• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • viktualia

det är VRÅLENKELT att göra egna faflafflar gö!

mixa en burk (välsköljda) kikärtor med ett ägg, lite mjöl och kryddor (jag brukar ta vitlök, persilja, salt, peppar och spiskummin). Stek på svag värme i teflonstekpanna!

• Telemarkgrrl

Jaha!! Jag trodde att dom skulle friteras och hållas på med.

• Sister of the Night

Hihi.... Vet faktiskt inte hur man benämner dem i plural. Fästisen säger kort och gott "fafflar" :D

• Sister of the Night

Vi köpte förresten ett paket med färdigt "faffelpulver", och säljaren förklarade hur vi skulle göra (han förklarade även hur man gör de "på riktigt", men vi är ju lite slöa, så...)
    De vart JÄTTEÄCKLIGA! Vi måste ha gjort nåt superfel när vi skulle tillaga dem! Usch, det var så tråkigt, där hde man sett fram emot fa´lafel och så blev det inget *Sis gråter en skvätt vid det traumatiska minnet*

• Sister of the Night

"fa´lafel"?!?!

Dumma tangentbordet *mutter mutter*

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • viktualia

utan fritering blir det givetvis torrare men SÅÅÅ mycket nyttigare! och jag tycker att de är vrålgoda!

Sis - jag har en förpackning med flafflelpulver hemma som jag inte vågat testa än... hi hi...

Omsan - jo du får räknas som tvåa minsann!

Sjuk - jag har just varit och fikat med kollegorna... den obligatoriska frågan dyker upp: Är du nervös? Nepp, bara motiverad att bli frisk.. allt annat är ointressant just nu... smart va?

• nenne78

jag skulle stavat: falafflar

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......