• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Amelia_82

Mastermind
    Saken är ju den att jag jobbar väldigt mycket så jag har ju något att sysselsätta mig med, men eftersom jag sitter i kassan i en livsmedelsbutik så ser jag mat dagarna i ända. Svårt att inte tänka på mat då, blir påmind hela tiden Du ska vara glad att du jobbar hemma, skulle jag oxå vija göra iaf den första tiden.

• Mastermind

Amelia_82 - Mjo.. :/ Det förståss. Hmm.. Klurigt, det där. Och inte blir det bättre av att jobba på lagret eller så. Bäst vore om du kunde "stänga av" tankarna på mat och se på maten som just varor, men det är ju svårt att ställa om, kan jag tänka mig. Du kan inte byta jobb, eller börja plugga? ;)

• Amelia_82

Mastermind
    Jag pluggar normala fall på högskolan, men har sommarlov nu därför jag jobbar. Men jag får väl försöka komma på nåt sätt. En grej som jag har kommit på, men som tyvärr inte funkar jämt det är om jag ser en kund köpa något onyttigt så tittar jag på den personen och tänker "om jag äter det så kommer jag att se ut som den personen". Tyvärr funkar inte detta om personen i fråga är smal, men ändå

• Amelia_82

Okej, då har man börjat om från dag 1 igen. Efter mina svullodagar så visar vågen detsamma som när jag började förra veckan. Kan alltså tacka CK att jag inte har gått upp iaf. Idag ska jag ner till Apoteket och inhandla ketossticks och munvatten, nu är det allvar som gäller Har även själv knåpat ihop en hemsida som Mastermind, kanske motiverar en att fortsätta då.

Hur går det för er andra då? Eller har ni alla semester

• Mastermind

Amelia_82 - Hoppas det går bra! :) Hur känns det hittills?

Har du någon adress till hemsidan? :)

• Amelia_82

Mastermind
    Än så länge inga problem =)Ha i åtanken att jag inte är så duktig på att göra hemsidor, men jag kommer nog att hålla på och utveckla den ju mer tiden går medlem.spray.se/form/

Lite kul att bara ha en så man kan hålla reda på resultaten.

• Suss1

Hej på er alla!

Jag har inte skrivit på länge, men det har inte gått så bra och jag har inte orkat skriva, men jag har följt er i alla fall

Jag kör sedan ett bra tag tillbaka på kombinerad kur och i början gick det bra, men nu är det precis som om inte kroppen vill/orkar mer. Jag går upp 3 hg och ner 4 hg upp 4 och ner 3 och så vidare....Jag står i princip på samma vikt sedan 3-4 veckor tillbaka. Det är ju bra att jag kan hålla vikten, men jag vill inte riktigt hålla den på denna nivå. Behöver tappa ca 8-9 kg till. Vet faktiskt inte hur jag ska göra. Min konsulent säger att jag kanske borde prova ren 1 vecka eller så, men det känns inte som jag orkar det just nu.
    Mastermind - du brukar alltid ha så mycket klokt att komma med. Har du några idéer?

Stor kram till er alla!
    Suss

• Mastermind

Amelia_82 - Äsch, det ser jättebra ut! :) Det är kul att någon annan också har en hemsida, började känna mig väldigt ensam.. ;)

Suss1 - Hmm. Svårt, det där. Det är bra att du kan hålla vikten, men samtidigt borde du ju gå ner i vikt vid kombinerad kur. Äter du för mycket, kanske? Motionerar för lite? Dricker för mycket (kaloridrycker, alltså )? Jag förmodar att du pratat med din konsulent om detta, vad har h*n att säga? För visst kan du gå över till ren kur, men du borde ju som sagt tappa även på kombinerad kur..

• Änglahund

Hej tjejer,

Jag började igen förra veckan, och skall egentligen inte väga mig förrän på måndag, men tjuvvägde idag och är nere på 95,1.
    Sakta men säkert.. Men just denna veckan i månaden är det svårt ;) så jag har kört 1 mål om dagen, men ändå försökt ha koll på vad jag stoppar i mig. Nu är ju bröllopet över så jag behöver inte oroa mig för att jag skall passa i klänningen längre, men jag skall ändå hålla igång - nu är vår smeksemester nästa mål (vet inte vad jag skall kalla det, smekmånad låter så fånigt!, vi är ju bara iväg 10 dagar!), då vill jag ha gått ner till 85, och det är i slutet av Augusti, så lite drygt 1½ månad kvar.
    Vi får se hur det går!

Suss1 - kul att du är tillbaka!
    Jag har haft svårt att komma igång igen med ren kur, och det ÄR svårt att göra det själv, utan någon att stötta dig. Därför är detta forumet bra, jag kommer in så ofta jag kan.
    Ett annat bra tips som jag kör med, och som funkar för mig är att ha ALLTID en vattenflaska med mig, ALLTID. och en veckotidning så jag kan lösa korsord (Hemmets Veckotidning är bra) eller min PDA så jag kan lägga solitaire.
    Då får jag tankarna på annat än mat och suget går över efter en stund.
    Eller gå ut en sväng?

Också, tänk på att om du är mer än 1.75 så skall du ta fyra påsar om dagen, inte tre. Det sa min konsulent åt mig eftersom jag tog bara 3 i början och fick "skäll"..

Kom igen nu!

• Amelia_82

Tack Mastermind!

Nu är jag iofs ingen expert Suss1 men kan du inte testa kör varannan dag då,varannan dag ren kur och varannan kombinerad...om du nu inte vlll köra helt ren. Tråkigt att höra att du inte går ner.

Svar på tråden Cambride forts... :-)