• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Meddelande borttaget
  • Telemarkgrrl

Åh, Hjorthagen är ju jättemysigt! Som en liten lugn småstad trots att det är så nära in till stan. Fast Söder är inte heller så dumt, där bor jag.

Jag har också en skön helg, idag är maken borta och spelar poker. Hur mycket jag än älskar honom så är det lite skönt att vara ensam hemma ibland. Och så blir det ju så extra mysigt sen när han kommer hem. Ja, nu kan han faktiskt få ta och åka ur spelet och komma hem.

Middagen på Gondolen igår var fantastisk, jag tror vi fick det bästa bordet på hela stället med en underbar utsikt över solnedgången och stan. Drack ett kanongott vitt vin också som jag verkligen kan rekommendera. Det är en Sauvignon Blanc som heter Villa Maria, ska tydligen finnas på Bolaget också.

Fortsatt trevlig helg på er tjejer!

• viktualia

Vickan här!

Ljuvlig helg är till ända. Skumpa och tjejprat i fredags, shopping på lördag dag, värsta festen igår kväll - SÅÅÅÅ mycket skojiga människor... jag är världsbäst på mingel!! Har landat hemma i hålan igen, måste säga att Göteborg var mysigare... nyhet??nej!

Köpte med mig snygga snittblommor till karln. Han kan ju bli trött på mitt flängande annars.

Omsan - Hjorthagen och en fyra låter väl PERFA!!!!! Övertala din gubbe om det!!! Nyproduktion är ju svindyrt med hemska hyror! Näee!! Det där lät ju jättebra och så slipper ni springa runt i bytessvängen dessutom - för det låter ju nästan lika jobbigt som att genomföra själva flytten.....

• Telemarkgrrl

Morrn, morrn! Här är iallafall jag.

Världsbäst på mingel, jösses vad avundsjuk jag blir! Har du några bra tips?? Själv så får jag hjärnstillestånd och ren och skär panik av tvånget att komma på något att säga.

• viktualia

Telemarkgrrl - mingeltips är svårt att ge... jag är tidernas pratkvarn och använder min glada svada för att mingla... sen måste jag väl säga att det beror på i vilket sammanhang man är.. lagom onykter på kompisens inflyttningsfest är det ju klart enklare att mingla än på jobbrelaterade "något" stelare tillställningar...

• Telemarkgrrl

Lite onykterhet hjälper ju helt klart till.

Om jag hamnar med någon som är lättpratad så är jag också lättpratad. Men hamnar jag med en tråkig mussla som inte säger flasklock så får jag panik och kommer inte på någonting att säga överhuvudtaget. Risken är då att jag börjar svamla och prata om totalt ointressanta saker bara för att fylla tystnaden liksom. Inge bra...

• viktualia

Telemarkgrrl - trevligt att du är här och härjar!!!

själv försöker jag få nåt vettigt gjort så här en måndag förmiddag på jobbet... går sådär... hm... är verkligen lagom sliten efter noll sömn i helgen...

och dessutom har jag kommit på att jag bara vill gifta mig... NU... inte jobba och joxa en massa.. hm..... 26 dagar kvar!!!

• Telemarkgrrl

Har också lite trögt att komma igång så här på måndagsmorgonen. Har ägnat en bra stund av den åt att komma fram till HSB. Det slog mig i helgen att vi inte fått någon hyresavi och alltså inte betalat månadsavgiften. Då visade det sig att vi inte fått någon avi pga att jag ansökt om e-faktura istället men den ansökan hade inte gått igenom eftersom det är min mans namn som står på avierna och inte mitt. Men inte tusan hade dom informerat nån av oss om det. Gah! Nåja, nu är det fixat.

Göteborg är jättemysigt, skulle kunna tänka mig att bo där. Längst uppe vid Masthuggskyrkan med utsikt över inloppet tror jag.

Hm, just det, jobba lite var det ja...

• viktualia

sådana där förtretligheter blir man lite matt av.... själv försökte jag precis installera en ny skrivare i jobbdatorn.. men min pruttdator hade inte drivrutiner för just den varianten.. med resultatet att jag fick krångla en massa för att få ut en fin färgkopia av ett galet dokument.. jaja.... typiska kontorsprojekt...

annars laddar jag för min Norgeresa på onsdag. tidigare här i tråden diskuterades den flitigt.. jag ska i alla fall hålla inledningstal till en konferens och jag måste ladda ordentligt!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......