• *Vårblomma*

Cambride forts... :-)

Hej tjejer!!

Nu fortsätter vi här...

Styrke-kram!!

• Svar på tråden Cambride forts... :-)
  • Mastermind

september bride - Gud vad kul att det fungerar för dig! :D Det är ju ändå tiden efter CK som är den viktigaste..

Lollipoppsan & tes82 - Grattis till er båda! :D Visst är det kul att se siffrorna ticka neråt? :) Jag ska förresten inte gifta mig heller (inte förrän om två år), så jag är inte här pga den anledningen heller. Fastnade här 2003 efter att jag smygit runt som tärna åt min syster. ;)

• candy girl

Hej! skriver nu mitt första inlägg efter att har läst alla era inlägg, vill bara säga hur duktiga ni är. visste först inte om jag fick skriva här pga att ja inte ska gifta mej men såg sen att det var fler som inte ska de( inte än iaf). ställde på vågen igår och trodde inte att ja vägde så mycket, skänns nästan jobbigt att *säga* det men men vågen hamnade på 130kg. ska börja me CB men tror inte de blir förräns slutet av augusti, lite tomt i plånboken just nu. så det är kanske lite tidigt att börja skriva nu men är nästan som beroende av denna sidan. nä nu blev det nog lite för långt, skulle kunna skriva ännu mer men får sluta nu,

• candy girl

okej, de blev lite konstigt ikonen skulle inte sitta där, den skulle sitta efter vikten, fattar inte riktigt hur man gör smileysen.

• candy girl

okej,börjar nästan bli lite pinsamt nu har bara några frågor, hoppas någon kan hjälpa mig med de,

hur mycket ska man väga när man är ca:175cm lång? jag skulle vilja gå ner 60kg, då skulle ja hamna på ca: 70kg, de ä la okej.

Hur lång tid tror ni det kan ta innan man går mer 70kg?

hur mycket har ni gått ner på 1 månad och under tiden? det har ni säkert redan skrivit men jag har glömt de, minnet är inte de bästa hos mej

nähe, nu ska jag iväg en sväng, men vi kommer nog höras ganska snart igen, ha det så gott!

• Mastermind

candy girl - Vad kul, då väger vi lika! :D Vad jag gick ner första månaden och hittills hittar du på min viktsida; medlem.spray.se/viktigt/

Enligt BMI så är ungefär 61-77 en bra vikt för dig, så 70 låter ju utmärkt. :) Jag har själv räknat med en viktnedgång på ca 10 kg/månad (snabbare i början, saktare mot slutet), så det blir 7 månader för dig om du tänker likadant. Men det kan vara jobbigt att tackla direkt, så det är lättare om man tänker i delmål, vart 5e-10e kilo. :) Jag planerar själv att hålla på i totalt ett år (gärna kortare tid om det går, såklart; ska ner minst 90 kg totalt, har minskat 30 hittills), och det är inte kul att tänka så, utan roligare att tänka "på min sambos födelsedag kommer jag väga..", "när skolan startar igen så väger jag..", "jag kommer väga si och så på min halloweenfest" och "på julafton kommer jag väga..". :) Det gör det MYCKET lättare att acceptera då.

Men säg att det kommer ta ungefär ett halvår för dig, så får du en rätt bra tidsrymd. Tänk såhär, ifall det känns som lång tid: Är det värt att "offra" 6 mån av ditt liv för att må bra resten av livet? Och hur hade du egentligen mått (och vägt) efter ett halvår _utan_ Cambridge?

Har du inget speciellt du väntar ut nu över sommaren (födelsedag eller så), så tycker jag att du ska börja så fort som möjligt; det gäller att sätta igång när man är motiverad. :) Och startar du nu istället för om 1½ mån så är du klar 1½ mån tidigare.. ;) Kanske lagom till jul, så du kan börja trappa upp då? :)

• Amelia_82

Jag behöver lite goda råd=/ Jag sitter i kassan i en stor livsmedelsbutik och ser alltså mat och godis dagarna i ända och det hjälper inte att jag nu arbetar mellan 6-7 dagar i veckan. Tankar om mat och annat onyttigt dyker konstant upp i huvudet och jag finner det otroligt svårt att inte tänka på det när jag ser det framför mig hela tiden=( Vad ska man göra/tänka?

• tes82

hej igen!
    måste börja med att säga att ja tycker alla är så duktiga med CB och viktnedgångarna!!! och tack för era välkommshällsnigar,de värmer=)

nu har ja precis kommit hem från en kompis och där satt alla och drack öl och åt annat gott,,gaah,,va sugen man blir :S den här dan (dag 6) är den första för mejj som känns jobbig,, men de SKA ordna sej,, inte värt att ge upp,, har köpt mjölkdrinkar för en månad så;)

amelia-82 jag vet hur det känns,,såå svårt för mej med att sluta tänka på mat och sånt,,känns helt otroligt hur svårt det är att ändra tankesätt!!

ni som hållt på med kuren längre,,har ert tankesätt börjat ändras eller tänker ni lika mkt på mat som jag gör:) ??

kram och gonatt!

• Lollipoppsan

Candygirl -

Hej Välkommen. Hoppas du kommer igång snabbt för det gäller att börja när motivationen är som bäst (som Mastermind sa)... Jag startade på 114 kg och står nu på 95. Jag har hållit på 9 ½ vecka men 4 veckor går bort då jag "avbröt" min kur och nollade de veckorna. Så -19 kg på 5 ½ vecka har jag gått ner, än så länge... Vill ner till 60-65 tror jag. Svårt att veta.

Tes82 -
    Mitt "sug" är inte alls lika stort längre som det var i början. Tankesättet ändras med tiden och man kommer till den punkten då man helt enkelt inte tycker att det är värt det. Vänta bara så ska du se...

Om ni ändå blir "sugna" på ngt annat än era drinkar och vatten så kan jag varmt rekommendera jada-light dryckerna (speciellt persika och ananas). Det blandat i isvatten en varm sommardag.... mums va gott

Förresten så tillhör jag en av de (få) härinne som har "fuskat" då och då (visserligen i början men ändå) och ändå gått ner en hel del... bara så ni vet. så om ni skulle trilla dit så ge för allt i världen inte upp... Det är bara att ta nya tag så fort det är dags för nästa drink...

Det absolut viktigaste för att lyckat är MOTIAVTIONEN... Har ni inte den eller "tappar" den och inte hittar den så blir det svårt att lyckas med detta. Man måste ha bestämt sig...

Nä de va ju f-siken va jag babblar på. Kanske skulle återgå till mitt arbete nu...
    Nä förresten jag loggade ju in för att ställa en fråga (inte för att svara på alla andras )

Jag är så himla sugen på kolsyrat vatten typ Loka eller Ramlösa, är det ok att dricka det. har aldrig tänkt på det förut, men det borde det väl vara eller?

Ja ja
    Ha det gott alla. nu ska jag snart gå och sova...

• Lollipoppsan

Det Skulle givetvis vara MOTIVATIONEN och inget annat... Undrar om man börjar bli lite trött nu kanske...

• nattens drottning75

Idag ska jag börja med ren kur igen och jag hoppas att det går bättre än förra gången. Jag väger nu 93kg (har gått upp 2,5kg).

Svar på tråden Cambride forts... :-)