• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 4

Välkomna alla nya och gamla julibrudar. Detta är fortsättning på den gamla tråden nr 3.

Fyll på och babbla i massor nu

Nya julibrudar som inte lagt till sig på listan. Kopiera gärna den senaste och lägg till erat eget nick mm, ju fler destoroligare. Glöm inte att berätta om era planer och hippor mm. Vi är många som är nyfikna och självklart vill vi veta hur det går.

Massor av kramar /Katten

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4
  • E.L

Blivande fru, var fick du tag på dina blommor, gladiolerna? Jag skulle vilja ha vita såna, jättemånga i stora vita krukor, men jag har inte sett dom någonstans.

• Jessie76

Fy tusan, nu är det inte länge kvar!!!
    Grattis ni som gifte er i helgen

Vilka fina bilder Githkat, verkligen. Jag tyckte jättemycket om den "dansbilden" - ni såg extremt kära ut Superfint verkligen.

Hur går det för er andra?

• Blivande Fru!

E.L:
    Man får beställa genom blomsterhandlarn, så tar de hem

• solstickan

Nu är det bara 11 dagar kvar för oss!

Är det någon som vet hur de borgerliga löftena är? Ska man upprepa något eller bara säga ja?
    Finns de att läsa på nätet nån stans?

• GithKat

solstickan: tror bara man behöver säga ja om man nu inte vill göra någon egen form av äktenskapsformulering.

Vill önska lycka till åt de som gifter sig i helgen. Själv är man i skåne och jobbar så jag har ingen större möjlighet att hålla mej uppdaterad på BT-fronten.

/Kramar Katten

• 75:an

4 dagar kvar och nu fick jag faktiskt hjärtklapning för första gången. Siter och skriver ut programet. Det tar en EVIGHET känns det som, men snart är det klart hoppas jag. 90 st med 5 a4 i varje blir ett par papper at skriva ut.... Men jag tror jag har kontroll på det mesta faktiskt!

• Tredjegångengillt

Oj oj oj. Jag blev hippad i helgen! :D
    Vilket otroligt arbete tjejerna hade lagt ner på att göra det till en superdag för bara mig. Jag är verkligen jätterörd.
    Fick bla sumobrottas i sånadär gigantiska dräkter, blåsa blåsrör och kära "gladiator" på piedestaler där man ska knuffa ner sin motståndare. Sen fick jag gå på stan i bäver(!)skinn samt ett minispa med massage och liten plastpool på gräsmattan. Jättekul verkligen! :)

Nåt annat som INTE är kul är att jag var hos frisören igår. Har sparat mitt hår i 8 månader, och skulle volympermanenta det igår för att få lite lyft i rötterna. Ser nu ut som en blandning mellan ett får och en pudel som nån kört startkablar i arslet på. (Ursäkta uttrycket, men det ser faktiskt förjävligt ut) Dessutom är en del av håret rakt och det är förstört. Slitet och "frizzy" och den enda utvägen är att klippa av det på måndag efter bröllopet. Skitledsen är jag :(

Idag vaknade vi förresten av att de ringde från kyrkan och berättade att orgeln var trasig... GAAAAH! Som tur var lyckades de få igång den igen senare på dagen, men hjälp så nervös jag blev en sväng där. Som gammal kantor har man ju liksom sett fram emot just orgelmusiken som spelas av nån annan... :p

Roligt är det nu i alla fall. Är fortfarande lite stressad, men på ett bra sätt. Eld i baken och saker blir gjorda :)

Hur är det med er andra som ska gifta sig på lördag? Mycket kvar?

• Tredjegångengillt

75:an
    Jodå, det där med festprogram tar längre tid än vad man tror. För mig tog det typ 2 dagar att skriva ut allt. Jösses...

• Zmoothie

Åh, så skönt att festprogrammen är någon annans ansvar. Jag får inte kika ett dugg i våra, så jag är nyfiken så jag kan spricka! Vi har helt underbara toastmastrar, så nervös är jag inte.

Däremot sitter jag i skrivande stund och skriver ut de sista vigselprogrammen.
    Nu är det nästan imorgon dagen B är!

• Jessie76

Så - kan jag få en rapport hur ni mår och vad ni gör så här sista dagen? Kanske inte någon som har tid att ge mig/oss den?

29 Juli damer, hur går det?
    Jag tycker det är så tyst här

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4