skulle åkt 15.42 från gbg- sthlm igår. Tåget gick 16.30. OK, ingen fara på taket! Utanför Hallsberg gick loket sönder. 2 timmar senare kom ett hjälplok och drog oss till Hallsberg där vi fick kliva av. Ingen visste alls hur jag som skulle till Gävle skulla göra för att ta mig hem, men efter många olika informaitoner hamnade jag med flera andra på ett tåg mot Örebro och Ludvika, där en ersättnignsbuss skulle vänta på oss för vidare färd. 23.30 kommer vi fram till Ludvika, men ingen buss. -10 grader och mitt i natten i Metropolen, där taxibolaget har stängt på nätterna, bussstationen är låst, SJ svarar inte, Dalatrafik har telefontid 07-20. Flera barn som frös som hundar ("-går vi någonstans, kommer det väl en buss och drar för att ingen fanns på plats" och till slut hittar vi nåogn vänlig själ som släpper in oss i bussgaraget för att värma oss (tack!! ). De ringer sen SJ (33 minuter i telefonkö och efter 2 timmar i Ludvika kommer det en buss. Jag var hemma i Gävle 03.42, 7 timmar senare än väntat. Tur att jag fick en sovmorgon. Jävla sätt!!!