• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 4

Välkomna alla nya och gamla julibrudar. Detta är fortsättning på den gamla tråden nr 3.

Fyll på och babbla i massor nu

Nya julibrudar som inte lagt till sig på listan. Kopiera gärna den senaste och lägg till erat eget nick mm, ju fler destoroligare. Glöm inte att berätta om era planer och hippor mm. Vi är många som är nyfikna och självklart vill vi veta hur det går.

Massor av kramar /Katten

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 4
  • Jessie76

Usch, jag är så nervös och sover dåligt fortfarande - kanske värmen ändå?

Hur känns det Githkat? Och ni andra som ska till att gänga er på lördag? Har ni allt under kontroll?

• Blivande Fru!

Överlycklig:
    Grattis, va fina ni var.
    Kul att få se en kronbild

Vad gäller stump-dilemmat, så ska jag ha stay-up´s, är det varmt så blir det skoskav direkt för min del om jag är barfota i dem, tänker inte springa och hälla barntalk heller på fossingarna men det hadde varit ett alternativ .

I eftermiddag ska jag på secret fotografering, ska bli skoj även om jag är skitnervös

• BoIs

Överlycklig;
    Stort Grattis!!!!

• BoIs

Tjejer...var är ni ????

Väntar på fler bröllopsberättelser...gärna med några bilder så vi får se hur ni såg ut..

Någon som kan någon bröllopsvisa m. skånsk melodi? ex. till melodin gåsa påg fr. skåne, o`boy mm. Försöker hitta till festprogrammet men det går trögt.

• Blivande Fru!

Också nyfiken på er bröllopsdagar!!

Själv så är det lite lugn nu, har filat lite på smådetaljer under själva dagen.
    Beställt blommor till kyrkan (för det skulle minsann vara fina blommor och inga konsum där inte, sade mamma )
    Jaja...

I helgen ska vi på en liten mini hippa/sexa igen, med blivandes syskon som inte kunde vara med på den stora, det ska bli kul.

Bols:
    Jag har inga snapsvisor, men jag ska hålla ögonen öppna.

• Tredjegångengillt

Nu var det länge sen jag skrev nåt här, men jag följer er andra så gott jag hinner i stressen. Här blir det inte lugnare ju närmare dagen man kommer, om man säger så. Jag får frispel snart!!

Festlokalen är liten, lortig och svårmöblerad, har alldeles för få bord och jag kan inte göra bordsplacering förrän vi lånat mer bord och dukat. Dvs på fredagen... :(
    Fick igår reda på att min frisör, som skulle komma hem och fixa håret/maken på plats här (för att jag ska ha tid och lugn att binda min egen brudbukett) är sjuk, och där är det panik!! Har ingen koll på vilka som skulle hjälpa till i köket (vådan av att vara många kockar..).
    Håller på med festprogram och vigselprogram och jag har verkligen NOLL KOLL på läget!!
    Skulle det inte va kul att gifta sig??

• BoIs

Tredjegångengill;
    Ta ett djupt andetag och prioritera...kan du fixa en annan frisör, måste du binda din bukett själv? Någon som kan fixa div. program om du ger vägledning?
    Vem håller i köket? delegera ut till någon köksansvarig att ta reda på dina köksfrågor och att de rapporterar till er inom ett visst antal dagar...Lovar att det löser sig...Vad gör BG?...

Blivande Fru;
    Perfekt, hittar du något så hör av dig, letat överallt utan resultat...

• Tredjegångengillt

Min mamma har varit lite involverad i det där med köksdelen, eftersom hon lagar den mesta maten. Nu är hon en sån person som ändrar sig från dag till dag, och det gör ju inte saken lättare direkt. Till på köpet har ett par av de som lovat att hjälpa till med buffén tackat nej mindre än två veckor innan. Lite surt blir det allt. Fast det verkar ha löst sig med personalen ändå i slutänden. Men kostar gör det... :S

Kanske får tag på en frisör, i värsta fall fixar jag det själv. Och jaaa, brudbuketten har jag sett fram emot att binda själv, så det lämnar jag då inte ifrån mig! :)

BoIs, jag ska plocka fram min bordsvise-bok och se om jag hittar nåt skånskt. Hur nu såna känns igen

• Tredjegångengillt

Hittade en här, men om den är värst "bröllopsaktig" vette tusan.. Ett gammalt skillingtryck är det, så det är nog ingen allmänt känd melodi

Ack om jag hade en daler,
    ack om jag hade två och två,
    så skulle jag gå på källaren
    och dricka flickans skål.
    Tra ra la la la la la tra-la la
    Tra ra la la la la la tra-la la
    Så skulle jag gå på källaren
    och dricka flickans skål

Och om jag hade en jänta,
    så skulle jag vara så glad, så glad,
    så slapp jag gå och vänta
    i alla mina dar