• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 4

Välkomna alla nya och gamla julibrudar. Detta är fortsättning på den gamla tråden nr 3.

Fyll på och babbla i massor nu

Nya julibrudar som inte lagt till sig på listan. Kopiera gärna den senaste och lägg till erat eget nick mm, ju fler destoroligare. Glöm inte att berätta om era planer och hippor mm. Vi är många som är nyfikna och självklart vill vi veta hur det går.

Massor av kramar /Katten

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4
  • Jessie76

Ja, känns som att nån måtta får det vara på alla utgifter! Jag menar, folk har då vett att ta betalt när man nämner ordet bröllop eller giftermål... Tyvärr

• Blivande Fru!

Usch va tråkigt att de inte kan tala om hela priset på en gång.

Vi hadde blivit tillsagda av de som hár festlokalen att ett visst konditori i stan kör ut tårtan och det ska gå även vid ca 20tiden på kvällen (de har tydligen gjort det många gånger)Men när mamma skulle betala tårtan i förväg och frågade om leveransen, så hadde minsann servitrisen och konditorn som jobbade just då inte hört att de gör det.
    Så det får vi svar på imorgon 2dagar innan bröllopet.
    Vi valde dem just för denna "service".
    Nåja det går att lösa men vår dryck till maten blir då ljummen.

Sedan ringde min allra bästa vännina som tyvärr inte kunde vara med på min möhippa, och talade om den jätteroliga nyheten att hon ska bli igångsatt på BB imorgon och de kan då tyvärr inte komma på Lördag *snyft*.
    Men det är så kul att de ska få en bebis ,men man är ju ändå lite kluven, sedan barnsben har vi ju pratat och tänkt på att vi ska gå på varandras bröllop.
    Resten av alla vännerna på bröllop är antingen gravida eller nyförlösta.

Så den stora party festen man alltid velat har kommer nog att utebli.

Ville bara få ur mig lite känslor.

• GithKat

Buppi: läste din tråd, ni hade verkligen en underbar helg. Ha det nu så mysigt på Bali.

Blivande Fru: vilken dålig service, och två dagar innan i denna värmen hade jag aldrig accepterat. Tårtan ska göras max en dag innan av konditorn och levereras samma dag. Risken är ju annars att dekorationer mm sjunker ihop och blir dåliga - tappar lystern. Prata med dem igen och förklara ex att ni inte har förvaringsmöjlighet och att ni inte godtar en "gammal" tårta på er bröllopsdag.

Ang drycken.. vi gjorde så att vi lade drycken i spannar/tunnor och i de stora vaskarna i köket, med massor av isblock. Isblocken hade vi fryst in tidigare i vanliga fryspåsar. Ingen jummen dryck där inte. Kanske kan vara något att tänka på

Det blir nog party ändå ska du se. Tråkigt bara med din bästa kompis, fast sådant där är ju ganska svårt att förutse.

Hoppas du får en underbar dag

• Blivande Fru!

Gith Kat:
    Jag kanske var otydlig, men de ska göra den och leverara samma dag, men inte vid det sena klockslaget som vi hadde velat och fått veta att de gör när det gäller denna festlokalen.

De vill leverera på tidigeftermiddag som vanligt.

Vi har inte tillgång till köket, men det var ett bra tips med is och tunnor,som jag ska förmedla till dem.

• solstickan

Imorgon är det dags!!!!

Tror inte jag har fattat det än...

Snart kommer tärnan och mashalken, vi ska äta gott och ha trevligt ikväll.

Känns så konstigt att jag ska gifta mig imorgon...

• Jessie76

Lycka till! Jag ska tänka på dig imorrn, det kommer att gå alldeles utmärkt tror jag.

• Anna 29/7

Ja nu har ja bara en dag kvar:) ! Kan inte sova, nerver på hel spänn. I dag är det dukning hela dagen. Oj vad pirrigt men oooooo vad roligt!

• 75:an

Så var man då fru!!!!!! Trots glömda ringar och brudbukett så gick det bra till slut! Vädret var fantastiskt så alla som kom till den lilla kyrkan i Rejmyre höll på att simma bort i svett! Men gifta blev vi! Och sedan följde den mest fantastiska kvällen i våra liv!!! Fullt ös och ingen stel och tråkig middag! Vi lämnade festen vid 03 med skorna i händerna och vandrade genom sommarnatten ner till mina förälsrars sommarstuga! Så lyckliga så lyckliga!!!

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4