• Bröllopstokiig

Hur stor är en benstomme?

Jag är osäker på mej själv och har en rätt dålig självbild, har alltid betraktat mej själv som tjock men ALLTID när jag frågar min blivande eller min mamma om jag är tjock rakt ut så säger de bara - nä du har bara kraftig benstomme och börjar prata om vädret. såg ett inlägg här som handlade om just det och jag undrar om det verkligen finns kraftiga benstommar? vad är benstommen och hur kraftig kan den vara egentligen, jag väger närmare 90 kilo till mina 165 cm kan det vara så i mitt fall att det beror på benstommen eller ljuger mamma och min blivande för mej för att inte göra mej lessen? Hjälp mej jag vill ställa dem mot väggen för jag anser att man måste vara ärlig mot sin blivande och sina barn.....

Kramisar *lessen* Vampyra

• Svar på tråden Hur stor är en benstomme?
  • Bröllopstokiig

Angående frågan om benstommens vikt:
    Jag har hört att benstommar inte väger säskilt mycket, 10 kg kanske. Och de kan ju inte skilja sig särskilt mycket åt från person till person heller?

• Bröllopstokiig

Singapore sling,

Såg din klänning i den tråden, guuud vad fin! Har inte bestämt mig än så jag har ej lagt upp min.

• Bröllopstokiig

Singapore Sling:

Så du är alltså modell då IRL?

*i*

• Bröllopstokiig

JP!

Nej, jag är inte modell. Däremot är jag ogift! ;P

• Bröllopstokiig

25 kg för en benstomme låter otroligt mycket. På vårt kontor var vi alla nyligen på hälsoprofil och våra benstommar vägde allt från 9-15 kg. Men sen är det ju oxå viktigt att kolla hur många % fett man har i förhållande till vikten.

• Bröllopstokiig

men vampyra, söta vampyra.
    tänk själv. du är 1 å 65 och väger 90 kilo. det klart att du är överviktig.

att sedan trivas med sin övervikt och bestämma sig för att bli av med den är ju nästa steg.

säg som cartman i south park: "I´m not fat, i´m big boned" om du vill men faktum kvartstår, benstommen är en del av din vikt...

länken som parusbrud lämnade var riktigt intressant, vetenskaplig och förklarande. men mera krut på " de psykologiska orsakerna", jag menar alla VET ju att det är dåligt med fett och bra med motion, det går ju inte att slingra sig hur man än vill...

gå ner i vikt nu så slipper din mamma ljuga för dig. och mät med måttband, det försvinner ca 1 cm/kilo i midjan!

• Bröllopstokiig

Oj, har inte varit här på jättelänge och nu när man kommer in så ser man att vissa tror att jag inte finns. Det är inte nog med att precis inse att man väger alldeles för mycket och att mamma ljugit mej rakt upp i ansiktet, vissa som går in här måste också kasta i ansiktet på mej att jag inte ´kan finnas för att mitt problem är så osannolikt. Nähä, om jag inte finns har jag alltså inget viktproblem då eller? Bra så slipper jag oroa mej för det iaf, mina valkar måste vara en synvilla då.

Jag tackar för hjälpen alla ni som svarat och fått mej att inse att jag faktiskt har ett problem!

Kramisar Vampyra

• Bröllopstokiig

Jag har fått svar från Livslustredaktionen! De kommer att ta upp min fråga i programmet 1/10! Å vad spännande!!

• Bröllopstokiig

Vampyra!
    *suck*
    Antar att det är mig du menar när jag ovan sade att jag trodde du och några andra var påhittade.
    Vad är det som sedan gör att du tolkar det som om jag inte tycker ditt problem är seriöst?
    Läs mitt första inlägg den 2002-09-06 16:51....

• Bröllopstokiig

Ikväll är det LIVSLUST!!!!! Spännande!!!!

• Bröllopstokiig

Vilken tid singapor sling? Är det med Scheinkmanis?

Svar på tråden Hur stor är en benstomme?