• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • viktualia

nenne - jag försökte också säga att gåslever var läbbigt i en tidigare tråd.. men det var inte så välkommet. Själv har jag inte smakat, men tycker att larmrapporterna om djurhållningsmetoderna är tillräckligt avskräckande för att jag ska fortsätta avstå.

• nu är jag fruL

nenne:
    Här hoppar vi inte på varandra, så länge det nu inte är Leffe som hoppar på någon det kan ju hända visserligen.
    Men då gäller påhoppet att Leffe är sexuellt frustrerad och vill ha booty
    och såna påhopp har vel du aldrig något emot nenne

näe inte äta gåslever.

• Telemarkgrrl

Vaddå, jag är gåsleverhatare och (djur-)pälshatare, får man inte vara det?! Äsch, up yours på alla okända påhoppare!!

Skulle gäääääääääääärna prova både restaurangen och maten (fast utan lever då)!!! Lät ju hur gott och romantiskt och fint och trevligt som helst!!

• viktualia

Men alltså!!! Stackars jag känner mig akterseglad!!! VAR finns presenationen av Leffe?!?!?!?!???????????????????

• Zozo

Tja, jag tycker personligen att gaslever är jättegott.. och är därför sa svag att jag äter det i alla fall, även om industrin, som ni säger, kan sägas tveksam. Jag FÖRSÖKER tänka pa allt sant.. inte bära päls (har minkuppfödare i släkten pa finska sidan..), köpa ägg/kött fran djur som fatt ga fria.. men klart är att jag ibland faller ifran mina principer!

• nu är jag fruL

zozo
    tänk för att vi älskar dig ändå

vi har alla våra fel och brister som vi jobbar med...
    min lista är så lång så att jag inte får in den här
    dessutom så innehåller den MYCKET som fastnar i filtret på BT

• nenne78

äh principer och principer. jag dricker f ö inte kaffe eftersom en avanledningarna (förutom att det smakar diskvatten) är att man blir beroende. Men jag dricker öl. Och sprit. Å vin...

Men när det gäller maten så köper jag svenskt kött, ekologiskt och hytter med näven åt galna matproducenter som stoppar ner stora trattar i halsen och trycker ner mat i stackars fåglar bara för att deras lever ska bli förstorad. Sen om Zozo vill äte det ändå så får det stå för henne Jag står inte högst på barikaderna utan sköter mitt.

• nu är jag fruL

precis så.
    visst kan mar försöka informera andra, men dom får ta ansvar för sina egna gärningar
    jag äter inte heller gåslever för att jag inte kan leva med hur de behandlas, jag äter inte heller torsk för att de håller på att bli utfiskat osv.
    MEN jag super som en borstbindare, har förstört världen genom att röka i massa år, åker onödigt mycket bil osv osv

dessutom så tycker jag ibland att folk på barrikaderna är totalt blåsta. det är bra med folk som vill förändra MEN man måste ta reda på fakta först.

Jag har jobbat på ställen där galna ungdomar haft protester utanför grindarna, kastat ägg osv för att det är emot djurförsök (vilket är bra att protestera mot)
    MEN saken var den att företaget hade inte haft försöksdjur på över 5 år...
    det känns som om man ska läsa på lite ibland.

Shit vad seriös jag börjar bli.
    Vickan det är inte bara du som pratar seriöst idag

• nenne78

vi är många vi är starka krossa tomaterna nu! *jag vill ha pizza ikväll*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......