• Briderella

Vår dag...070707...#2

Startar snabbt upp en ny tråd...såg att den gamla snart lägger ner.

• Svar på tråden Vår dag...070707...#2
  • Fru The

Detta har vi klart:

*Kyrka bokad (har dock ingen präst ännu)

*Festlokal bokad

*Klänning utprovad, men ska prova mer! :)

*Brudskor köpta

*Kostym till min blivande ska sys upp i Singapore i september.

*Gästbok köpt (Minnesbok)

*Tiara köpt

*Tärna och marskalk tillfrågad, tärnan tveksam, marskalken tackat ja.

*Solist tillfrågad och tackat ja

*Präliminär budget satt

*Gästlista skriven ev. nån förändring

*Inbjudningskort köpta

*Placeringskort gjorda. Dock inte skrivna.

*Brudbukett uttittad.

*Smycken köpta till bruden.

*Kyrkblad gjorda, så långt det är möjligt. Får ju kolla med prästen att allt är okej.

*Festprogrammet håller vi så smått på med. Ramar lagda, innehållet under bearbetning.

*Vigselring till mig är köpt. Min blivandes uttittad.

*Fotograf bokad

Något som jag har glömt? Tror det var allt just nu..

Hur går det för er andra?

• TheBride

Hej Gerda, såg dina skrivmaskintecken! Är du också norska?

• Dalabrud-07

Miss Tess: Jag har beställt dom på en reklamfirma i Hedemora.

Oj, vad Gabbies och The har hunnit med mycket! Jag tyckte att jag kommit långt som beställt alla trycksaker

• Fru The

Dalabrud: Behöver man beställa trycksaker?? Tycker det är kul att göra en del själv. Kommer nyttja skrivaren i alla fall. Fast kanske beror det mest på att vi behöver hålla nere kostnaderna??!

Jo. Nu vet jag vad jag glömde på min lista.

*Present till tärna och marskalk köpta

• Dalabrud-07

The - nej, man behöver inte beställa trycksaker. Det är väl upp till var och en hur mycket man kan och vill göra själv. Nu jobbar jag väldigt mycket och har inte det tålamodet att sitta och pilla med något sådant, så i vårat fall var det självklart att beställa allt, så slipper vi hålla på själva. Nu kommer jag att göra vissa saker själv iallafall, tex klistra ihop 2 olika sorters papper till placeringskorten, klippa till och vika dom - inte så avancerat eller tidskrävande .
    Har inte fått något pris på det hela än, men det är helt klart värt varenda öre tycker vi!
    Sen är jag jätteinmponerad av alla som orkar och har tid till att göra sånt själv - men jag är inte en sån "typ"

• Fru The

Dalabrud-07 > Jättekul att du/ni har haft råd att lägga pengar på att beställa trycksaker. Våra inbjudningskort har vi köpt i en vanlig bokaffär. Det räcker för oss.

Att jag valde att göra placeringskorten då det var ganska enkelt och lite kul med något pyssel. Dessutom så blev det mycket billigare. Vilket vi gillade.

• TheBride

Jag har inte kommit så långt ännu, men detta har vi klart:

*Kyrka bokad (har dock ingen präst ännu)

*Festlokal bokad

*Klänning köpt, måste sys till lite, + att jag vill kunna fästa upp släpet där bak!

*Kostym till min blivande hyr vi

*Krona ska jag tillverka av pärlor och silvertråd

*Tärna och marskalk utpekade, båda tackat ja.(Brudens syster, brudgummens bror)

*Preliminär budget satt, och överskriden...

*Gästlista skriven ev. nån förändring

*Kompis med blomsterkurs ombedd att göra brudbukett, men har bett om betänketid.

*Catering bokad, men har ej bestämt meny

*Bandet är inspanat men ej bokat

• Fru The

Hur många dagar är det kvar egentligen innan våra bröllop går av stapeln? Nån som har räknat ut det? Det är väl snart dags att räkna ner dag för dag! Kanske kan vi göra det tillsammans?

Någon som kan eller känner till bra brudmarscher i folkmuskiens tecken? Är är folkmusik i temat nämligen..

• Fru The

Hmm räknade och fick det till 377 dagar. Stämmer det?

• Dalabrud-07

The - kan inte komma och påstå att vi är välbärgade precis , hoppas att du inte tror att vi är jätterika nu Vi är helt vanliga "Svenssons", med 2 barn, sambon egen företagare = väldigt varierande inkomst, lån på både hus & bil.
    Men jag har varken tid och ork att göra trycksakerna själv, så det blev en prioriteringsfråga - vi kommer att ta bort något annat i slutändan, eller välja ett billigare alternativ.
    Tjejen som gör trycksakerna är dessutom an god vän till mig, så hon lovade mig ett bra pris. Hon gjorde även inbjudningarna till sonens dop och då betalade vi för 45 inbjudningar + tryckta färgade kuvert: 200:- - helt ok, tycker jag.
    Hon räknade lite lätt och kom fram till mellan 1-2500:- för allt vi beställde, så det är helt klart värt det anser jag.
    Men det är ju tur att man är olika

• Fru The

Dalabrud>> låter som ett helt okej pris! Och tid är ju också pengar i slutändan.. Vi har ju inga barn och har lite mer tid och dessutom tyckte vi det var jättekul att pyssla med innehåll styling på dem. Vi håller nere kostnaden på detta för att kunna lägga mer pengar på annat.. Allt är ju prioriteringar vad man än väljer.. Och vem är rik?

• Gerda

The Bride

Jag bor i Oslo men är svensk! Var bor du? :D

• Nenah

376 dagar kvar idag!
    Har lagt en räknare på startsidan :)

• Fru The

Nenah>> vart har du hittat nedräknaren? Jag vill också ha en sån!

• TheBride

Gerda - Bor också i Oslo! Men är norsk/svensk!

• Gerda

The Bride

Så trevligt! Ser att ni bokat rätt mycket redan... har själv endast festlokalen (hela paketet) bokad. Vi gifter oss i Ørebro så nästa vecka ska vi träffa fotograf, førhoppningsvis provsmaka brøllopstårtan osv - sånt som vi annars inte hinner på helgerna när vi åker øver.

Gifter ni er i Sverige eller Norge? Det är SÅ dyrt i Norge! Vi lekte med tanken om Oslo när vi just flyttat hit... men precis samma brøllopsupplägg skulle kosta oss 30.000 +!!! Helt sansløst!

Svar på tråden Vår dag...070707...#2