• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Lollipoppsan

Hej hej

Vägning idag. Vågen står nu på 92 kg...

Så det e -22 kg på 7 veckor.

Känner faktiskt mig lite stolt över mig själv. Nu sista veckan så har folk runt omkring (som inte vet om att jag dricker) börjat kommentera att jag ser "smalare" ut, så det känns ju bra

Ska inte väga mig på 2 veckor nu då jag har lite ledigt en vecka och ska åka bort. vill inte använda ngn annan våg än min egen...

Ha det gott

Kramizzar till er alla

• maj-07

HEj Allihopa!
    JAg går in på dag 7 på ren kur i morgon men idag vägde jag mig o vågen visar bara -1,7kg, varfölr har jag gått ner så lite:(

• diamondgirl

till maj-07:

1.Dricker du tillräckligt med vatten????

2. Hur mycket väger du idag och vad vill du väga när övervikten är som "bortblåst"?

Själv började jag på kombinerad för 12 dagar sedan (pga möhippa och semesterhelg i Gbg, men innan det först ren kur i 11 dagar) och nu är jag tillbaka på ren kur igen i 3 veckor, mitt mål att jag ska klara resterande på ren kur och därefter gå över till kominerad med tallriksmodell och vad det innebär... :)

Min startvikt var 81 kg för 3 veckor sedan, första veckan gick jag ner 3,3 kg, vecka 2 - 1 kg, och i fredags var jag nere på 76 kg (alltså - 5 kg), imorse var vågen på 77,3 och för ca 10 min sedan på 76,4 kg.....

Försök att inte stirra dig blind på hur mycket övervikt du gått ner på dessa 7 dagar, titta framåt och fokusera på vart du vill för dit kommer du att nå!!!

Hur mycket man går ner är helt och hållet individuellt, kolla exempelvis på mastermind som har ett snitt på ca 1,88 kg / vecka - eller lollipopsan som gått ner 22 kg på 7 veckor = snitt på 3,14 kg /vecka, alla våra kroppar är olika, att du gått ner 1,7 kg första veckan tycker jag är bra, tänk om det bara stått stilla?

Dricker du light saft?

Hur mycket vatten dricker du per dag?

Dricker du 1 liter i taget eller sprider du ut "drickandet" över hela dagen?

Motionerar du något?

Tuggumin?

Kämpa på, du fixar detta!!!

:)

• maj-07

Jag dricker lite funlight. Jag dricker de vatten som jag ska.
    jag vägde 95,8 när jag började o e ca 165 lång. tänkt gå ner 15 kg, ja jag hoppas att det kommer bli fler kilon nästa vecka, vad duktig du är:D:D

• diamondgirl

Hej maj - 07!

Hoppa över funlighten - det är där du har boven i dramat!!!!

När jag tycker att det är jobbigt, som idag då jag är tillbaka på sk dag 1 igen.... :( så dricker jag lite kolsyrat vatten smaksatt med citron/lime (upptappad med smak).

Om jag inte minns helt fel så var det mastermind som skrev om detta på forumet gällande funlight, det finns någon "jada"? dryck som är ok att dricka för oss CB:are (fråga din konsulent), men funlight har någon ingrediens som inte är så bra gällande CB (jag minns tyvärr ej 100% var det var, bara att funlight var "one big no no").

Jag tycker att du är duktig, du har klarat 7 dagar "ren kur" och drukit "lite" funlight, kör nu stenhårt denna vecka, hoppa över funlighten - du kommer att se skillnad på vågen dag 14!!!!! Jag lovar!

Önskar er alla en bra dag!!!!!

:)

• maj-07

tack så mycket! då ska jag försöka att inte dricka funlight:D:D:D

• Lollipoppsan

maj-o7
    fun-light har inget socker men en massa aspartan (sötningsmedel)i. Jada-light (som är ett pulver du blandar i vattnet, smakar som saft) har heller inget socker och endast spår av aspartan...

Din konsulent har jada-light, fråga.
    Det finns 6 smaker om jag minns rätt.

Jobba på, du är jätteduktig. Vissa veckor går man ner mycket och vissa veckor så går man inte ner så mycket. Men 1.7 kg är ändå jättebra.

Kämpa på
    Kramiz

• Mastermind

Jag körde på Fun Light dom första tre veckorna eller så. Och då menar jag _endast_ Fun Light, inget rent vatten. Min konsulent sa att Fun Light var ok, likadant som Jada (som dom säljer), men att man ändå ska dricka mer vatten än saft. Efter tre veckor ströp jag saften och körde på endast rent vatten, men förutom en pytteliten större viktnedgång veckan efter (slump?) så är det ingen större skillnad. Så jag är inte lika säker på att det är Fun Lighten som är problemet.. Har du kollat med din konsulent? Vad säger h*n?

• maj-07

men e 1,7 kg lite för ren kur för en vecka? min konsulent e på semester, min konsulent e min kompis... dock inte jätte nära vänner

• Lollipoppsan

maj-07

Jag tycker inte att 1.7 är för lite för 6 dagar. det låter kanske lite jämfört med vissa (speciellt första veckan för mastermind ) Men det är alltid individuellt hur kroppen reagerar. Du ska se att du går ner mer nästa vecka...

Mastermind

Jag vet inte heller om det har ngn betydelse om man dricker fun light saft eller inte, men min konsulent sa blankt nej till det i alla fall (kan ju va för att dom vill sälja jada).
    Det känns i alla fall "bättre" att låta bli. Känner sig lite "nyttigare då". Men tror egentligen inte att det gör skillnad såvidare man inte bara dricker det...

Svar på tråden Cambride forts... :-)