• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • viktualia

min prins konstaterade igår när vi åt lunch att "jag får ju i alla fall en fru som kan laga mat". (låter lite mysko taget ur sitt sammanhang men det var gulligt sagt i alla fall)

• Telemarkgrrl

Oms - jo, namnet Teletubbies är nog inte så fel ändå. Jag ääääääälskar god mat (och godis). Kommer att se ut som en sån där Teletubbies-tunna med korta armar och ben om jag inte skärper mig snart.

Nenne - bratwurst? Är inte det en sån där kort och tjock korv? Jag som trodde du var mer av en falukorvstjej?

• viktualia

Telestubben! jag hann precis svara i den där andra tråden när jag såg din uppmaning här - men tack ändå! (Är btw så HIMLA NÖJD med att jag fattat det där med koppla dokument... ingen barnlek)

Förresten Nenne Matplanerare: Jag gjorde även pepparrotsgratinerad falukorv med pasta igår! Blanda riven ost med färskriven pepparrot - vansinnigt gott!

• Telemarkgrrl

Vickan - Låter verkligen inte som en barnlek, funderade nästan på att spara din instruktion utifall att man någon gång kommer att behöva göra etiketter. Fast förhoppningsvis slipper jag.

(Nu kommer FruLlan bli vansinnigt uttråkad om hon dyker upp här, bara massa tråkmatsnack!)

Nu bara måste jag tipsa er om ett så fruktansvärt gott recept! Man tar en hel gurka, skalar, delar på mitten och gröper ur. Blanda smulad fetaost (absolut ICKE den svensk/danska varianten, äkta grekisk ska det vara) med hackad rödlök, lätt creme fraiche, citronsaft och salt och peppar. Man kan ha lite hackade svarta oliver i också om man gillar det. Fyll gurkbåtarna med fetaostmojset och stek i stekpanna i ca 10-15 minuter, gurkorna ska vara fasta fortfarande, inte sladdriga. Servera med råris. Muuuuuuuuuums!!!

• Sister of the Night

Hej Oms! :) *vinkar och viftar*
    Åh, kom dumma telefonen och störde? :D :D Mitt i ditt BT:ande! Att folk inte vet hut! ;) :D

Fafflar! :D :D :D

Jaså minsann, då har man ju kanat ner på en plats som knappt ens räknas... *Sis fäller stora, feta krokodiltårar och kikar på resten av gänget med en trumpen uppsyn*

• nenne78

*skriver ner*
    vi gjorde (eller Pär gjorde... ) fläskfilégryta med lingon och svamp igår. Mandelpotatis till det *längtar till lunch*

• Telemarkgrrl

Bättre lycka imorgon Sissen! *sagt lite lagom drygt av den som kom först*

• Sister of the Night

De där gurkbåtarna lät ju klart godkända *dreglar ner tangentbordet*

*undrar om det är _därför_ det funkar så illa ibland?_

• Sister of the Night

Teletubbisen

*Blllllllrrrrrrrhhhh!*

*Sis kör in ett pekfinger djupt i varje öra och räcker tunga så långt hon någonsin förmår till den dryge ettan*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......