• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Ab fab

AHA... De kanske är släkt med armén av mörk choklad som stormar mitt hus med jämna mellanrum. Man måste äta upp all choklad så de inte tar över huset....

• bauti

Linum: det e kanske jag somm skickar vidare dom skumma tomtarna, här e dom inte välkomna. Hihihi

Jag hittade det perfekta stället. Tror ni inte att det är uthyrt mer eller mindre hela nästa år. Nääs, Vänhem. #*$}£'¤ .
    Jag villllll ha det

• Ab fab

Ja Vänhem är perfekt. Kollade när vi tittade runt men de hade lång kö på alla datum vi var intresserade av. Men det är såååå fint. 30/11-3/12 är det julmarknad på Nääs. jag har varit där en gång o det var så mysigt.

• Linum

lykke07:

dricker din armé upp all god single malt, så är de definitivt släkt...

Får ringa Antitomtex någon dag och be dem spruta mot skumma och ovälkomna gäster.

Undrar om man kan skriva ett skräckfilmsmanus ..."Skumtomtarna är bröder till alla barnen", "Den skumma rosa linjen" eller "Agent Tomte7 - med rätt att invadera".

Tror ni att jag har tråkigt på jobbet idag eller?! ; )

• Ab fab

nja... mina tomtar gillar inte malt... däremot är de svåra på Calvadosen

• TezzAmore

Linum: Jag har också väldigt lugnt på jobbet idag!

Hihi! "The Texas Santafoam massacre" eller "Harry Potter och den flammande skumtomten", "Skumtomten i graven brevid!"

Hihi! Jag vet, låååååg humor. Som i den där reklamen för Glocalnet"!

• Linum

"Santanic" (handlar om en skum tomte som körde på ett isberg 14 april 1912).
    "Stekta gröna tomtar" gick faktiskt på tv i förrgår. Den är ganska bra tycker jag, men inte i klass med "Mannen med tomtemasken".

Trilogin "Sagan om tomten", Sagan om de två tomtarna" och "Sagan om tomtarnas återkomst" är väl en riktig hit - tycker ni inte det?

Fy vad roliga vi är allihop *asgarv*

• Ab fab

Ni har för litet att göra

Fast jag har en riktig trädgårdstomte. Han är jätteful men jag blev kär i den som var i Amelie fr Montmartre så numera har jag en egen. Min svärmor fnyser varje gång hon ser den men jag brukar låta honom (han heter knut) hålla ett plakat som hälsar henne välkommen. då ler hon

• Linum

Jag läste för några år sedan om en trädgårdstomte från Norrland som stals från sin trädgård. Kvar fanns ett brev där det stod att han tröttnat på allt och gett sig iväg på en resa. Han skickade vykort från världens alla hörn för att tala om att han mådde bra. Efter typ två år kom han hem igen. När familjen vaknade på morgonen stod han i trädgården på sin plats med ett brev i handen där han bad om ursäkt för att han varit borta så länge.

Hoppas att inte Knut rymmer nu när han vet detta! Du får kedja fast honom, lykke07.

• Ab fab

jag mutar honom med mackor o snaps. jag tror han gillar det

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?