• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • pickolina

Amelia_82

Om du väger tex 75kg och 30% av dessa är fett så är det 22,5kg i fettmängd. Om du går ner till tex 70kg men fettmängden är densamma, dvs 22,5kg så har fettprocenten ökat rent procentuellt till dryga 32%.

Hängde du med???

Din våg visar alltså korrekt....

• pickolina

Amelia_82

Som sagt, än så länge är det enbart vätska du förlorar och eftersom detta visar sig som minkskad total vikt så ökar den oförändrade fettmängden i %

• Amelia_82

pickolina
    Ja självklart, vad dum jag är...så klart att det är så *kan man skylla på att man har för lite kolisar i kroppen *

• pickolina

Amelia_82

Jappz, det får man absolut skylla på! :D Kollisar är ju hjärnans bränsle så det är ju tom en väldigt bra och trolig ursäkt... ;) *fniss*

• Mastermind

Amelia_82 - Jag hade nog en startvikt som klådde dom flesta andras, också. ;) Men om man räknar bort första veckan så är mitt snitt 1,88 kg/veckan, och det är inte så mycket, faktiskt. Ibland kan jag bli lite ledsen över det, men samtidigt så är ju 1,88 kg bättre än 0 kg eller plus..

• Amelia_82

Mastermind
    Precis det är bättre än noll eller plus. För huvudsaken är ju att du gå ner och du kanske är precis som jag, behöver en diet med nolltolerans.

Ja men jag ställde mig ju på vågen imorse igen...kan inte stå emot Iaf trodde att minskningen skulle avta lite nu men icke minus 1.1 kilo sen igår så totalt på dessa 3 dagar 3.8 kilo, jag är helt lyrisk Bara 4 hg till det första delmålet, skumt att man kan ha så mycket vätska i sig..men nu hade varken fett% ökat eller vatten% minskat. Testade även om jag var i ketosfas och det stod att jag hade spår av det. Spelar det någon roll var i fasen man befinner sig?

• tes82

Hej hej

kul att de finns två fina hemsidor nu att titta på! va alla är duktiga!!!

inne på två veckor nu och vågen visar 89 så minus nio kg nu på två veckor,, (haha,,ja höll på att skriva 99,, huvudet hänger inte med riktigt) va länge sen ja vägde såhär lite ,,

men nog känns de allt lite knatigt att dricka CB nu när alla grillar o äter jordgubbar,,mums,,,,ja vill med ha=)!!!!ja börjar tröttna på drinkarna också,,verkligen tur att de bara är tre om dan annars skulle ja nog inte få i mej dem

är de bra att köpa såna där ketosstickor,,har inte vetat om att de fanns,, är de nå bra att ha tycker ni?

kram kram på er alla i sommarvärmen

• Amelia_82

tes82
    9 kilo på 2 veckor är ju strålande, bra jobbat

Ja visst blir man sugen på grillat,helst när man känner doften av det. Men men det är bara att tänka att man har det lite tråkigt just nu och man har hela livet på sig att äta, så vad gör några veckor/månader då. Kan lova att det är värt det i slutändan. Sen va min första dag så hemsk och jag inte vill uppleva den igen, så därför ska jag nu köra på i 4 veckor som beräknat.

Apropå ketosticks så är väl det inte nödvändigt, men jag köpte sådana för att se när jag befinner mig ketosen (för det är ju där man vill vara) sen så kan jag testa mig fram om jag kan dricka lightdrycker och tugga tuggummi utan att åka ur med hjälp av dom. Men det är ju en smaksak hur man vill göra.

Lycka till med din fortsatta vktminkning, har du klarat 2 veckor så kan du ju lika gärna köra hela vägen ut....

• Amelia_82

Hej hej! Dag 5 idag och det känns helt ok, lite apatisk så där Igår kväll tänkte jag på mat konstant tror jag, det var en massa program om mat på tv, reklam ja det dyker upp precis överallt. Nu ska jag cykla till jobbet och värmen har kommit tillbaka, det är jag inte lika glad över...tyckr den kan ligga på 25 grader och inte mera. Hoppas ni alla får en underbar dag!!!

Många kramar!

• Änglahund

Wohoo, invägning idag!
    Resultat 95kg = -1,8kg sedan förra måndagen.

Sakta men säkert... :D

Svar på tråden Cambride forts... :-)