• HanOchJag

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.

Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*

Vi får ju helt enkelt barar tjöta på

• Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)
  • söderbrutta

Hej,
    Tänkte säga hej, nu när jag hittat till er tråd. Jag gifter mig också 26 aug. (i Allhelgonakyrkan, Stockholm). Hoppas jag får hoppa in i er tråd och diskussion!?!

Madelyn, jag har sett att vi viger oss efter er kl. 16. Vet du lite mer om vad som gäller när det handlar om piano och mikrofoner etc. Vi har en präst från en annan församling (en vän till oss) och därför har vi ingen präst från församlingen att fråga om sånt. Har inte fått tag på någon kyrkovaktmästare heller. Har du?

• Eppika

Thindris: vi kommer också ha 40 gäster, så du är inte ensam om att ha ett litet bröllop

• Eppika

Kom hem i onsdags natt efter en tvådagars minisemester i Köpenhamn bara jag och m2b, barnen fick stanna hemma med farmor Det var så skönt att få lite egentid och prata igenom saker i lugn och ro.

Vi passade även på att åka över till Puttgarden och köpa vin, öl, cider, likör och sprit till festen. Det gick på ca 5.500 kr. Jämfört med alla andra som också var där handlade vi lite....

Tycker också att gästpresentationerna är kluriga. Jag vill ju att de ska vara på samma nivå, så det inte blir två meningar och kompisens pojkvän och sju meningar om syrran. Sen finns det ju alltid personer som har mer intressanta jobb, fritidsintressen och personligheter än andra.
    Bordsplaceringen är vi klara med.
    Måste köpa papper till vigsel- och festprogram. Blir nog olivgrönt omslag och cremevita blad inuti, med vårt monogram i guld på framsidan. Följer vårt färgtema och utseendet på inbjudningarna.

• Brud i träning

Jag ska också köpa papper till vigselprogram och festprogram. Har varit inne på Panduro men vill hitta ännu billigare ställe. Vet någon var man får tag i billigt papper?

• helenekl

söderbrutta; den här tråden är för ALLA 26/8-brudar! ;) hur går det för dig med allt planerande då?

• madelyn

söderbrutta,
    Hej! Och välkommen till vår tråd, självklart får du va med här! Vad kul att ni oxå ska gifta er i den fina kyrkan och dessutom samma dag som vi!!!

Jag vet att det finns både piano och mikrofoner i kyrkan, har varit på konserter där förut.. men om de används vid vigslarna vet jag inte. Kan du inte ringa till församlingen och fråga efter kyrkovaktmästaren då?

• Thindris

söderbrutta
    Välkommen Gisses vad många vi är nu. Härligt!

Eppika
    Vad roligt! Ibland känner jag mig lite utanför, just för att vi har få gäster. När man läser här på BT är det så många som har runt 100 gäster och jättebröllop. Vårt kommer vara litet och romantiskt som min m2b säger
    Vi har satsat på att försöka göra små roliga saker åt gästerna... Men det är svårt att komma på något. Våra kyrkomarksalker ska dela ut små tygpåsar med hjärtformat ris vid kyrkan. Riset är ju för oss, så det kanske itne räknas som att göra något extra för gästen, men den söta lilla tygpåsen... Jo, det känns som att det ändå gör det lite speciellt... Och så har vi köpt små presentaskar som kommer stå vid varje sittplats. Tror vi ska satsa på att köpa någon fin choklad att lägga i dem... Ska börja med festprogrammet den här helgen, och då ska vi försöka komma på något roligt att skriva om varje gäst, något riktigt personligt. Fast det är det många som gör, jag vet... Men allt som vi gör, låter kanske knäppt, men det känns som att vi är de enda, det är bara vårt just här och nu... Knäppt kanske? Har ni satsat något speciellt på gästerna? Ska ni ha sånger oh spex eller satsar ni på en mingelmiddag?

• Thindris

söderbrutta

Lägg gärna till dig till listan

Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Linda23, Lane-Ryrs kyrka, Villa Lindesnäs. Uddevalla
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna kyrka, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg
    Öjafru-06, Öja kyrka, Gotland
    Trull, Maria Magdalena Kyrka, Stokholm
    TiinaH, Kungshatt, Stockholm
    20060826, Säve Kyrka, Göteborg
    Eppika, Bärbo kyrka, Nyköping
    Helenakl, Östra Eneby Kyrkan, Norrköping
    Buzzlan, Uppsala
    Nilwa, Gustav Adolfs Kyrka, Habo-Jönköping
    Sofie81, Kolmårdskyrka, Kolmården
    JennieP, Sorunda Kyrka, Sorunda (Nynäshamn/Stockholm)
    brudivinter,haparanda
    Ida-maria, källaren stralsund gamla stan sthlm
    Bobofina, Lindesberg
    Mi-is, Österlen, Tosterup Kyrka
    gill, Sollentuna, Stockholm
    Rockbröllop, Frösthult Kyrka Fjärdhundra, Enköping
    Ms O, Stockholm
    Ninno-79. Hammarlands kyrka, Åland
    Alexxx77. Hemma på ängen, Mariestad

• madelyn

söderbrutta,
    Var ska ni ha er bröllopsfest?

• Ida-maria

I onsdags beställde vi brudbuketten!Hittade en skitcool bukett i tidning dom hade där. Nu börjar det verkligen kännas att det närmar sig!Bara 36 dagar kvar!

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)