• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Amelia_82

Dag 6 på ren kur och jag failade =( Att det ska vara så himla svår=/ Valde inte den bästa veckan att börja eftersom jag har jobbat varje dag och då upp till 12 h. Det är väl bara att ta nya tag imorgon. Blir så besviken på mig själv, kan inte ens gå på ren kur utan att fuska.

En fråga: Går man ur ketosen om man intar upppiggande medel som koffeintabletter etc?

• Lollipoppsan

*puffar*

Är det ingen som vet om kolsyrat vatten är ok?

• Amelia_82

Lollipoppsan

I bladet som bekriver hur första veckan kan vara så står det att lite mineralvatten kan dämpa hungern. Sen hur mycket "lite" är kan jag inte svara på.

• Mastermind

Lollipoppsan - Enligt min konsulent så är det helt ok, sålänge man inte _bara_ dricker det.

Amelia_82 - Vad synd att det inte höll. Men bra att du inte ger upp, utan tänker försöka igen! :) Jag vet inte om koffeintabletter är ok, du kanske kan kolla med din konsulent?

• candy girl

Har precis kommit hem från jobbet och har jobbat hela helgen, är helt slut, funderar på att köpa mej en stegräknare, för så ont i fötterna jag har nu har jag aldrig haft innan, inte en lugn stund.

Mastermind- har varit inne på din sida och den var kanon bra, du är så duktig!! Tror verkligen att du kommer klara de!
    Jag skulle JÄTTE gärna börja nu helst redan igår men jag har inte pengar som läget är just nu, blir så sur!

Hur mycke har ni tränat och hur har ni tränat?
    min kusin har en orbitrec? som jag kan låna av henne, men jag vet ej om de funkar, gjorde inte de på henne men de ä kaqnske olika till olika människor( och om man använder den)
    hur lång tid tar det innan man får hem "varorna" när man har bestållt dem?

Lollipoppsan- du är kanon duktig! hur gjorde du för att gå ner så mycket på så kort tid?

nähä, nu måste ja gå o lägga mig börjar tidigt imon, ha de gött!

• Amelia_82

Mastermind
    Nej jag tänker inte ge upp, blev bara lite sur att jag hoppade ur ketosen (om jag nu hade hamnat där). Men jag är ledig på tis-tors så då behöver jag inte se en massa mat när jag jobbar utan kan koncentrera mig på CK och hoppa in i ketosen igen Jag har ingen konsulent, köper påsarna i en affär. Men om det är någon som vill vara snäll och fråga sin skulle det vara väldigt snällt. Skulle vilja inta upppiggande kosttilskott när jag tränar, går mycket lättare då.

candy girl
    Jag äger en Orbitrek och den fungerar som vilken crosstrainer som helst, den är kanon och fungerar....om man står och tränar på den

• Lollipoppsan

Ok tackar då ska jag köpa hem en loka direkt när jag slutar i morgon bitti. Om man dricker ½ liter om dagen så kan det ju inte göra ngt...

Candygirl
    Tckar... Jag vet inte hur jag kunde gå ner så mkt så fort. Det har bara varit så. Men det avstannar säkert snart Man har väl ngr bra veckor och ngr "tröga" så mina tröga kommer väl snart...

Amelia_82_
    Det var ju synd att du år, men du tänker ju ändå rätt. det är bara att ta nya tag. Det går bra ändå... Jag vet...

• Änglahund

Jahapp, då var det dags igen... :)
    Imorse stod vågen på 96,8kg så nu kör vi på igen.
    Var ute en runda med hunden imorse - 20 minuter relativt rask promenad, drack en jordgubbsshake och en stor kopp fänkålste som skall vara bra för matsmältningen ;)
    Sitter här på jobb nu med en 2liters flaska vatten som jag skall få i mig.
    Jag S K A L L ner till 91,8 tills den 26/7 - det är fem kilo. Jag har 2½ vecka på mig, så om jag kan hålla igång det här nu med att gå ut med hunden varje morgon och eftermiddag, så borde det gå. Nästa invägning sker på måndag!!

Candygirl, jag har också funderat på att skaffa en stegräknare - det finns ju sådana nu som "räknar" kalorier osv som du gör av med, så man kan ju nollställa den efter varje gång du är ute och går.

• Mastermind

candy girl - Tack så jättemycket! :D

Jag tränar inte direkt.. Jag promenerar en timme 4-5 ggr/veckan, men kommer succesivt trappa upp, ju mer jag går ner i vikt. :)

Amelia_82 - Jag kommer inte träffa min konsulent förrän den 2a aug. Men om det inte är socker i koffeintabletterna så borde det ju inte göra något, tycker jag. Kosttillskott vette tusan, dock.. CK är ju uppbyggt så att man täcker basbehoven; kosttillskott behövs ju inte, ur ren näringsmässig synvinkel. Och jag kan nog tänka mig att det kan rubba ketosen, faktiskt.

Änglahund - Det låter bra, fortsätter du sådär så ska det ju inte vara några problem att ta 5 kg. :) Tänk dock på att du ska få i dig 3 liter vatten, inte 2 (du har säkert redan tänkt på det, men iom att du skrev att du hade en 2-litersflaska så tänkte jag att det är nog bäst att jag säger till, utifall att.. ;)).

__

Imorgon är det dags för min vägning + ett nytt foto. :) Ville tjuvväga mig idag, men sambon ville inte ta ner vågen till mig. :( Fast det är väl lika bra, det är ändå jag som sagt till honom att ställa undan vågen där jag inte når. ;)

• Änglahund

Hej igen Mastermind!
    Gud, jag fattar inte hur du lyckas att hålla dig så benhårt hela vägen- jag är verkligen full av beundran!!

Och japp, det där med 3 liter vet jag om - jag har 2 litersflaskan på jobb, som jag nu snart har druckit upp redan, sen vet jag att jag behöver bara dricka 1 liter när jag är hemma sedan - lite lättare att ha koll på tycker jag :D

Ikväll blir det svamp å kycklingsoppa till middag! Här är det kallt å regnigt och jag vill bara äta :( kanske ingen höjdaridé att köra igång igen under lingonveckan.. Doh!

Svar på tråden Cambride forts... :-)