Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Här är ett till forumsarkiv, förresten: www.viktklubben.net/forum%2021/tradar.asp :D
Halloj alla tjejer
Nu var 3:e dagen avslutad. Har nog varit lite hungrig idag men det har gått ändå.
Har provat en jordgubbs-drink idag men det var inget för mig. Jag håller mig till mint-chokladen. Det är den enda jag tycker om nu.
Har faktiskt köpt ett gäng jada-light pkt. Ananas och persika var faktiskt väldigt goda. Väldigt bra om man e sugen på ngt, och ngn gång så tröttnar man ju på bara vatten... Eller?
Mastermind-
Har för mig att ni har diskuterat ketos-stickor här förr men är för lat (ha ha) för att å igenom allt.
Var köpte man dom någonstanns. Jag har kollat på mitt apotek men jag hittade det inte (letade kanske inte tillräckligt)...
Hur mkt krävs för att man ska komma ur ketosen (kan man äta ngt alls) och hur lång tid tar det innan man kommer in i det igen?
Inte för att jag har tänkt äta inom snart men det kan va kul att veta...
Mastermind -Du skulle väl göra en konsultation hos en plastikkirurg längre fram va? Har du planerat var ngnstanns? E lite nyfiken på det själv. (Det kommer väl hänga lite här och där när man e färdig)
En sak till bara sen ska jag ge mig...
Går det lika bra att pressa/passera grönsaker och frukt (i en juicepress) och dricka det istället för att äta det helt?
Jag äter nämnligen inga grönsaker och inga frukter (har tyvärr inte gjort det sen jag var 4). Jag vill ju gärna få i mig nädvändiga näringsämnen...
Funderar lite på det för "framtiden" när man ska börja äta igen. Försöker börja ställa om tanken redan nu på vad man ska och inte ska äta.
Men jag har en känlsa av att vi kommer att diskutera det lite längre fram när vi är närmare våra mål...
Usch ibland bara maler man på, men här känns det som man får/kan göra det i alla fall...
Kramizzar till er alla
Lollipoppsan - Stickorna heter Keto-Diabur-Test 5000. Man testar både glykos och ketos med dem. :)
Efter att ha läst igenom båda CK-forumsarkiven så känner jag mig lite som en expert. ;) Men hur mycket man kan äta utan att falla ur ketosen är helt individuellt; vissa klarar inte ens av tuggummin, andra kan äta ett helt mål mat.
Jag kollat lite plastikkirurger, men har inte bestämt mig vart jag vill gå än. Men förmodligen Skåne, eller Sthlm. När man kollar på fotona vissa har så ser några ut att vara duktiga på magar, andra på bröst, etc. Det verkar vara svårt att hitta någon som kan göra allt snyggt, så jag kanske opererar mig på lite olika ställen. :)
CK rekommenderar inte frukt och grönsaker i så stor utsträckning, så jag tror inte du behöver oroa dig. ;) När du väl gått över till kombinerad kur och är orolig för att du inte får i dig alla vitaminer och mineraler så finns ju alltid multivitamin. :)
Mastermind
Tack för dina snabba svar. Ja, jag kan ju alltid äta multivitamin-tabletter
Jag hoppas man kan hitta ngn bra plastik-klinik i Skåne men annars får det bli Stockholm. Har inte kollat upp vilka som finns riktigt, tänkte bara att du kanske hade bestämt dig.
Om man kan (om dom är duktiga på allt alltså) så gör man ju helst allt man vill göra på ett och samma ställe så kanske man kan få det billigare, vem vet.
Men man får vänta och se vad man behöver "fixa" till.
Förhoppningsvis så "dras" allting tillbaka i och med viktnedgången och så är allt perfekt sen.
Önsketänkande va...
Nä, jag tänker väl först och främst på magen och brösten (ev armarna). Måste kolla upp hur mkt det kan tänkas kosta...
Men man får vänta och se... Men som sagt det är väl oxå ngt som vi kommer att diskutera längre fram.
Kramiz
Lollipoppsan - Jag tycker akademikliniken.se i Sthlm verkar göra ett bra jobb, men dom är typ dom dyraste jag sett.. :/ Får väl spela Bingolotto i höst och hoppas på det bästa. ;)
Ja, det är så himla svårt att säga vad man vill fixa till redan nu. Drömscenariot vore ju såklart att slippa operation (liiite häng är ok, men inte så att det ser ut som om man är 12-barnsmamma ;)). Men dom ställena jag tror kan bli aktuella för min del är överarmarna, brösten, rygg/mage (stor bukplastik) samt låren. Så för att vara "på den säkra sidan" så räknar jag på dom operationerna, sålänge. Och det rör sig lätt om 100.000-150.000 kr.. :(
Mastermind
Ja lite häng kommer inte störa mig men väntar väl mig att vissa ställen kommer vara väldigt "hängiga".
(Låren har jag inte ens tänkt på men det kommer kanske att behövas där oxå..
Ja ja...)
Jag får väl börja spela lite mer på poker o försöka vinna ngr turneringar och kanske köpa lite trisslotter...
Jag har läst lite om akademikliniken, dom verkar jättebra men usch med pengar...
Jaja det e bara att börja spara...
Men det e ju en investering för livet (om man inte går upp en massa igen förstås. Men det har jag absolut inga tankar på att göra... Nu ska jag FÖRBLI "smal")
Vet inte hur mkt jag skulle vilja väga. Vill inte bli smal som en pinne. Det skulle inte vara jag. Men man får väl se efterhand och stanna när man känner sig nöjd. Kanske runt 65? Kanske ska tillägga att jag är en kortis. Endast 160 lång...
Bla Bla Bla Bla Usch va jag maler idag igen...
-:D
Mastermind
Förresten kom att tänka på en sak till...
Va det du som sysslar med hår?
Du gör hårförlängingar och sånt. Jobbar du med det eller gör du det bara på dig själv eller kompisar? Funderar på att ha det när jag ska gå å bröllop i september.
Vad kostar en hårförlängning egentligen?
Du bodde i Skåne va?
Behöver inte säga var men vi kanske inte bor så långt ifrån varandra.
(bor ca 10 mil rån Malmö)
Kramiz
Usch, så trött jag blir! Mitt internet lägger av i några sekunder här och där, så när jag skulle skicka mitt gamla inlägg så la det av, och när jag backade så var inlägget borta. :(
Så jag ändrar och förkortar inlägget;
Jo, det är väldigt svårt att veta vad man vill sluta på innan man ens är i närheten. ;) Mitt officiella slutmål är 70 kg (med CK, sen tänkte jag ju operera bort några kg och gå ner några på kombinerad kur och så), men jag måste säga att siffran 59 lockar väldigt mycket. ;) Jag är 1,66 m. Har egentligen också svårt att se mig själv som "smal", även om jag vägt 65 kg som minst (för 9 år sedan).
Jepp, jag gör förlängningar. Studerar vanligtvis, och arbetar med hår på sidan om sen två år tillbaka. :) Om du vill kolla på min hemsida så kan du ge mig din mail (min mail innehåller mitt namn, som jag inte vill ge ut än), så mailar jag adressen till dig. :) Enklast så.
Mastermind
Va jobbigt när datan gör så.
Mitt internet har inte krånglat en enda gång sedan jag skaffade mitt bredband... Jippi (hade vanligt modem förr och jag blev sååååå trött på det när det hängde sig) Vet att bredband oxå kan göra det men har haft tur än så länge alla fall...
Tack tack kollar gärna in din hemsida
min mail är: sunshine_82_@hotmail.com
Vi har bredband L från ComHem, men det har aldrig gjort såhär innan. :(
Skickat! :)