i Jugge...visst bara 40C varmt just då och åker vi dit så tar dem in honom i lumpen bumms fast han har frisedel från Sverige....dem vill inte lyssna fast dem fått den översatt.

• InaHjärtarAdam

drömbrud:
    ja precis! ser du ett par smutsiga kängor så är det antagligen mina :D

• drömbrud

www.westergarden.se/
    (tryck på mälardalen och uppland så ser man bild)

Visst är det fint men men.. Ska nog lyckas få min mamma på andra tankar..

• Pumpkin

B & S: Vi har aldrig haft kissarna på kattdagis, men jag skulle nog kunna tänka mig det om jag var tvungen. För att ha katt på kattdagis så ska den vara vaccinerad och idmärkt. Möjligtvis kastrerad också på vissa ställen i alla fall. Katterna brukar ju få ett eget rum med nät"vägg" in till nästa katt samt en rastgård utomhus, i alla fall på dom ställen jag sett.
    Vi brukar låta svärföräldrarna ta hand om kissarna, men i jul skulle dom oxå bort så då satte jag ut en annons på nätet. Så nu är det en jättegullig tjej som ska gå hit till vår lägenhet två gånger om dagen och ta hand om dom, känns jättebra!

Att pengar försvinner har man ju viss erfarenhet av, jag har i princip inte haft nån inkomst sen i augusti och även om killen tjänar bra så är vi ju två, med lägenhetsavgifter, billån, möbellån osv. Vi klarar oss, men OJ så mycket bättre det blir nu när jag börjar få lön

Har läst igenom Allt om Bröllop nu, fanns väl en del trevliga tips för oss som planerar vinterbröllop och även lite sommarbröllop. Som vanligt blev jag lite besviken dock, kanske har för höga förväntningar

Ina: Jag önskar jag kunde gå på hundmässan, det brukar vara så kul! Flyttar vi till Södertälje får du och jag gå nästa år

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4