• Zemiramis

Bröstförstoring 6 forts 5:an

Ja, den gamla tråden är stängd. Hittar ni hit alla goingar?

• Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an
  • south beach

Är så beskviken på min läkare, jag hade under cirka ett års tid, läst och läst om bröstförstoring. Jag hade planerat att göra via armhålan, hittade en klinik i närheten där jag bor och jag ringde och frågade om de gjorde via armhålan och han svarade ja. Va där på konsultation och han va mkt snabb att få allt klart. Vid operationen när han målade på mig gjorde han två sträck nedanför armhålan, alltså i sidan på kroppen där han sen lade snitten, de syns verkligen väl och blir så besviken när man förväntar sig ett annat resultat. Anledningen till att jag inte ville att ärren skulle placeras under var pga ett stort ärr redan men det känns så tråkigt nu för ärren som är nu syns mer än nått annat.

Finns väl inget att göra, får skippa linen och bikini så folk slipper fråga om jag skadat mig.

• Swing

south beach: Du har alltså två lodräta ärr vid sidan av brösten i stället för under armarna? Stackars dig, det verkar inget vidare! Jag är säkert inte den enda som undrar över vilken läkare och klinik det var...

• south beach

Japp, två lodräta ärr ca 3- 4 cm vid sidan av armarna, så de syns ju så fort jag lyfter på armarna eller har de i sidan, usch vet inte vad jag ska ta mig till....

• Rat

Stackare. Hur länge sen var det du opererades? Har hört nåt om att det finns metoder som går ut på att "bleka" men jag vet inte hur bra de fungerar. Hoppas det löser sig

Stor kram

• south beach

Det var cirka 5 månader sen, snitten ligger liksom nedanför armhålan, två raka sträck, under all kritik att läkare gör på detta sätt. Jo jag har också hört om blekning, får kolla upp det.

Tack tjejer... kram

• Zemiramis

Snuttungen:
    Jag har alltid haft små bröst. Men innan grviditet och ammning var det iaf liiite fyllning dem och då kunde jag stå ut med att de var små. När amning och grejjer var klart så fanns det i stort sätt bara bröstvårta kvar med liiite vävnad. Så då bestämde jag mig för att få det gjort.

Innan grav + amning hade jag c:a 65/70B. Nu efter op har jag 70D/DD eller 65DD/E. Och nej det är inte så stort som det låter. Jag la in 280cc runda hallon implantat. Och jag _älskar_ mina bröst! Ja, jag är supernöjd och nä det känns inte ett dugg konstigt. Jag kan köpa bh som sitter där de ska och mina kläder sitter så fint. Jag känner mig fin, vacker sexig!

Fråga mer om du undrar över nåt!

• Zemiramis

Snuttungen: Det kostade 41 000:-. Jag gjorde min op på Sophiahemmet, Dr Gylbert. Som sagt, runda hallon implantat.

• mrztigger

hej, jag har sedan 2 år tillbaka, hallonhgeleinplat. det jag undrar är.. är det nån av er här som vet ung när man bör byta ut dem? min läkare sa att det är livsgaranti på och blabla.. men sedan har jag läst mig till att det inte är ån läkare som eg vet hur länge de håller eftersom det är relativt nytt, hallongele.

• snuttungen

Tack så jättemycket Zemiramis för ditt svar...vi har samma utgångsläge du och jag, fast 70D/DD låter som ett par jättetuttar för mig!!! Men jag kan tro att du känner dig nöjd. Jag hade samma storlek som du före barnen, och förmodligen samma storlek som du, nu efter att ha ammat en hög med barn. Jag saknar verkligen mina gamla bröst, även om de inte var stora så var jag nöjd, för de var små, runda och fina. Men nu, oj oj oj, det är ju INGET kvar... Vad jag förstår så är du jättenöjd med både resultatet och läkaren som gjorde det. Fick du stanna länge, eller var det bara en natt? Hade du mycket ont efteråt? Jag har gjort två kejsarsnitt och hade inte särskilt ont efter dem, åkte hem efter 3 dagar, hade kunnat åka hem tidigare men fick inte för läkaren då de ville ha koll några dagar. Går smärtan efter snitt att jämföra tror du? Jag längtar SÅ efter att få tillbaka mina bröst, men jag får väl spara ett tag, det kostar ju en del. Tack för att du tog dig tid att svara, och du, ha en underbar bröllopsdag!!! För du ska väl gifta dig snart om jag har fattat saken rätt. Jag gifte mig 12 augusti i år, och det platsar helt klart på listan över mitt livs bästa dagar. Tack igen.

• snuttungen

Zemiramis: en fråga till, var lade de in implantatet, via armhålan eller under bröstet?

Svar på tråden Bröstförstoring 6 forts 5:an