Cambride forts... :-)
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Hej tjejer!!
Nu fortsätter vi här...
Styrke-kram!!
Nattens drottning 75 - Åhhhh jag blir så himla arg när din kompis som säger att du kommer att gå upp allt. Jag har själv varit i liknande sits. Innan jag började med CB så var det en tjej på mitt job som satt med sina soppor på lunchen och alla var på henne och sa ungefär samma sak - att hon kommer att gå upp allt igen, börja äta ordentligt istället, rör på dig mera etc etc...Jag blev så himla ledsen när alla hackade på henne så när jag började med CB så orkade jag inte sitta i lunchrummet utan tog min soppa och satte mig ensam. Det ska inte behöva vara så här, men jag orkar inte höra deras hackande. Ingen vet idag att jag äter CB. Nu går jag ju inte på ren kur längre så jag äter lunchmaten och tar mina soppor till frukost&middag istället.
Vi är nog lite lika du & jag för jag har också svårt att låta bli kylskåpet på kvällarna. Äter du dina soppor jämt fördelade över dagen. Jag har märkt att om jag äter min sista soppa ganska sent så har jag inte samma sug till kylen som vanligt. När jag kör Ren så äter jag mina soppor ungefär klockan 10, 16 & 20. Kanske att du kan laborera lite med tiderna?
Det är svårt att motstå mat, men man måste försöka tänka att man avstår från mat i några månader - det är ju inte för evigt.
Gå du på Ren kur? Kanske en kombinerad vore något istället?
Jag körde ren kur i endast 2 veckor. Sedan skulle jag på bröllop, tjejmiddag, 40-års-fest etc så jag bröt den rena ganska tidigt. Gick under dessa 2 veckor ner 4.3 kg och när jag började kombinera låg minskningen mellan 0.7 och 1.5 kg /vecka sä även en kombinerad ger bra resultat!
Vår stora dröm kommer att bli sann om vi bara kämpar. Ingenting är gratis, man måste ligga i, men tillsammans fixar vi detta. Jag tror på mig själv och det måste vi alla göra!
Stor kram!
Suss
Sussi1
Tack för ditt stöd.
Jag tar min mina soppar på följande tider 09:30, 13:30 och 17:30. Jag ska ändra så att jag tar min sista soppa senare, kanske klockan 19:00. Hoppas att det hjälper att minska suget på kvällarna.
Gud vad jag skäms över mig själv, jag satt uppe igår och deppade och tyckte synd om mig själv för att jag är överviktig och missbrukar mat. Jag gick in i andra trådar och läste eftersom jag inte kunde sova, läste om en tjej som hade fått besked att hon har fått bröst cancer. Hon kunde inte heller sova och var tvungen att skriva av sig. Hon och hennes sambo ska gifta sig snart och vill skaffa ett syskon åt deras 1 ½ årige son, men eftersom hon ska operera sig kanske hennes planer inte blir av. Hon visste inte vad hon skulle göra och ville ha råd?
Jag tyckte att mina små problem inte var något framför hennes problem.
Nu måste jag börja skärpa mig, det finns så många där ute som mår mycket sämre än mig men som fortsätter att kämpa för det som dom tror på.
Jag vägde mig på morgonen och vågen visade 90,5 kg, jag har inte gått upp något (gud vad skönt). Jag ska börja med ren kur idag igen och klarar jag inte det den här gången ska jag gå över till kombinerad kur.
Tack tjejer för att ni finns.
nattens drottning75 - Du kanske kan kombinera Cambridge med OA - Anonyma Överätare? Eller bara gå över til OA, så du får bukt med ditt matmissbruk? Där lär du ju få stöd, iaf! Här är adressen, om du vill läsa mer: www.oa.org/all_about_meetings.htm (välj själv vilken stad som är närmast dig)
Men om du inte vill ge upp CK så kanske du kan gå till din konsulent oftare? Varje, varannan dag, i början? Eller maila henne? Eller var det hon som skulle vara på semester nu? *dålig minne*
mastermind
Tack för att du alltid finns där när jag behöver någon. Jag kommer bara att träffa min konsulent två gånger i månaden eftersom hon kommer att var bort rest mycket under sommaren. Jag vill inte ge upp cambridge det känns som det här är min sista chans att bli normalviktig.
Men kolla upp OA, och kolla närmsta konsulent förutom din egen, och kolla om hon kan bli din "tillfälliga" konsulent (om hon bor för långt bort kan ni ju ha kontakt via mail). Och kolla in i cambridgeforumet jag länkade till inatt. :)
Nattens Drottning75- hur lång är du?
Min konsulent sa att om du är mer än 175cm så skall du ta fyra "shakar" om dagen, inte tre.
Jag står nu på 95,9kg och har slarvat rätt rejält över bröllopet (Nu är jag Mrs T, hurraaaaa!)
Änglahund
Grattis ännu en gång.
Jag är bara 1,62 cm.
Jag tror att jag tar min sista soppa förtidigt, redan 17:30. Jag ska prova att göra som sussi1 skrev, att ta sista soppan senare. Jag dricker inte heller vatten efter klockan 20:00, fast jag är uppe till klockan 02:00 på natten. Det kan vara svaret på varför jag blir så vrål hungrig på kvällarna. om inte det här hjälper går jag över till kombinerad kur.
Mastermind
Jag ska höra med min konsulent om vi kan ha telefon kontakt en gång i veckan. Hon kommer att vara i Sverige under hela sommaren, så det blir inga dyra samtal. Hon är jätte bra och vi har väldigt bra kontakt med varandra. Jag var inne och tittade på anonyma överätares hemsida, hemsidan var på engelska , och min engelska är inte så bra, men jag ska fundera på det. Var även inne på cambridgeforumet ochläste lite, blev väldigt imponerad av en som gick ner över 30 kg på 12 veckor.
Tack ännu en gång tjejer för att ni finns.
Även fast vi inte känner varandra så får jag mer stöd och hjälp av er än mina vänner.
Skrev fel det var 29 kg hon gick ner på 12 veckor och inte över 30 kg.
nd75 - Här har du iaf alla möten i hela Sverige, så du kan ju gå förbi det närmast dig och be om papper och info och sådär. :)
www.oa.org/all_about_meetings_results.htm&Country=SWEDEN&countryPulldown=all_about_meetings.htm%3Fcountry%3DSWEDEN%23intl&city=&day=&Submit2=Search
Tänkte bara säga att jag sitter här med tomatsoppan nu. :) Var hos min konsulent idag och köpte för 5 veckor till eftersom hon har semester i 5 veckor nu. Och jag fick vänta i en timme pga kön! Hursomhelst; hon hade inte tagit in tomat, men hade en varuprov som jag fick. :) Och efter några provklunkar kan jag konstatera att den var lite väl blaskig (ska nog bara blanda med 2 eller 2,5 dl och inte 3 dl) och lite, lite intetsägande. Eller så är det för att jag är van vid att krydda alla mina soppor. ;) Hade i lite basilika, men jag får experimentera lite mer nästa gång jag går dit (ifall hon köpt in tomat då). För det var iaf skönt med en ny smak, såhär 10 veckor med dom gamla. :D