• Briderella

Vår dag...070707...#2

Startar snabbt upp en ny tråd...såg att den gamla snart lägger ner.

• Svar på tråden Vår dag...070707...#2
  • Gerda

The

Ja, priset för din klänning känns helt ok! Det är ca. den summan vi lägger på min med, fast helst mindre ;)

I inbjudan kommer vi att ha: ibjudan (såklart) och informationsblad/bra att veta till bröllopet.

Min klänning... tja... det lutar åt en BariJay... men vilken blir en hemlighet än så länge ;)

• Fru The

Gerda

Vad mer exakt kommer ni ha med på informationsbladen?

Vi fick just reda på att den folkmusik-grupp som vi har frågat om spelning vill åka de 67 mil till oss för att spela, bara de kan nästa år! Jippi säger vi!!

Vill också få ner klänningspriset något. Har räknat på 4000kr för säkerhets skull. Vet inte ännu vad det kostar att lägga upp klänningen och korta axelbanden. Men känner en sömmerska som jag kanske kan få lite billigare hos.

• Blivande brud 07

Vi har tänkt gifta oss 070707 vi med. HAr alla ni redan bokat kyrka?

• Fru The

Japp här är kyrkan bokad!

Vart tog förresten listan på alla par härinne med kyrka/ort och tid vägen? Nån som har den så vi kan fylla på`?

• Sanasol

Mmm, bokat här med!

Listan var nog i en gammal tråd...

vi kan ju göra en ny!!

Sanasol, Frösö kyrka 15.00, Stockesalen.

• Fru The

The, Ytterby kyrka 15.00, Kungälv.

• Fru The

Någon som ska fota sig innan bröllopet och vilken tid är då bokad? Hur lång tid tar fotograferingen?

• Dalabrud-07

The, Ytterby kyrka 15.00, Kungälv.
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka kl:??

• Sanasol

The

Vi kommer fotas en timma innan vigseln, sedan är han med oss under vigseln, på kyrkbacken, tar lite fler porträtt efter vigseln och fotar sedan vår ankomst till festen! :)

• Gerda

Injbjudan
    OSA datum

Bifogat blad (ett mindre vykort är det tänkt)

Hemsideadreass (med mer info)
    Allergier o specialkost
    Karta att ta sig dit/adress

Eftersom vårt bröllop går ut på att träffas och äta ;) så är det inte mkt mer vi skriver med inbjudan. Om släktingar fr USA kommer så ger vi mer besked via tel, resten bor i samma stad så det blir inga andra långväga gäster. Vi förväntar inga långa tal eller spex från gästerna, utan mer trevlig stämning och sånt som kommer "bara så där" för sådana är våra gäster.

Så roligt att ni får det bandet ni önskar er! Å så häftigt att de vill komma så långvägars!

Har ni särskilda önskemål på fotograf etc så tycker jag att det bara är att boka på - skulle de säga att det är förtidigt så säger de ju till när det går att boka.

Vi hade tänkt trubadur från brudskål och under middagen, sedan en DJ. Men nu blir det ju så att vi har en liten själva... och funderar på att ändra om till en lugnare, kanske ett 3-manna band - där det kan spelas up-tempo låtar men även lugnare om feststämningen skulle bli sådan.

Svar på tråden Vår dag...070707...#2