• Bröllopstokiig

Hur stor är en benstomme?

Jag är osäker på mej själv och har en rätt dålig självbild, har alltid betraktat mej själv som tjock men ALLTID när jag frågar min blivande eller min mamma om jag är tjock rakt ut så säger de bara - nä du har bara kraftig benstomme och börjar prata om vädret. såg ett inlägg här som handlade om just det och jag undrar om det verkligen finns kraftiga benstommar? vad är benstommen och hur kraftig kan den vara egentligen, jag väger närmare 90 kilo till mina 165 cm kan det vara så i mitt fall att det beror på benstommen eller ljuger mamma och min blivande för mej för att inte göra mej lessen? Hjälp mej jag vill ställa dem mot väggen för jag anser att man måste vara ärlig mot sin blivande och sina barn.....

Kramisar *lessen* Vampyra

• Svar på tråden Hur stor är en benstomme?
  • Bröllopstokiig

"Man kan ju hålla med om att bra kondition är önskvärt för alla personer, men det innebär ju inte automatiskt att man är smal."

Jag har aldrig påstått att man automatiskt har bra kondition om man är smal. Kondition är en färskvara och måste underhållas, gäller både tjock som smal.

• Bröllopstokiig

Vampyra, vi gillar dig! Oavsett om du är underviktig, överviktig eller skitviktig!

*klafsar fram med maräng och rosa fluff upp till knäna och ger Vampyra en kram*

• Bröllopstokiig

Jag tycker Vampyra är skitviktig!!!

• Bröllopstokiig

Förgiftad Ellte ....

Kanske är jag både och! Budgeten är liten och laborationsmaterial kan man ju alltid behöva.

• Bröllopstokiig

Tina... men om jag personligen mår bättre om jag väger 110 så är väl det huvudsaken eller hur?

• Bröllopstokiig

Linda, är din hälsa inget viktigt? Det förstår du väl själv att 110 kg inte är någon idealvikt precis...

Om du skulle få traska i en vikt av 70 kg en dag, tror du inte att du skulle vilja se ut så då? Köpa snygga, trendiga kläder som sitter fint, inte bära tält som många överviktiga gör...?

Man måste ju känna sig klumpig om man väger över 100 kg, eller?

Förlåt om jag låter elak, har bara svårt att formuelera mina frågor på ett bra sätt. :(

• Bröllopstokiig

SandraP

Nej...jag har som sagt vägt 65 kilo och jag trivdes inte alls med det... jag vill väga 100-110 kilo, för jag trivs bäst med den vikten...jag behöver nämligen ha lite muskler (och muskler väger mer än fett) för att kunna bära upp mina 105 d...

• Bröllopstokiig

Men 105 d, det betyder ju mest att du är stor runt om... Okej att d-kupa är mycket men det är ju mest fett och brösten minskar ju om du går ner. Då behöver du alltså inte ha många kg för att bära upp dem. =) Förstår du mitt lilla resonemang?

Och ett kg fett är väl lika tungt som ett kg muskler? Men muskler tar mindre plats...

Bara din hälsa inte påverkas så!

• Bröllopstokiig

SandraP

Jag är stolt över mina bröst... och jag är stolt över mina extra kilon, jag har själv ätit mig till det... låt mig få vara nöjd med mig själv om jag är det...mår inte jag dåligt av det så fattar jag inte varför andra ska bry sig... Vill folk inte umgås med mig p g a hur jag ser ut, skitsamma.... folk får ta mig för den jag är...

• Bröllopstokiig

Ja, det förutsätter jag! Klart man ska se ut som man vill, var bara nyiken av mig. =)

Svar på tråden Hur stor är en benstomme?